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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Kevin Shaud
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아티스트
Kip Ayers, Mark 3 Graphic Design
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인원
게임 소개
Whitetail Wilderness는 흰꼬리사슴을 사냥하는 게임입니다. 게임 플레이는 시나리오 중심이며, 시나리오의 규칙에 따라 만들어진 육각 타일의 모듈식 "보드"가 있다.
특정 게임의 목표는 시나리오에 따라 다르지만 일반적으로 플레이어들은 정해진 수의 게임 라운드 내에서 다음 중 하나를 수행해야 한다.
- 가장 큰 돈을 벌다.
- 특정 금액의 총격을 가합니다.
- 가장 많은 사슴 또는 가장 많은 총점을 촬영합니다.
플레이어는 자신의 게임 페르소나로서 헌터 캐릭터를 제어합니다. 미리 생성된 6개의 캐릭터는 물론 사람들이 자신만의 캐릭터를 만들 수 있는 빈 카드가 포함되어 있다. 각 헌터 캐릭터는 6가지 다른 특성으로 1에서 5까지 등급이 매겨집니다. 이벤트 카드와 플레이어 액션은 헌터 캐릭터의 스킬을 테스트합니다.
차례가 되면, 플레이어들은 9개의 다른 선택들 중에서 두 가지 행동을 실행한다. 플레이어들은 사슴의 위치를 찾기 위한 진행의 척도인 사슴 만남 미터에서 등급을 높이면서 좋은 사냥 장소를 찾으려고 시도하고 있다. 결국, 플레이어들은 사슴을 보기 위한 희망으로 헌트 액션을 실행할 것입니다. 일단 플레이어가 사슴이 있다고 판단하면, 사슴을 식별하여 슛을 할 수 있을 만큼 가까이 데려와야 한다. 사슴이 가까이 이동하고 조우가 계속될수록, 일반적으로 사슴의 경각심은 근처에서 위험을 감지하면서 높아지기 시작한다. 선수들이 조심하지 않으면 사슴이 달아나 슛 기회를 망칠 수도 있다.
플레이어는 자신의 에너지 레벨, 아이템, 헌터 카드를 관리하고 보너스를 위해 저축해야 하며 다른 플레이어가 무엇을 하는지 인지하고 가능한 한 노력을 무디게 해야 한다.
특정 게임의 목표는 시나리오에 따라 다르지만 일반적으로 플레이어들은 정해진 수의 게임 라운드 내에서 다음 중 하나를 수행해야 한다.
- 가장 큰 돈을 벌다.
- 특정 금액의 총격을 가합니다.
- 가장 많은 사슴 또는 가장 많은 총점을 촬영합니다.
플레이어는 자신의 게임 페르소나로서 헌터 캐릭터를 제어합니다. 미리 생성된 6개의 캐릭터는 물론 사람들이 자신만의 캐릭터를 만들 수 있는 빈 카드가 포함되어 있다. 각 헌터 캐릭터는 6가지 다른 특성으로 1에서 5까지 등급이 매겨집니다. 이벤트 카드와 플레이어 액션은 헌터 캐릭터의 스킬을 테스트합니다.
차례가 되면, 플레이어들은 9개의 다른 선택들 중에서 두 가지 행동을 실행한다. 플레이어들은 사슴의 위치를 찾기 위한 진행의 척도인 사슴 만남 미터에서 등급을 높이면서 좋은 사냥 장소를 찾으려고 시도하고 있다. 결국, 플레이어들은 사슴을 보기 위한 희망으로 헌트 액션을 실행할 것입니다. 일단 플레이어가 사슴이 있다고 판단하면, 사슴을 식별하여 슛을 할 수 있을 만큼 가까이 데려와야 한다. 사슴이 가까이 이동하고 조우가 계속될수록, 일반적으로 사슴의 경각심은 근처에서 위험을 감지하면서 높아지기 시작한다. 선수들이 조심하지 않으면 사슴이 달아나 슛 기회를 망칠 수도 있다.
플레이어는 자신의 에너지 레벨, 아이템, 헌터 카드를 관리하고 보너스를 위해 저축해야 하며 다른 플레이어가 무엇을 하는지 인지하고 가능한 한 노력을 무디게 해야 한다.
Whitetail Wilderness is a game about hunting white-tailed deer. Game play is scenario-driven, with a modular "board" of hex tiles created as per the scenario set up rules.
The specific game objective depends on the scenario, but generally requires the players to do one of the following within a specified number of game rounds:
- Shoot the biggest buck
- Shoot a specific buck
- Shoot the most deer or most total points in bucks
Players control Hunter characters as their game personas. Six pre-generated characters are included as well as blank cards for people to create their own. Each Hunter character is rated 1 to 5 on six different attributes. Event cards and player actions will test the skills of each Hunter character.
On their turn, players execute two actions from among nine different choices. The players are attempting to find a good hunting area while increasing their rating on the Deer Encounter Meter, which is a measure of progress toward finding where the deer are located. Eventually, players will execute Hunt actions in the hopes of seeing deer. Once a player determines that deer are present, the deer need to be identified and brought in close enough for a shot. As the deer move closer and the encounter continues, the alertness level of the deer will generally begin to increase as they sense danger nearby. If the players aren't careful, the deer may flee and ruin their chances for a shot.
Players have to manage their Energy levels, items, Hunter cards and save up for bonuses while staying aware of what the other players are doing and attempt to blunt their efforts where possible.
The specific game objective depends on the scenario, but generally requires the players to do one of the following within a specified number of game rounds:
- Shoot the biggest buck
- Shoot a specific buck
- Shoot the most deer or most total points in bucks
Players control Hunter characters as their game personas. Six pre-generated characters are included as well as blank cards for people to create their own. Each Hunter character is rated 1 to 5 on six different attributes. Event cards and player actions will test the skills of each Hunter character.
On their turn, players execute two actions from among nine different choices. The players are attempting to find a good hunting area while increasing their rating on the Deer Encounter Meter, which is a measure of progress toward finding where the deer are located. Eventually, players will execute Hunt actions in the hopes of seeing deer. Once a player determines that deer are present, the deer need to be identified and brought in close enough for a shot. As the deer move closer and the encounter continues, the alertness level of the deer will generally begin to increase as they sense danger nearby. If the players aren't careful, the deer may flee and ruin their chances for a shot.
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