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ATS TT: Kharkov – Battle for the Square (2012)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

1943년 3월 10일 우크라이나 하르코프: 오버슈투름반프üher 커트 '판저' 마이어가 이끄는 SS군은 정찰부대를 이끌고 러시아군을 통과하여 묘지 주변의 도시 남동쪽을 봉쇄했다. 마이어의 병력은 파이퍼 소령이 지휘하는 자매 대대에 의해 교신이 재개될 때까지 새로운 MG42 기관총으로 무장한 채 이틀 동안 포위되어 있었음에도 불구하고 방어 진지를 유지했다. 리발코 중장의 부대는 제3전차군의 탱크 여단과 NKVD 보안 부대로 구성되어 있었다. 리발코 장군은 독일군이 하르코프를 굽이쳐 흐르는 작은 강을 따라 방어선을 구축하여 도시를 통과하는 것을 막으라고 명령했다. 지역 민병대는 도시의 방어를 돕기 위해 소집되었고, 많은 사람들은 새로운 "원더"무기로 무장한 SS부대에 대항하여 단편적인 식사를 했다. MG42는 이전의 MG34에 비해 600~800rpm에서 1100~1200rpm으로 두 배 가까이 발사되었다. 독일군은 MG42의 높은 화력을 활용할 수 있을 만큼 충분한 탄약 공급을 유지할 수 없는 새로운 유형의 문제를 겪기 시작했다. 전투 후 인터뷰에 응한 많은 군인들은 포탄이 개별적으로 발사되는 것을 음향학적으로 구분할 수 없을 정도로 화력이 높다고 말한 것으로 전해졌다. 기관총에서 캔버스가 찢어지는 듯한 소리가 났다는 점을 많이 들었다.

3월 12일, LSSAH는 북부 교외의 굳어진 적의 방어를 뚫고 하리코프 시내로 진격했다. 뒤이어 독일군이 도심에 더 가까이 접근하자 집집마다 피바다가 되었다. 하루가 끝날 무렵 사단은 제르진스키 광장에서 북쪽으로 2블록 떨어진 지점에 도착했다. 제2기갑척탄병연대의 제2대대는 소련 저격수들과 다른 방어병들로부터 저녁까지 많은 사상자를 낸 후 광장을 포위할 수 있었다. 이 광장을 점령했을 때, 광장은 플라츠 데 라이프스탠다르트(Platz der Leibstandarte)로 이름이 바뀌었다. 그날 밤 요아힘 파이퍼가 지휘하는 제2기갑척탄병연대 제3대대는 제르진스키 광장에서 제2대대와 합류하여 남쪽으로 공격하여 하르코프 강을 건너 모스크바 애비뉴로 가는 교두보를 만들었다. 한편, 사단의 좌익은 볼찬스크와 추히우 강 출구 교차로에 도달하여 방어 태세에 들어가 적의 반격을 막아냈다.

스탈린그라드에서의 참패의 여파로 동부 전선에서 이용할 수 있는 마지막 정예 부대 중 일부가 거대한 도시 중심부로 뛰어들어 집집마다 전투를 시작할 것이라는 것은 거의 믿을 수 없다. 하지만 1943년 겨울 하르코프에서 벌어진 일이 바로 그거였고 결과는 일종의 승리였다 동독에서의 독일군의 쇠퇴는 중단되었고, 히틀러는 쿠르스크 돌출부를 제거하기 위한 또 다른 공세를 개시하고자 했다. 이 전투는 또한 히틀러가 스탈린그라드를 공격하기 위해 무장친위대 부대를 배치했다면 어땠을까 하는 '만약'에 대한 해답을 제시하기도 했다.

