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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Alain Rivollet
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아티스트
David Boniffacy
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인원
게임 소개
당신은 고도로 훈련된 유령 사냥꾼 팀을 이끌었고, 당신의 임무는 크고 오래된 집에서 골칫거리인 외형체를 제거하는 것입니다. 물론 당신 팀만 이런 건 아닙니다.
조준하라. 적들이 함정을 설치하려 할 것을 조심하라. 가장 효율적이고 기민한 팀만이 승리할 것이다.
파닉은 19개의 장원 카드(고스트 장원, 공유 장원, 부비 트랩 장원)와 36개의 헌터 카드(팀당 9개)로 구성되어 있다. 각 플레이어는 무작위로 네 장의 장원 카드를 뽑고, 그것을 보고 자신이 선택한 순서대로 앞에 엎어 놓는다. 그리고 나서, 각 플레이어는 한 장의 장원 카드를 위로 돌려서 그의 장원들 중 한 명 앞에 사냥꾼을 놓습니다.
그의 차례에서, 한 선수는 그의 사냥꾼들 중 한 명을 그 옆에 아직 네 명의 사냥꾼이 없는 어떤 장원 카드 앞에 놓는다. 플레이어를 배치한 후, 플레이어는 이미 장원에 있던 사냥꾼 중 한 명을 추방할 수 있다. 퇴거당한 사냥꾼의 주인은 즉시 다른 장원에 옮겨야 합니다.
사냥꾼들 중 일부는 특별한 기술을 가지고 있는데, 디텍터는 사냥꾼이 배치되기 전에 상대편의 장원 카드를 위로 올려놓을 수 있고, 콜 포 헬프는 이전에 배치된 사냥꾼을 방금 도움을 요청했던 장원으로 옮길 수 있다. 과도한 장비를 갖춘 사냥꾼은 퇴출되거나 불려갈 수 없다. 탠덤은 포인트 수를 두 배로 늘렸지만 도움을 요청할 수는 없습니다.
헌터 카드를 모두 넣으면 게임이 끝납니다. 장원 카드가 모두 뒤집혔고 이제 선수들은 어떤 것이 가장 많은 점수를 가져올지 알게 되었습니다! 유령 장원은 사냥꾼 한 명당 1~5점을 주지만, 부비트랩 장원은 장원의 주인에게만 점수를 준다. 공유된 장원에 사냥꾼이 적을수록 더 많은 점수를 얻는다.
조준하라. 적들이 함정을 설치하려 할 것을 조심하라. 가장 효율적이고 기민한 팀만이 승리할 것이다.
파닉은 19개의 장원 카드(고스트 장원, 공유 장원, 부비 트랩 장원)와 36개의 헌터 카드(팀당 9개)로 구성되어 있다. 각 플레이어는 무작위로 네 장의 장원 카드를 뽑고, 그것을 보고 자신이 선택한 순서대로 앞에 엎어 놓는다. 그리고 나서, 각 플레이어는 한 장의 장원 카드를 위로 돌려서 그의 장원들 중 한 명 앞에 사냥꾼을 놓습니다.
그의 차례에서, 한 선수는 그의 사냥꾼들 중 한 명을 그 옆에 아직 네 명의 사냥꾼이 없는 어떤 장원 카드 앞에 놓는다. 플레이어를 배치한 후, 플레이어는 이미 장원에 있던 사냥꾼 중 한 명을 추방할 수 있다. 퇴거당한 사냥꾼의 주인은 즉시 다른 장원에 옮겨야 합니다.
사냥꾼들 중 일부는 특별한 기술을 가지고 있는데, 디텍터는 사냥꾼이 배치되기 전에 상대편의 장원 카드를 위로 올려놓을 수 있고, 콜 포 헬프는 이전에 배치된 사냥꾼을 방금 도움을 요청했던 장원으로 옮길 수 있다. 과도한 장비를 갖춘 사냥꾼은 퇴출되거나 불려갈 수 없다. 탠덤은 포인트 수를 두 배로 늘렸지만 도움을 요청할 수는 없습니다.
헌터 카드를 모두 넣으면 게임이 끝납니다. 장원 카드가 모두 뒤집혔고 이제 선수들은 어떤 것이 가장 많은 점수를 가져올지 알게 되었습니다! 유령 장원은 사냥꾼 한 명당 1~5점을 주지만, 부비트랩 장원은 장원의 주인에게만 점수를 준다. 공유된 장원에 사냥꾼이 적을수록 더 많은 점수를 얻는다.
You lead a team of highly trained ghost hunters, and your task is to clear troublesome ectoplasms out of some big old houses. Of course, yours is not the only team with this
aim. Beware that your opponents will try to set traps for you. Only the most efficient and shrewd team will win the game.
Panik consists of a deck of 19 manor cards (ghost manors, shared manors, and booby-trapped manors) and 36 hunter cards (nine per team, each including Basic, Tandem, Detector, Over-equipped and Call for Help hunters). Each player randomly draws four manor cards, looks at them and places them face down in front of him in the order he chooses. Then, each player turns one manor card face up and places a hunter in front of one of his manors.
On his turn, a player places one of his hunters in front of any manor card that does not already have four hunters next to it. After placing, the player may expel one of the hunters already present in that manor. The owner of the expelled hunter must immediately place it in another manor.
Some of the hunters have special skills: a Detector allows an opponent’s manor card to be turned face up before the hunter is placed, a Call for Help allows any previously placed hunter to be moved to the manor where the Call for Help has just been placed. An Over-equipped hunter can neither be expelled nor be called. A Tandem doubles the number of points but can never be called for help.
The game ends when all the hunter cards have been placed. The manor cards are all turned over and the players now know which will bring the most points! The ghost manors yield one to five points per hunter present, while the booby-trapped manors yield points only to the owner of the Manor. The fewer hunters there are in a shared manor, the more points it yields.
aim. Beware that your opponents will try to set traps for you. Only the most efficient and shrewd team will win the game.
Panik consists of a deck of 19 manor cards (ghost manors, shared manors, and booby-trapped manors) and 36 hunter cards (nine per team, each including Basic, Tandem, Detector, Over-equipped and Call for Help hunters). Each player randomly draws four manor cards, looks at them and places them face down in front of him in the order he chooses. Then, each player turns one manor card face up and places a hunter in front of one of his manors.
On his turn, a player places one of his hunters in front of any manor card that does not already have four hunters next to it. After placing, the player may expel one of the hunters already present in that manor. The owner of the expelled hunter must immediately place it in another manor.
Some of the hunters have special skills: a Detector allows an opponent’s manor card to be turned face up before the hunter is placed, a Call for Help allows any previously placed hunter to be moved to the manor where the Call for Help has just been placed. An Over-equipped hunter can neither be expelled nor be called. A Tandem doubles the number of points but can never be called for help.
The game ends when all the hunter cards have been placed. The manor cards are all turned over and the players now know which will bring the most points! The ghost manors yield one to five points per hunter present, while the booby-trapped manors yield points only to the owner of the Manor. The fewer hunters there are in a shared manor, the more points it yields.
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