-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Thomas Fackler
-
아티스트
-
인원
게임 소개
플레이어들은 효과적으로 코의 큰 패턴을 만들고 소유 그룹을 위해 마지막에 점수를 획득합니다. 코는 모두 예술에서 따온 것으로, 큰 타일 위에 모든 조합에서 짝을 지어 보여진다(게임에는 54개의 타일이 있기 때문에 한 쌍은 제외된다. 타일은 아래쪽으로 섞여서 고르게 분포합니다(과잉은 상자 안으로 들어갈 수 있음). 그런 다음 선수들이 나타나 코를 분류한다.
규칙에 따라 차례대로 코가 패턴에 추가되도록 하고, 선수가 한 종류의 코로 그룹을 만들거나 늘리면 그 위에 5가지 색상의 마커 중 하나를 놓는다. (둘 그룹을 늘리면 2개의 마커를 배치한다.)
그러나 다른 플레이어가 그 그룹을 증가시키는 즉시, 그들의 마커는 첫 번째 그룹을 대체하고, 이것은 다른 플레이어에게 돌아갑니다. 이런 식으로 패턴이 커지고 선수들은 코를 통제하기 위해 싸웁니다. 다만 무작위 분포로 인해 남들보다 코가 조금 줄어들기 때문에 그룹을 폐쇄하고 점수를 확보하려고 할수록 배치가 매우 전술적으로 된다.
패턴은 10x10 격자 안에 위치해야 하며, 모든 타일이 열려 있기 때문에 의도적으로 그리드를 한 방향으로 연장하여 기회를 주거나 빼앗는 것이 도움이 됩니다. 타일을 더 이상 놓을 수 없을 때, 당신은 당신이 소유한 각각의 코에 대해 1점을 획득합니다.
코의 범위를 고려할 때 놀랍도록 까다로운 게임인 Nasenspiel은 희생과 보상의 즐거운 조합과 매우 특이한 테마로 즐거워합니다.
규칙에 따라 차례대로 코가 패턴에 추가되도록 하고, 선수가 한 종류의 코로 그룹을 만들거나 늘리면 그 위에 5가지 색상의 마커 중 하나를 놓는다. (둘 그룹을 늘리면 2개의 마커를 배치한다.)
그러나 다른 플레이어가 그 그룹을 증가시키는 즉시, 그들의 마커는 첫 번째 그룹을 대체하고, 이것은 다른 플레이어에게 돌아갑니다. 이런 식으로 패턴이 커지고 선수들은 코를 통제하기 위해 싸웁니다. 다만 무작위 분포로 인해 남들보다 코가 조금 줄어들기 때문에 그룹을 폐쇄하고 점수를 확보하려고 할수록 배치가 매우 전술적으로 된다.
패턴은 10x10 격자 안에 위치해야 하며, 모든 타일이 열려 있기 때문에 의도적으로 그리드를 한 방향으로 연장하여 기회를 주거나 빼앗는 것이 도움이 됩니다. 타일을 더 이상 놓을 수 없을 때, 당신은 당신이 소유한 각각의 코에 대해 1점을 획득합니다.
코의 범위를 고려할 때 놀랍도록 까다로운 게임인 Nasenspiel은 희생과 보상의 즐거운 조합과 매우 특이한 테마로 즐거워합니다.
Players effectively make a large pattern of groups of noses and score points at the end for owning groups. There are 10 noses, all taken from art, shown paired up in every combination on large tiles (excepting one pairing because there are only 54 tiles in the game). The tiles are shuffled face-down and distributed evenly (excess can go in the box). Players then turn up and sort their noses out.
They take it in turns to add a nose to the pattern according to the rules, and when a player makes or increases a group of one type of nose, they place one of their five colored markers on it. (If you happen to increase two groups, you place 2 markers.)
But as soon as another player increases that group, their marker replaces the first, which goes back to the other player. In this way, the pattern gets bigger and players fight to control the noses. But because of the random distribution, you will have some fewer noses than others, so the placement becomes very tactical as you try to close off groups and secure your scoring.
The pattern must sit within a 10x10 grid, and all the tiles are open, so it pays to deliberately extend the grid in one direction, giving or taking away opportunities. When no more tiles can be placed, you score one point for each nose you own.
A surprisingly tricky game given the range of noses, Nasenspiel entertains with a delightful combination of sacrifice and reward and a very unusual theme.
They take it in turns to add a nose to the pattern according to the rules, and when a player makes or increases a group of one type of nose, they place one of their five colored markers on it. (If you happen to increase two groups, you place 2 markers.)
But as soon as another player increases that group, their marker replaces the first, which goes back to the other player. In this way, the pattern gets bigger and players fight to control the noses. But because of the random distribution, you will have some fewer noses than others, so the placement becomes very tactical as you try to close off groups and secure your scoring.
The pattern must sit within a 10x10 grid, and all the tiles are open, so it pays to deliberately extend the grid in one direction, giving or taking away opportunities. When no more tiles can be placed, you score one point for each nose you own.
A surprisingly tricky game given the range of noses, Nasenspiel entertains with a delightful combination of sacrifice and reward and a very unusual theme.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
481
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18