"광장을 위한 전투"는 양쪽에 정예 부대 외에는 싸울 것이 없는 도시 전장의 중심부에 당신을 배치한다. 카운터 컬렉션은 인상적입니다. 모든 시나리오를 재생하는 데 필요한 모든 전투 카운터가... 모든 새로운 프레젠테이션에서... 1943년 겨울 독일인과 러시아인 군복. 그리고 모든 AFV 카운터는 '겨울화'되었습니다... '화이트워싱'이라고 불리는... 그 어느 때 보다 더 상기시키는 것 같아요. 게다가, 전장 지도도 겨울 색으로 꾸며져 있습니다!

플레이어는 하르코프에서 싸우는 독일군이나 러시아군의 편을 든다.
그들은 역사적 전투/시나리오와 싸우고 일련의 승리 조건을 충족시킴으로써 이기려고 한다.
KHARKOV, UKRAINE, 10 March 1943: The SS Forces under Obersturmbannführer Kurt 'Panzer' Meyer led his recon unit to drive through the Russians and form a blocking position in the southeast section of the surrounded city, around the cemetery. Meyer's men passed through the city center and held a blocking position despite being surrounded for two days, armed with the new MG 42 belt fed machine guns aided greatly in their defense, until contact was reestablished by a sister battalion commanded by Major Peiper. Lt. General Rybalko's forces in the city were composed of a Tank Brigade and NKVD security troops of his Third Tank Army. General Rybalko ordered his units to block the German units from moving through the city, establishing defense lines along the small river meandering through Kharkov. The local militias were called up to aid in the defense of the city and many were thrown piece meal against the SS units armed with new "wonder" weapons. Those new weapons included the MG 42, whose rate of fire almost doubled over the previous MG 34, from 600-800 rpm to 1100 to 1200 rpm. The German forces would begin to have a new type of problem, an inability to maintain a high enough level of supply of ammunition to take advantage of the high rate of fire of the MG42. Many soldiers interviewed after the battle were quoted to say that the rate of fire was so high it was impossible to discern acoustically the individual shells firing. Many cited that the machine guns sounded like the tearing of canvas.

On 12 March, the LSSAH made progress into the center of the city of Kharkov, breaking through hardened enemy defenses in the northern suburbs. What followed was a house-to-house bloodbath as the Germans pressed ever closer to city center. By the end of the day, the division had reached a position just two blocks north of Dzerzhinsky Square. The 2nd Panzergrenadier Regiment's 2nd Battalion was able to surround the square, after taking heavy casualties from Soviet snipers and other defenders, by evening. When taken, the square was renamed Platz der Leibstandarte. That night, 2nd Panzergrenadier Regiment's 3rd Battalion, under the command of Joachim Peiper, linked up with the 2nd Battalion in Dzerzhinsky Square and attacked southwards, crossing the Kharkov River and creating a bridgehead, opening the road to Moscow Avenue. Meanwhile, the division's left wing reached the junction of the Volchansk and Chuhuiv exit roads and went on the defensive, fighting off a number of enemy counter-attacks.

In the aftermath of the debacle at Stalingrad it almost defies belief that German soldiers, in this some of the last elite units available on the Eastern Front ... would plunge into the heart of a massive urban center and initiate house-to-house combat. But that's exactly what took place in Kharkov during the winter of 1943 and the results were a victory ... of sorts. The decline of German fortunes in the East were halted and the desire of Hitler to launch another offensive, to eliminate the Kursk Salient, was whetted. The battle also pointed some historians toward an answer to the 'what if' ... as in what if Hitler had assigned Waffen SS units to attack Stalingrad.

KHARKOV: BATTLE FOR THE SQUARE places you in the heart of an urban battlefield with nothing to fight with but elite units on both sides. The counter collection is impressive: ALL THE COMBAT COUNTERS NEEDED TO PLAY ALL OF THE SCENARIOS ... in ALL NEW presentations ... Germans AND Russians in Winter 1943 uniforms. And all AFV counters are 'winterized' ... aka 'whitewashed' ... to be more evocative than ever. What's more, the battlefield map is also done up in winter colors!

Players take the side of Either the German or Russian troops fighting in the City of Kharkov.
They fight historical battles/scenarios and try to win by fulfilling a set of victtory conditions

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