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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
남작들과 그들의 군대는 라사다르를 더 깊이 압박한다. 구름 낀 달 아래 커스의 시타델에서 전화벨이 울립니다 - “놈들이 정문을 부수고 도시로 진격하고 있다!”
몇 안 되는 워든의 문장 중 하나인 당신은 커스로 가서 다가오는 공격으로부터 도시를 방어해야 합니다 지원군이 도착해서 드레드 남작들의 위협을 끝낼 수 있을 만큼 오래 버틸 수 있겠나?
Siege at Kurth는 약 10분간 진행되는 솔리테어 게임으로 섀도우 어폰 라사다르 3부작의 마지막 게임이다.
게임을 하는 데 필요:
18카드
6면 주사위 3개
40-50유로 큐브는 공성군의 마커로 사용됨(검은색)
마력, 스피릿, 게임 라운드를 표시하는 유로컵 3개(파란색)
보호 위치를 표시하는 유로 큐브 2개(흰색)
패서웨이 액세스를 표시하는 유로큐브 1개(노란색)
현재 위치를 표시하는 플레이어 토큰 1개
재생:
증원군이 도착할 때까지 3게임 동안 남작의 포위군을 성공적으로 상대해야 합니다. 특정 위치 수(아래 4단계: 포위 손실 참조)가 포위군에 의해 압도되거나 정신을 잃지 않고 이 작업을 수행할 수 있다면 승리할 수 있습니다.
각 턴(라운드당 4회)에는 4상이 있다.
1. 유지 - 3 카드를 사용하고, 모든 하단 행 값(군력, 보너스 A/s, 마나)을 추가한 다음, 위치가 보호되지 않는 한 처음 2개의 카드 위치에 새로운 공성력 마커를 배치합니다. ‘or’ 위치가 가장 적은 위치 선택
2. 이동 - 도시 주변의 마커를 시계 방향으로 1~3개 위치 이동[또는 이전 3단계에서 복식이 굴린 경우: 공격]
3. 공격 - 공격 주사위를 굴리고 수식어를 추가하며 공성력 공격력 + a/s 보너스와 비교한다.
[당신 < 남작]을 잃었습니다: 영혼 손실 테이블 참조
승리: 포위군 손실표를 참고하십시오.
1단계, 2단계 또는 3단계에서 하나의 특수 조치를 사용할 수 있습니다.
4. 포위 손실 - 이제 다음과 같은 위치가 초과되었는지 확인해야 합니다.
위치에 8개 이상의 포위군 마커가 있는 경우 오버런됩니다.
쉬운 게임 - 5개 이상의 위치가 오버런되었습니다.
일반 게임 - 4개 이상의 위치가 오버런됨
Advanced Game - 3개 이상의 위치가 오버런되었습니다.
또는 영혼 레벨 = 0인 경우
이 조건들 중 하나라도 충족되면 포위를 잃는 것이다.
그렇지 않으면 현재 3개의 작업 카드를 폐기하고 해당되는 주술 및/또는 특수 조치에 따라 보호 위치 마커를 배치한 다음 3개의 새 작업 카드를 처리합니다. Action car의 추첨 더미가 소진된 경우 폐기 더미를 섞어서 새 추첨 더미를 만든 다음 Round Marker를 트랙에서 한 칸 아래로 이동합니다.
몇 안 되는 워든의 문장 중 하나인 당신은 커스로 가서 다가오는 공격으로부터 도시를 방어해야 합니다 지원군이 도착해서 드레드 남작들의 위협을 끝낼 수 있을 만큼 오래 버틸 수 있겠나?
Siege at Kurth는 약 10분간 진행되는 솔리테어 게임으로 섀도우 어폰 라사다르 3부작의 마지막 게임이다.
게임을 하는 데 필요:
18카드
6면 주사위 3개
40-50유로 큐브는 공성군의 마커로 사용됨(검은색)
마력, 스피릿, 게임 라운드를 표시하는 유로컵 3개(파란색)
보호 위치를 표시하는 유로 큐브 2개(흰색)
패서웨이 액세스를 표시하는 유로큐브 1개(노란색)
현재 위치를 표시하는 플레이어 토큰 1개
재생:
증원군이 도착할 때까지 3게임 동안 남작의 포위군을 성공적으로 상대해야 합니다. 특정 위치 수(아래 4단계: 포위 손실 참조)가 포위군에 의해 압도되거나 정신을 잃지 않고 이 작업을 수행할 수 있다면 승리할 수 있습니다.
각 턴(라운드당 4회)에는 4상이 있다.
1. 유지 - 3 카드를 사용하고, 모든 하단 행 값(군력, 보너스 A/s, 마나)을 추가한 다음, 위치가 보호되지 않는 한 처음 2개의 카드 위치에 새로운 공성력 마커를 배치합니다. ‘or’ 위치가 가장 적은 위치 선택
2. 이동 - 도시 주변의 마커를 시계 방향으로 1~3개 위치 이동[또는 이전 3단계에서 복식이 굴린 경우: 공격]
3. 공격 - 공격 주사위를 굴리고 수식어를 추가하며 공성력 공격력 + a/s 보너스와 비교한다.
[당신 < 남작]을 잃었습니다: 영혼 손실 테이블 참조
승리: 포위군 손실표를 참고하십시오.
1단계, 2단계 또는 3단계에서 하나의 특수 조치를 사용할 수 있습니다.
4. 포위 손실 - 이제 다음과 같은 위치가 초과되었는지 확인해야 합니다.
