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BGG랭킹
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WARGAMES : 232
7.5Fire in the Sky: The Great Pacific War 1941-1945 (1999) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
60-300 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.15 / 5
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디자이너
Tetsuya Nakamura
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아티스트
Nicolás Eskubi, Bartek Jędrzejewski
-
인원
게임 소개
멀티맨 퍼블리싱의 국제 게임 시리즈 게임입니다.
제2차 세계 대전의 태평양 전선을 시뮬레이션하는 것은 항상 위대한 워게임 디자인 과제 중 하나였다. 비행기가 몇 시간 안에 갈 수 있었던 것과 같은 거리는 선박은 며칠이 걸렸고 보병은 몇 주가 걸렸다. 적대적인 정글과 거대한 바다가 결합되어 물류와 운송이 가장 중요한 역사적 관심사가 되었다. 이것들과 다른 디자인 퍼즐들은 가장 재능 있는 디자이너들만이 풀 수 있습니다.
일본의 유명한 워게임 디자이너인 나카무라 테츠야(Tetsuya Nakamura)는 이러한 난제들을 성공적으로 해결했으며 멀티맨 퍼블리싱은 "하늘의 불꽃"이라는 우아한 결과를 제공할 예정이다. 파이어 인 더 스카이(Fire in the Sky)는 지금까지 일본어로만 제공되었습니다.
단 하나의 지도와 180개의 카운터가 있는 파이어 인 더 스카이(Fire in the Sky)는 수년간의 태평양 디자인 시도와 경험을 담아 분쟁의 본질을 아름답게 표현하고 큰 일들이 작은 포장재에 담겨 있다는 것을 증명하는 역할을 한다. 파이어 인 더 스카이(Fire in the Sky)는 플레이어들에게 역사적 전투원들이 직면하는 문제와 관점을 제공하지만, 5시간 이내에 플레이할 수 있는 게임에서는 그렇지 않다. 게임은 기발하게 균형을 이루고 있어 실제 지휘관들의 마음을 들여다볼 수 있을 뿐만 아니라 재미있고 경쟁적이며 긴장된 게임 경험을 제공한다.
이 게임에는 영광스러운 1인치 카운터, 육각형과 영역을 통합한 영리한 지도, 대태평양 전쟁의 본질적인 측면을 모두 아우르는 규칙이 포함되어 있다. 광활한 태평양 상공을 항해하는 대규모 항공모함대만큼이나 석유 호송대와 병력 수송도 승리에 필수적입니다. 나카무라 테츠야의 지적이고 기발한 디자인은 또한 서양 플레이어들에게 전쟁에 대한 일본의 시각을 매혹적으로 보여준다.
제2차 세계 대전의 태평양 전선을 시뮬레이션하는 것은 항상 위대한 워게임 디자인 과제 중 하나였다. 비행기가 몇 시간 안에 갈 수 있었던 것과 같은 거리는 선박은 며칠이 걸렸고 보병은 몇 주가 걸렸다. 적대적인 정글과 거대한 바다가 결합되어 물류와 운송이 가장 중요한 역사적 관심사가 되었다. 이것들과 다른 디자인 퍼즐들은 가장 재능 있는 디자이너들만이 풀 수 있습니다.
일본의 유명한 워게임 디자이너인 나카무라 테츠야(Tetsuya Nakamura)는 이러한 난제들을 성공적으로 해결했으며 멀티맨 퍼블리싱은 "하늘의 불꽃"이라는 우아한 결과를 제공할 예정이다. 파이어 인 더 스카이(Fire in the Sky)는 지금까지 일본어로만 제공되었습니다.
단 하나의 지도와 180개의 카운터가 있는 파이어 인 더 스카이(Fire in the Sky)는 수년간의 태평양 디자인 시도와 경험을 담아 분쟁의 본질을 아름답게 표현하고 큰 일들이 작은 포장재에 담겨 있다는 것을 증명하는 역할을 한다. 파이어 인 더 스카이(Fire in the Sky)는 플레이어들에게 역사적 전투원들이 직면하는 문제와 관점을 제공하지만, 5시간 이내에 플레이할 수 있는 게임에서는 그렇지 않다. 게임은 기발하게 균형을 이루고 있어 실제 지휘관들의 마음을 들여다볼 수 있을 뿐만 아니라 재미있고 경쟁적이며 긴장된 게임 경험을 제공한다.
이 게임에는 영광스러운 1인치 카운터, 육각형과 영역을 통합한 영리한 지도, 대태평양 전쟁의 본질적인 측면을 모두 아우르는 규칙이 포함되어 있다. 광활한 태평양 상공을 항해하는 대규모 항공모함대만큼이나 석유 호송대와 병력 수송도 승리에 필수적입니다. 나카무라 테츠야의 지적이고 기발한 디자인은 또한 서양 플레이어들에게 전쟁에 대한 일본의 시각을 매혹적으로 보여준다.
International Game Series game from Multi-Man Publishing.
Simulating the Pacific Front of World War II has always been one of the great wargame design challenges. The same distance that planes could cover in a few hours took days for ships and weeks for foot soldiers. Hostile jungles and great oceans combined to make logistics and transport of paramount historical concerns. These and other design puzzles are solvable by only the most gifted designers.
Renowned Japanese wargame designer Tetsuya Nakamura has successfully met these challenges and Multi-Man Publishing is to offer the elegant result - Fire in the Sky. Fire in the Sky has, until now, only been available in Japanese.
With only one map and 180 counters, Fire in the Sky packs years of prior Pacific design attempts and experience into an effort that beautifully distills the essence of the conflict and serves as further proof that great things do indeed come in small packages. Fire in the Sky provides players with the same problems and perspectives faced by the historical combatants, yet does so in a game that can be played in 5 hours or less. The game is ingeniously balanced and so provides not only a look into the minds of the actual commanders, but also a fun, competitive and tense gaming experience.
The game includes glorious 1-inch counters, a clever map that integrates hexes and areas, and rules that cover all of the essential aspects of the Great Pacific War. Oil convoys and troop transports are as vital to victory as the massive Carrier fleets that steam over the vast Pacific. Tetsuya Nakamura’s intelligent and ingenious design also offers Western players a fascinating glimpse into the Japanese perspective on the war.
Simulating the Pacific Front of World War II has always been one of the great wargame design challenges. The same distance that planes could cover in a few hours took days for ships and weeks for foot soldiers. Hostile jungles and great oceans combined to make logistics and transport of paramount historical concerns. These and other design puzzles are solvable by only the most gifted designers.
Renowned Japanese wargame designer Tetsuya Nakamura has successfully met these challenges and Multi-Man Publishing is to offer the elegant result - Fire in the Sky. Fire in the Sky has, until now, only been available in Japanese.
With only one map and 180 counters, Fire in the Sky packs years of prior Pacific design attempts and experience into an effort that beautifully distills the essence of the conflict and serves as further proof that great things do indeed come in small packages. Fire in the Sky provides players with the same problems and perspectives faced by the historical combatants, yet does so in a game that can be played in 5 hours or less. The game is ingeniously balanced and so provides not only a look into the minds of the actual commanders, but also a fun, competitive and tense gaming experience.
The game includes glorious 1-inch counters, a clever map that integrates hexes and areas, and rules that cover all of the essential aspects of the Great Pacific War. Oil convoys and troop transports are as vital to victory as the massive Carrier fleets that steam over the vast Pacific. Tetsuya Nakamura’s intelligent and ingenious design also offers Western players a fascinating glimpse into the Japanese perspective on the war.
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