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BGG랭킹
BGG전체 : 2606
STRATEGY : 1232
FAMILYGAMES : 810 -
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.85 / 5
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디자이너
Reinhard Staupe
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아티스트
John Kovalic, Lüders & Baran, Stefan Theurer
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인원
게임 소개
바사리(Basari)는 보석 상인들이 시장에서 경쟁하는 놀이이다.
게임을 시작하기 위해 플레이어는 12개의 원석(4가지 색상으로 각각 3개씩)을 받습니다.
각 회전에는 이동 단계와 동작 단계가 있습니다:
이동 시, 모든 사람이 동시에 다이를 굴리고 트랙 주변에서 마커를 움직입니다.
그런 다음 그들은 수행할 세 가지 다른 행동 중 하나를 선택합니다. 동작은 다음과 같다: 시장 좌판에서 다양한 보석을 가져오려면
-, 4~7점 사이에서 즉시 점수를 매기려면
-, 굴러서 다시 이동하고 또한 포인트를 모으려면
-.
작업 카드가 동시에 표시됩니다. 한 명의 플레이어만 특정 동작을 선택했다면, 해당 동작을 수행합니다. 두 명의 플레이어가 같은 동작을 선택하면 원석을 주고받습니다. 한 플레이어는 결국 다른 플레이어의 보석을 수락하고, 다른 플레이어는 행동을 취하게 됩니다. 만약 서너 명의 참가자가 모두 같은 액션 카드를 선택한다면, 그 액션은 취소된다. 4인용 게임에서는 3가지 동작을 선택할 때 항상 충돌이 발생하므로 훨씬 더 많은 협상이 진행됩니다.
A 새로운 전환은 모든 사람들이 그들의 주사위를 굴리고, 움직이고, 그리고 그들의 행동 카드를 선택하고 드러내는 것으로 시작된다. 어떤 상인물이 보드를 한 바퀴 돌면, 라운드 엔드와 보너스 포인트는 각 보석 색상에서 누가 다수를 가지고 있고 누가 한 바퀴를 완주했는지에 따라 부여된다. 3라운드가 끝나면 경기가 끝나고 가장 높은 점수가 승리한다.
에델, 슈타인 & 라이히
에 의해 구현됩니다.
게임을 시작하기 위해 플레이어는 12개의 원석(4가지 색상으로 각각 3개씩)을 받습니다.
각 회전에는 이동 단계와 동작 단계가 있습니다:
이동 시, 모든 사람이 동시에 다이를 굴리고 트랙 주변에서 마커를 움직입니다.
그런 다음 그들은 수행할 세 가지 다른 행동 중 하나를 선택합니다. 동작은 다음과 같다: 시장 좌판에서 다양한 보석을 가져오려면
-, 4~7점 사이에서 즉시 점수를 매기려면
-, 굴러서 다시 이동하고 또한 포인트를 모으려면
-.
작업 카드가 동시에 표시됩니다. 한 명의 플레이어만 특정 동작을 선택했다면, 해당 동작을 수행합니다. 두 명의 플레이어가 같은 동작을 선택하면 원석을 주고받습니다. 한 플레이어는 결국 다른 플레이어의 보석을 수락하고, 다른 플레이어는 행동을 취하게 됩니다. 만약 서너 명의 참가자가 모두 같은 액션 카드를 선택한다면, 그 액션은 취소된다. 4인용 게임에서는 3가지 동작을 선택할 때 항상 충돌이 발생하므로 훨씬 더 많은 협상이 진행됩니다.
A 새로운 전환은 모든 사람들이 그들의 주사위를 굴리고, 움직이고, 그리고 그들의 행동 카드를 선택하고 드러내는 것으로 시작된다. 어떤 상인물이 보드를 한 바퀴 돌면, 라운드 엔드와 보너스 포인트는 각 보석 색상에서 누가 다수를 가지고 있고 누가 한 바퀴를 완주했는지에 따라 부여된다. 3라운드가 끝나면 경기가 끝나고 가장 높은 점수가 승리한다.
에델, 슈타인 & 라이히
에 의해 구현됩니다.
Basari is a game of gem merchants competing in a marketplace": racing, collecting, trading, and predicting what the other merchants will do.
To start the game, players receive 12 gemstones (3 each of 4 colors).
Each turn there will be a movement phase and an action phase:
For movement, everyone simultaneously rolls their die and moves their markers around a track.
They then choose one of three different actions to perform. The actions are:
- to take a variety of gems from a market stall,
- to immediately score from between 4 and 7 points, or
- to roll and move again and also collect points.
The action cards are revealed simultaneously. If only 1 player chose a particular action, they simply perform that action. If 2 players chose the same action, they barter back and forth with gemstones. One player will eventually accept the other's offer of gems, and the other will take the action. If 3 or 4 players all chose the same action card, that action is cancelled. Note that in 4-player games, there will always be a conflict in choice of 3 actions, so much more negotiating goes on.
A new turn begins with everyone rolling their die, moving, then choosing and revealing their action cards. When any merchant piece completes a lap around the board, the round ends and bonus points are awarded based on who has the majority in each gem color and who has completed a lap. After three rounds, the game is over and the highest score wins.
Re-implemented by:
Edel, Stein & Reich
To start the game, players receive 12 gemstones (3 each of 4 colors).
Each turn there will be a movement phase and an action phase:
For movement, everyone simultaneously rolls their die and moves their markers around a track.
They then choose one of three different actions to perform. The actions are:
- to take a variety of gems from a market stall,
- to immediately score from between 4 and 7 points, or
- to roll and move again and also collect points.
The action cards are revealed simultaneously. If only 1 player chose a particular action, they simply perform that action. If 2 players chose the same action, they barter back and forth with gemstones. One player will eventually accept the other's offer of gems, and the other will take the action. If 3 or 4 players all chose the same action card, that action is cancelled. Note that in 4-player games, there will always be a conflict in choice of 3 actions, so much more negotiating goes on.
A new turn begins with everyone rolling their die, moving, then choosing and revealing their action cards. When any merchant piece completes a lap around the board, the round ends and bonus points are awarded based on who has the majority in each gem color and who has completed a lap. After three rounds, the game is over and the highest score wins.
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