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BGG랭킹
BGG전체 : 21354
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
15+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.71 / 5
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디자이너
Matt Hyra
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아티스트
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인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
어쌔신 크리드: 유비소프트 &NDASH의 어쌔신 크리드 비디오 게임 시리즈에 기반을 둔 아레나 – 플레이어들은 암살에 가장 적합한 목표물을 찾기 위해 경쟁하지만, 살인을 위해 들어가기 전에 때때로 성가신 경비원들과 상대해야 한다. 플레이어는 카드와 보물을 모으고, 경비원을 옮기고, 공격할 시간을 찾을 때까지 콘스탄티노플 시 안에 숨는다. 전투는 카드 플레이를 통해 처리되며, 카드를 가장 잘 관리하는 플레이어가 승리할 수 있는 가장 좋은 기회를 얻게 됩니다.
각 플레이어가 차례를 시작할 때 이벤트 카드를 꺼내어 도시 외곽에서 새로운 대상을 생성하거나, 경비를 이동하거나, 도시의 다른 구역으로 가는 터널을 찾을 수 있습니다. 움직이는 가드는 그것들을 당신에게서 떼어내서 당신의 상대편 가까이에 둘 수 있는 좋은 방법이다. 근처에 경비원이 있는 동안에는 목표물을 암살할 수 없지만, 필요하면 다행히 경비원을 파견할 수 있다.
손에 들고 있는 카드가 액션을 주도하지만, 그것은 또한 당신의 히트 포인트입니다. 만약 당신이 가지고 있는 카드가 다 떨어지면, 당신은 죽고, 비디오 게임처럼, 당신은 곧 당신의 출발지에서 다시 시작하게 될 것이다. 목표물(또는 동료 플레이어)을 이동하고 공격하려면 카드놀이가 필요하므로 한 번에 너무 많이 하면 위험할 수 있습니다. 교도관을 피하려고 하면 긴장감 넘치는 고양이와 쥐 게임을 하게 될 거야. 당신의 손을 보충하기 위해, 당신의 이동 카드에 목표를 달성하거나 숨으세요. 도시 외곽에 숨는 것은 쉽고 당신에게 많은 여분의 카드를 줍니다. 상권이나 궁궐 주변에 들어서면 숨을 곳이 그만큼 많고 카드도 많이 뽑히지 않는다.
전투는 카드 플레이를 통해 처리된다. 주사위는 필요하지 않지만 6면 주사위가 포함되어 있어 가드 동작을 해결할 수 있다. 움직일 때 쓰는 카드인가요 아니면 죽일 때 쓰는 카드인가요? 가장 큰 위험을 감수하는 자는 가장 큰 보상을 받을 기회가 있다!
어쌔신 크리드: 유비소프트 &NDASH의 어쌔신 크리드 비디오 게임 시리즈에 기반을 둔 아레나 – 플레이어들은 암살에 가장 적합한 목표물을 찾기 위해 경쟁하지만, 살인을 위해 들어가기 전에 때때로 성가신 경비원들과 상대해야 한다. 플레이어는 카드와 보물을 모으고, 경비원을 옮기고, 공격할 시간을 찾을 때까지 콘스탄티노플 시 안에 숨는다. 전투는 카드 플레이를 통해 처리되며, 카드를 가장 잘 관리하는 플레이어가 승리할 수 있는 가장 좋은 기회를 얻게 됩니다.
각 플레이어가 차례를 시작할 때 이벤트 카드를 꺼내어 도시 외곽에서 새로운 대상을 생성하거나, 경비를 이동하거나, 도시의 다른 구역으로 가는 터널을 찾을 수 있습니다. 움직이는 가드는 그것들을 당신에게서 떼어내서 당신의 상대편 가까이에 둘 수 있는 좋은 방법이다. 근처에 경비원이 있는 동안에는 목표물을 암살할 수 없지만, 필요하면 다행히 경비원을 파견할 수 있다.
