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BGG랭킹
BGG전체 : 17783
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Flaster Siskin
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아티스트
Cliff Cramp
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인원
게임 소개
이 게임은 워게임, 재주 게임, 자원수집 게임의 요소들을 결합한다. 제2차 세계 대전 말기에 나치가 점령한 유럽 어딘가를 배경으로 하고 있지만, 이 주제는 사실 역사적인 것은 아니다. 플레이어는 연합국과 연관된 파벌의 역할을 맡으며, 각 파벌은 게임에서 특별한 힘을 가진 특공대 팀을 통제한다. 각 선수들은 서로 다른 출발 위치에서 출발하여 강제 수용소에 도착하기 위해 경쟁한다. 그리고 그들은 나치 교도관들과 자유 수감자들을 쓰러뜨리고 죽이기 위해 드라이델을 사용한다.
드리델은 턴 시작 시 이동 포인트를 할당하기 위해 d4 대신 사용된다. (육각형 그리드로 덮인) 무브 보드의 지형 유형에 따라 이동 지점의 양이 다릅니다. 일부 공간에는 원조와 자원을 모으거나 독일군의 순찰을 피해야 하는 경우도 있다. 플레이어가 강제 수용소에 도착하면, 그의 특공대가 수용소를 습격하여 경비병을 죽인다.
상자 뚜껑은 호위병을 상징하는 인물들이 놓인 두 번째 판자 역할을 한다. 강제수용소를 습격하는 플레이어는 그 후 사륜을 사용하여 경비원을 쓰러뜨리고 죽인다. 이것은 포로들을 수용소에서 해방시키는 것으로 이어진다.
게임의 목적은 모든 강제 수용소가 습격당했을 때 가장 많은 죄수들을 석방하는 것이다.
드리델은 턴 시작 시 이동 포인트를 할당하기 위해 d4 대신 사용된다. (육각형 그리드로 덮인) 무브 보드의 지형 유형에 따라 이동 지점의 양이 다릅니다. 일부 공간에는 원조와 자원을 모으거나 독일군의 순찰을 피해야 하는 경우도 있다. 플레이어가 강제 수용소에 도착하면, 그의 특공대가 수용소를 습격하여 경비병을 죽인다.
상자 뚜껑은 호위병을 상징하는 인물들이 놓인 두 번째 판자 역할을 한다. 강제수용소를 습격하는 플레이어는 그 후 사륜을 사용하여 경비원을 쓰러뜨리고 죽인다. 이것은 포로들을 수용소에서 해방시키는 것으로 이어진다.
게임의 목적은 모든 강제 수용소가 습격당했을 때 가장 많은 죄수들을 석방하는 것이다.
This game (the theme of which is viewed as controversial by some) combines elements of wargames, dexterity games and resource gathering games. While set somewhere Nazi-occupied in Europe at the end of World War II, the theme is not actually historical. Players take the role of factions associated with Allied Powers, each of which controls a team of commandos which have associated special powers in the game. Each player starts from a different starting position and then they race to reach concentration camps where they use a dreidel to knock over and kill Nazi guards and so free prisoners.
The dreidel is also used in lieu of a d4 to allot movement points at the start of the turn; the amount of points allotted by a given spin corresponds to the traditional value of a spin in the game Dreidel. Different types of terrain on the movement board (covered by a grid of hexagons) require different amount of movement points. Some spaces also involve either aid and resources to be gathered or German patrols to be avoided. When a player lands on a concentration camp, his commandos raid the camp and kill guards.
The box lid serves as a second board where figures representing guards are placed. A player who is raiding a concentration camp then uses the dreidel to knock over and kill guards. This leads to freeing prisoners from the camp.
The object of the game is to have freed the most prisoners when all concentration camps have been raided.
The dreidel is also used in lieu of a d4 to allot movement points at the start of the turn; the amount of points allotted by a given spin corresponds to the traditional value of a spin in the game Dreidel. Different types of terrain on the movement board (covered by a grid of hexagons) require different amount of movement points. Some spaces also involve either aid and resources to be gathered or German patrols to be avoided. When a player lands on a concentration camp, his commandos raid the camp and kill guards.
The box lid serves as a second board where figures representing guards are placed. A player who is raiding a concentration camp then uses the dreidel to knock over and kill guards. This leads to freeing prisoners from the camp.
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