위치에 8개 이상의 포위군 마커가 있는 경우 오버런됩니다.
쉬운 게임 - 5개 이상의 위치가 오버런되었습니다.
일반 게임 - 4개 이상의 위치가 오버런됨
Advanced Game - 3개 이상의 위치가 오버런되었습니다.
또는 영혼 레벨 = 0인 경우
이 조건들 중 하나라도 충족되면 포위를 잃는 것이다.
그렇지 않으면 현재 3개의 작업 카드를 폐기하고 해당되는 주술 및/또는 특수 조치에 따라 보호 위치 마커를 배치한 다음 3개의 새 작업 카드를 처리합니다. Action car의 추첨 더미가 소진된 경우 폐기 더미를 섞어서 새 추첨 더미를 만든 다음 Round Marker를 트랙에서 한 칸 아래로 이동합니다.
The Barons and their armies press deeper into Lassadar. Under the cover of a clouded moon the call rings out from the Citadel in Kurth - “They have breached the main gate and are advancing into the city!”
You, one of the few remaining Arms of the Wardens, rise and go out into Kurth to defend the city against the coming onslaught. Can you last long enough for reinforcements to arrive end the menace of the Dread Barons...
Siege at Kurth is a solitaire game lasting about 10 minutes, It is the final game of the second Shadows Upon Lassadar Trilogy
Needed to play the game:
18 cards
3 six-sided dice
40-50 eurocubes to be used as the markers for the Siege Forces (black)
3 eurocubes to mark Mana, Spirit and the Game Rounds (blue)
2 eurocubes to mark the Protected Locations (white)
1 eurocube to mark the Passagway Access (yellow)
1 Player Token to mark your current Location
Play:
You must successfuly counter the Siege Forces of the Barons for 3 game rounds until reinforcements arrive. If you can manage to do this without a specific number of the locations (see Phase 4: Siege Loss below) being overrun by the Siege Force or without losing all your Spirit you win.
Each turn (4 per round) has 4 phases:
1. Upkeep - Deal 3 cards, add all bottom row values [reinforcements, bonus a/s, mana] then place new siege force markers on first 2 card locations unless location is protected. If an ‘or’ location, choose location with fewest markers
2. Movement - Move your marker 1 to 3 locations in clockwise order around city [or use passageway if doubles rolled during previous Phase 3: attack]
3. Attack - Roll attack dice, add modifiers, and compare to siege force attack strength + a/s bonus. spells may be used this phase
You lose [you < baron]: consult spirit loss table
You win [you ≥ baron]: consult siege force loss table
One special action may be used in phases 1, 2 or 3
4. Siege Loss - You must now check to see if a number of Locations are overrun:
A location is overrun if it has more than 8 Siege Force markers on it
Easy Game - 5 or more Locations are overrun
Normal Game - 4 or more Locations are overrun
Advanced Game - 3 or more Locations are overrun
or if your Spirit level = 0
If either of these conditions are met you have lost the siege.
If not, discard the current 3 Action cards, place any Protected Location markers, depending upon applicable cast spells and/or Special Actions, and deal 3 new Action cards. If the draw pile of Action cars is exhausted, shuffle the discard pile and create a new draw pile; then move the Round Marker down one space on its track.
You, one of the few remaining Arms of the Wardens, rise and go out into Kurth to defend the city against the coming onslaught. Can you last long enough for reinforcements to arrive end the menace of the Dread Barons...
Siege at Kurth is a solitaire game lasting about 10 minutes, It is the final game of the second Shadows Upon Lassadar Trilogy
Needed to play the game:
18 cards
3 six-sided dice
40-50 eurocubes to be used as the markers for the Siege Forces (black)
3 eurocubes to mark Mana, Spirit and the Game Rounds (blue)
2 eurocubes to mark the Protected Locations (white)
1 eurocube to mark the Passagway Access (yellow)
1 Player Token to mark your current Location
Play:
You must successfuly counter the Siege Forces of the Barons for 3 game rounds until reinforcements arrive. If you can manage to do this without a specific number of the locations (see Phase 4: Siege Loss below) being overrun by the Siege Force or without losing all your Spirit you win.
Each turn (4 per round) has 4 phases:
1. Upkeep - Deal 3 cards, add all bottom row values [reinforcements, bonus a/s, mana] then place new siege force markers on first 2 card locations unless location is protected. If an ‘or’ location, choose location with fewest markers
2. Movement - Move your marker 1 to 3 locations in clockwise order around city [or use passageway if doubles rolled during previous Phase 3: attack]
3. Attack - Roll attack dice, add modifiers, and compare to siege force attack strength + a/s bonus. spells may be used this phase
You lose [you < baron]: consult spirit loss table
You win [you ≥ baron]: consult siege force loss table
One special action may be used in phases 1, 2 or 3
4. Siege Loss - You must now check to see if a number of Locations are overrun:
A location is overrun if it has more than 8 Siege Force markers on it
Easy Game - 5 or more Locations are overrun
Normal Game - 4 or more Locations are overrun
Advanced Game - 3 or more Locations are overrun
or if your Spirit level = 0
If either of these conditions are met you have lost the siege.
If not, discard the current 3 Action cards, place any Protected Location markers, depending upon applicable cast spells and/or Special Actions, and deal 3 new Action cards. If the draw pile of Action cars is exhausted, shuffle the discard pile and create a new draw pile; then move the Round Marker down one space on its track.
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