손에 들고 있는 카드가 액션을 주도하지만, 그것은 또한 당신의 히트 포인트입니다. 만약 당신이 가지고 있는 카드가 다 떨어지면, 당신은 죽고, 비디오 게임처럼, 당신은 곧 당신의 출발지에서 다시 시작하게 될 것이다. 목표물(또는 동료 플레이어)을 이동하고 공격하려면 카드놀이가 필요하므로 한 번에 너무 많이 하면 위험할 수 있습니다. 교도관을 피하려고 하면 긴장감 넘치는 고양이와 쥐 게임을 하게 될 거야. 당신의 손을 보충하기 위해, 당신의 이동 카드에 목표를 달성하거나 숨으세요. 도시 외곽에 숨는 것은 쉽고 당신에게 많은 여분의 카드를 줍니다. 상권이나 궁궐 주변에 들어서면 숨을 곳이 그만큼 많고 카드도 많이 뽑히지 않는다.
전투는 카드 플레이를 통해 처리된다. 주사위는 필요하지 않지만 6면 주사위가 포함되어 있어 가드 동작을 해결할 수 있다. 움직일 때 쓰는 카드인가요 아니면 죽일 때 쓰는 카드인가요? 가장 큰 위험을 감수하는 자는 가장 큰 보상을 받을 기회가 있다!
Game description from the publisher:
In Assassin's Creed: Arena – based on the Assassin's Creed video game series from Ubisoft – players compete to uncover the best targets for assassination, but before you can go in for the kill, sometimes you have to deal with pesky guards as well as your opponents. Players will collect cards and treasure, move guards, and hide within the city of Constantinople until they find their time to strike. Combat is handled through cardplay, and the player who best manages his cards will have the best chance at victory.
At the start of each player's turn, he draws an Event card, which can spawn new targets in the outer city, move guards, or allow you to find a tunnel to another section of the city. Moving guards is a great way to get them away from you and place them near your opponents. Targets cannot be assassinated while a guard is nearby, but fortunately the guards can be dispatched if need be.
Cards in hand drive the action, but they are also your hit points. If you run out of cards in hand, you die — but just like in a video game, you will soon respawn at your starting area. Moving and attacking targets (or your fellow players) requires playing cards, so doing too much all at once can be risky. Couple that with trying to avoid the guards and you are in for a tension-filled game of cat-and-mouse. To replenish your hand, complete objectives on your movement cards or hide. Hiding in the outer city is easy and grants you lots of extra cards. When you enter the merchant district or the area around the palace, there just aren’t as many places to hide and you will not draw many cards.
Combat is handled through cardplay. No dice are required, although a six-sided die is included to resolve some guard movement. Do you save your best cards for movement or to go in for the kill? He who risks the most has the chance for the most reward!
In Assassin's Creed: Arena – based on the Assassin's Creed video game series from Ubisoft – players compete to uncover the best targets for assassination, but before you can go in for the kill, sometimes you have to deal with pesky guards as well as your opponents. Players will collect cards and treasure, move guards, and hide within the city of Constantinople until they find their time to strike. Combat is handled through cardplay, and the player who best manages his cards will have the best chance at victory.
At the start of each player's turn, he draws an Event card, which can spawn new targets in the outer city, move guards, or allow you to find a tunnel to another section of the city. Moving guards is a great way to get them away from you and place them near your opponents. Targets cannot be assassinated while a guard is nearby, but fortunately the guards can be dispatched if need be.
Cards in hand drive the action, but they are also your hit points. If you run out of cards in hand, you die — but just like in a video game, you will soon respawn at your starting area. Moving and attacking targets (or your fellow players) requires playing cards, so doing too much all at once can be risky. Couple that with trying to avoid the guards and you are in for a tension-filled game of cat-and-mouse. To replenish your hand, complete objectives on your movement cards or hide. Hiding in the outer city is easy and grants you lots of extra cards. When you enter the merchant district or the area around the palace, there just aren’t as many places to hide and you will not draw many cards.
Combat is handled through cardplay. No dice are required, although a six-sided die is included to resolve some guard movement. Do you save your best cards for movement or to go in for the kill? He who risks the most has the chance for the most reward!
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