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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

플로렌스의 길드는 모든 플레이어가 부족의 지위를 높이기 위해 저축한 돈을 쏟아붓는 미천한 혈통의 씨족을 대표하는 노동자 프로그래밍 게임이다. 이를 위해, 그들은 명성과 부를 찾아 그들의 총명한 아들들을 도시의 몇몇 길드에 견습생으로 보낼 것이다. 이를 촉진하기 위해, 그들은 또한 그들의 독점적인 길드에 접근하기 위해 그들의 예쁜 딸들 중 일부를 영향력 있는 사회 구성원들과 결혼시킬 것이다.

게임 흐름:
1. 성년: 각 씨족은 일할 준비가 된 아들과 결혼할 준비가 된 딸을 자원 풀에 추가합니다.

2. 취업하기: 각 부족은 그들이 원하고 감당할 수 있는 만큼 많은 아들을 자원 풀에서 견습생으로 일자리를 구하도록 보낸다. 견습생으로 취직하기 위해서는 그 길드에 영향력이 있어야 하고, 견습생 자리가 있어야 하며(각 길드마다 하나씩 있음), 입학금을 지불할 충분한 돈이 있어야 합니다.

다른 방법으로 접근하기 어려운 길드에 영향력을 행사할 수 있는 방법은 당신의 딸들을 길드에 이미 있는 미플 중 한 명과 결혼시키는 것입니다. 그렇게 함으로써 딸이 살아있는 한 또는 그 길드에서 일하는 아들이 있는 한 길드에 접근할 수 있습니다.
일부 길드는 마스터에게 일정 금액을 매수해야만 접근할 수 있습니다.

3. 결혼식 날: 각 부족은 자원 풀에서 그들이 원하고 감당할 수 있는 만큼 많은 딸들과 결혼합니다. 딸들을 결혼시키려면 당신은 운이 좋은 예비 남편에게 지참금을 지불해야 합니다.
결혼하고 싶은 길드의 남편을 선택할 때, 당신의 클랜은 대상과 같은 등급의 길드에 누군가(아들 또는 딸)가 있어야 합니다. 예를 들어, 소수 길드에 속한 사람은 소수 길드에 속한 사람만 결혼할 수 있는 반면, 메이저 길드에 속한 사람은 누구와도 결혼할 수 있습니다.

4. 월급날: 이 단계에서는 급여가 지급되고, 상품이 만들어지며, 상품이 돈으로 교환된다.

5. 시간이 흐르다: 견습생은 장인이 될 수도 있다. 여행자들은 주인이 되거나 그들의 기술을 계속 향상시켜 더 높은 임금을 받을 수도 있습니다. 고수들은 그들의 숙달도를 높이고 명성을 높이고 더 많은 제품을 생산할 수 있습니다. 선수생활에서 최고조에 달했던 고수들은 시간이 흐르면 안타깝게 세상을 떠날 것이다. 아내도 같은 운명을 맞게 될 것이다.

6. 시장에 가기: 각 플레이어는 그들이 원하고 감당할 수 있는 만큼 많은 제품을 구입합니다. 그들은 또한 시장 표에 따라 물물교환으로 특정 상품을 다른 상품과 교환할 수 있습니다. 그들은 돈을 받고 제품을 팔 수 없다; 오직 주인만이 돈을 받고 자신의 제품을 팔 수 있다.

7. 턴 순서 조정: 차례대로, 그리고 한 번에 하나씩, 선수들은 라이선스(VP)와 제품 세트를 교환할 수 있다. 그에 따라 해당 플레이어의 VP 추적기를 이동하십시오. 모든 선수가 순차적으로 통과하면, 새로운 선발 선수가 현 시점에서 가장 많은 VP를 보유하게 된다.

경기 종료 및 득점
모든 선수가 세상을 떠나면서 멀티플이 소진되면 게임이 종료된다.
게임은 또한 한 바퀴를 돌면 길드에 미플이 없고 클랜이나 자원 풀 안에 미플이 있을 경우 즉시 종료된다.
승자는 승리 포인트를 가장 많이 획득한 선수입니다.
Guilds of Florence is a worker programming game where every player represents a clan of humble origin that is putting all their savings into improving the status of the clan. In order to do this, they will send their brightest sons as apprentices to some of the guilds of the city in seek of fame and fortune. To facilitate this, they will also marry some of their prettiest daughters to influential members of society in order to gain access to their exclusive guilds.

Game flow:
1. Coming of age: each clan adds a son ready to work and a daughter ready to marry to their resource pool.

2. Getting a job: each clan sends as many sons from the resource pool to find a job as apprentices as they want and can afford. To get a job as an apprentice, you must have influence in that guild, there must be an available apprentice slot (only one per guild every turn) and you must have enough money to pay the admission fee.

Other ways of getting influence in otherwise inaccessible guilds, is by marrying your daughters to one of the meeples already in that guild. By doing so you gain access to that guild as long as that daughter lives or if you have already sons working in that guild.
Some guilds can only be accessed by bribing the master a fixed amount of money.

3. Wedding day: each clan marries as many daughters from the resource pool as they want and can afford. To marry your daughters you need to pay the dowry to the lucky husband-to-be.
When choosing which husband in a guild you would like to marry, your clan needs to have someone (son or daughter) in a guild of the same class as the target one. For example, someone in a minor guild, can only marry someone in a minor guild, whereas someone in a major guild can marry anyone.

4. Pay day: in this phase salaries get paid, products get made and products get exchanged for money.

5. Time goes by: apprentices may become journeymen. Journeymen may become masters or keep improving their skills and maybe get a higher wage. Masters may improve their mastery and gain increased reputation and produce more products. Masters that reached the highest in their career, when time goes by, will sadly pass away. Same applies to their wives, who will also suffer the same fate.

6. Going to the market: each player buys as many products as they want and can afford. They can also exchange certain products for different products as a barter according to the market table. They CANNOT sell products for money; only masters can sell their own products for money.

7. Adjusting turn order: in turn order, and one at a time, players may exchange sets of products for licences (VP). Move the VP tracker for those players accordingly. Once all players have passed in sequence, the new starting player will be the one with the most VP at this point in time.

End of the game and scoring
The game ends when all players run out of meeples as they have all passed away.
The game also ends immediately if after one full turn, none of the guilds have any meeple on them but there are meeples in the clan or resource pools.
The winner is the player with most Victory Points.

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