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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 1-5 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.84 / 5

게임 소개

신화는 완전히 협력적인 판타지 게임입니다. 플레이어는 어둠을 물리치기 위해 함께 일하는 다섯 명의 다른 영웅들 중 한 명의 역할을 맡는다. 각각의 영웅들은 독특한 카드 한 벌로 표현되는 다른 스킬 세트를 가지고 있습니다. 플레이어는 카드를 사용하여 액션 포인트를 사용합니다. 일정량의 액션 포인트가 소모되면 어둠은 몬스터 레어를 활성화하고 몬스터 캡틴을 양산하여 보스를 물리칩니다.

신화에서 완전한 게임은 이야기라고 불립니다. 각 이야기는 3막으로 진행된다. 액트는 순차적으로 플레이할 수도 있고, 세 개의 다른 게임 세션으로 분할할 수도 있다.

플레이어들의 스토리 내 아바타는 히어로즈라고 불립니다. 신화영웅들은 강력한 적들을 제외한 모든 적들을 끌어낼 수 있는 엄청난 힘을 가지고 있다. 하지만 어둠이 너무 주목하지 않도록 이 힘은 균형을 이루어야 한다. 플레이어들은 각자가 가져올 위협에 대항하여 자신의 행동을 재고해야 하며, 이는 당의 노력에 더 많은 악을 깨우고 파멸을 가져올 결과를 초래해야 한다. 그리고 그들은 조심해야 합니다 어둠은 무시무시하고 용맹한 자의 영광을 가로채기를 갈망하고 있습니다

영웅들은 직관적인 히어로 덱을 통해 조종됩니다(각 영웅들의 비디오는 아래의 게임 플레이 비디오 섹션에서 확인할 수 있습니다). 각 덱은 독특하게 플레이되며 플레이어들에게 더 많은 행동의 자유와 스토리에 영향을 미칠 수 있는 능력을 제공한다. 그러나 협력이 승리와 피비린내 나는 행운의 열쇠다. 플레이어는 서로 소통하고 상호 작용하며 서로 도와야 합니다. 그렇지 않으면 어둠이 모든 것을 덮을 것입니다.

신화는 완전히 협력적인 게임입니다. 어둠을 조종하는 플레이어는 없습니다. 어둠은 각 보스 데크 고유의 규칙에 의해 지배되며 히어로 액션을 통해 활성화됩니다. 만약 히어로즈가 지나치게 열성적이면 어둠은 레어를 활성화시키고 캡틴을 산란시키고 히어로즈를 기만적인 사건으로 처벌함으로써 반격한다. 영웅들이 좀 더 미묘한 접근을 한다면 어둠은 보물과 보상의 가능성을 감소시킴으로써 반응할 것이다. 업그레이드 할 보물들과 장비들이 없다면, 영웅들은 각각의 액트들이 더 어려워질 것이고 결국 실패하게 될 것입니다. 어둠의 역동성은 스토리에 좀 더 유동적인 느낌을 준다. 선수들은 통제할 수 없는 재산에 의해 쫓겨나는 것도 아니고, 기술이 경기의 즐거움에 직접적인 영향을 미치는 사람에 의해 양치기가 되는 것도 아니다.

신화는 플레이어들이 진정으로 영웅적이라고 느끼는 재미있는 판타지 오락이다. 경기에서는 선수들이 자신만의 신화를 만들어내고 있다. 이 이야기들은 식탁에서 옮겨져 신화가 된 이야기들이다. 그리고 이것들은 우리가 친구나 가족과 함께 하는 신화입니다. 술집 벤치에서 우리의 노력을 말하고 다시 이야기하며 소중한 미소와 웃음을 얻습니다.
Myth is a fully co-operative fantasy game. Players take on the role of one of 5 different heroes working together to defeat the Darkness. Each hero has a different skill set which represented by a unique deck of cards. Players spend Action Points by using cards. Once a certain amount of Action Points have been spent the Darkness fights back by activating monster lairs, spawning monster captains and eventually the Boss.

A complete game in Myth is called a Story. Each Story is played over three Acts. Acts can be played sequentially, or can be split up over three different game sessions.

Players' avatars within a Story are called Heroes. Myth Heroes are clothed in immense power, able to reave all but the mightiest foes. However, this power must be balanced lest the Darkness take too much notice. Players must weigh their actions against the Threat each will bring, with the consequences of awakening more evil and bringing doom on the party's endeavors. And be careful they must, as the Darkness is formidable and eager to snatch glory from the valiant.

Heroes are controlled through an intuitive Hero Deck (videos for each Hero can be found in the Game Play Videos section below). Each deck plays uniquely and allows players more freedom of action and the ability to truly impact the Story each and every Act. Yet, cooperation is the key to victory and bloody fortune. Players must communicate, interact, and assist each other or surely the Darkness will cover all.

Myth is a fully cooperative game. There is no player controlling the Darkness. The Darkness is governed by a set of rules unique to each Boss Deck and is activated through Hero actions. If the Heroes get overzealous, then the Darkness pushes back by activating Lairs, spawning Captains, and punishing the Heroes with devious Events. If the Heroes take a more subtle approach, then the Darkness reacts by reducing the potential for treasure and rewards. Without the treasures and equipment to upgrade, the Heroes will find each Act more difficult and eventually fail. The dynamic nature of the Darkness really lends a more fluid feel to the Story. Players aren't being driven by properties out of their control, nor are they being shepherded by a person whose skill has a direct impact on the enjoyment of the game.

Myth is a fun fantasy romp where players feel truly heroic. In the playing of the game, the players are creating their own mythos. These stories are the ones carried away from the table, becoming myths themselves. And these are the myths, with friends and family, that we carry with us; telling and retelling our endeavors at the mead benches, earning treasured smiles and laughter.

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