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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Steve Blease, David Manley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
PDF에서:
1805는 1652년 제1차 영국-네덜란드 전쟁부터 1829년 그리스 독립 전쟁까지 항해 시대에 일어난 해전을 재현하기 위해 만들어진 전쟁 게임 규칙이다.
게이머들에게 (심지어 워게이밍에 이르기까지) 새로운 시대를 소개하기에 충분히 간단하도록 설계된 SeaWar: 1805는 경험 많은 해군 워게이머들에게 몇 시간 동안 재미를 제공하고 심지어 그들의 “Landlubber”친구들에게 해군 워게이밍의 기쁨을 소개할 수 있는 이상적인 수단을 제공하기에 충분히 도전적이다.
이동에 대한 바람 효과, 손상(임의 효과 발생 가능), 브로드사이드, 활 및 함미 사격 및 7개 등급의 선박(세부 세부 사항을 위한 추가 하위 클래스 포함)에 대한 규칙을 갖춘 비교적 간단한 미니어처 시스템. 한 게임당 5단계씩 움직이며, 각 배는 0~4cm씩 움직인다. 상당히 가벼운 부기로 제공되는 기록 시트는 한 장당 2척의 선박을 제공하며 선박 기능 및 손상을 기록할 수 있는 넉넉한 공간을 제공합니다. 규칙은 많은 게임 사진을 포함하지만, 오직 커플만이 규칙 목적을 가지고 있으며, 나머지는 장식용이다. 시간 척도는 게임 턴당 5분이며, 움직임 척도는 주어지지 않습니다. 사용된 미니어처의 크기/규모에 관계없이 모든 측정이 표준이며, 1/1200 척도를 권장합니다.
1805는 1652년 제1차 영국-네덜란드 전쟁부터 1829년 그리스 독립 전쟁까지 항해 시대에 일어난 해전을 재현하기 위해 만들어진 전쟁 게임 규칙이다.
게이머들에게 (심지어 워게이밍에 이르기까지) 새로운 시대를 소개하기에 충분히 간단하도록 설계된 SeaWar: 1805는 경험 많은 해군 워게이머들에게 몇 시간 동안 재미를 제공하고 심지어 그들의 “Landlubber”친구들에게 해군 워게이밍의 기쁨을 소개할 수 있는 이상적인 수단을 제공하기에 충분히 도전적이다.
이동에 대한 바람 효과, 손상(임의 효과 발생 가능), 브로드사이드, 활 및 함미 사격 및 7개 등급의 선박(세부 세부 사항을 위한 추가 하위 클래스 포함)에 대한 규칙을 갖춘 비교적 간단한 미니어처 시스템. 한 게임당 5단계씩 움직이며, 각 배는 0~4cm씩 움직인다. 상당히 가벼운 부기로 제공되는 기록 시트는 한 장당 2척의 선박을 제공하며 선박 기능 및 손상을 기록할 수 있는 넉넉한 공간을 제공합니다. 규칙은 많은 게임 사진을 포함하지만, 오직 커플만이 규칙 목적을 가지고 있으며, 나머지는 장식용이다. 시간 척도는 게임 턴당 5분이며, 움직임 척도는 주어지지 않습니다. 사용된 미니어처의 크기/규모에 관계없이 모든 측정이 표준이며, 1/1200 척도를 권장합니다.
From the PDF:
"SeaWar: 1805 is a set of wargames rules designed to recreate the naval battles that occur during the Age of Sail, from the First Anglo-Dutch War in 1652 through the Napoleonic Wars to the end of the Greek War of Independence in 1829.
Designed to be simple enough to introduce gamers new to the period (indeed even to wargaming), SeaWar: 1805 is challenging enough to provide experienced naval wargamers with hours of fun and even provide the ideal vehicle to introduce their “landlubber” friends to the joys of naval wargaming. "
A relatively simple miniatures system with rules for wind effects on movement, deterioration of ship capabilities with damage (with possible random effects), broadsides, bow & stern fire, and 7 classes of ships (with further sub-classes for finer detail). Movement is phased, 5 phases per game turn, each ship moving between 0 and 4 cm per phase. Bookkeeping fairly light, supplied record sheets gives 2 ships per sheet with generous space for writing in ship capabilities & damage. Rules include many photographs of game in play, but only a couple have rules purposes, the others being decorative only. Time scale is 5 minutes per game turn, movement scale not given - all measurements are standard regardless of scale/size of miniatures used, 1/1200 scale being recommended.
"SeaWar: 1805 is a set of wargames rules designed to recreate the naval battles that occur during the Age of Sail, from the First Anglo-Dutch War in 1652 through the Napoleonic Wars to the end of the Greek War of Independence in 1829.
Designed to be simple enough to introduce gamers new to the period (indeed even to wargaming), SeaWar: 1805 is challenging enough to provide experienced naval wargamers with hours of fun and even provide the ideal vehicle to introduce their “landlubber” friends to the joys of naval wargaming. "
A relatively simple miniatures system with rules for wind effects on movement, deterioration of ship capabilities with damage (with possible random effects), broadsides, bow & stern fire, and 7 classes of ships (with further sub-classes for finer detail). Movement is phased, 5 phases per game turn, each ship moving between 0 and 4 cm per phase. Bookkeeping fairly light, supplied record sheets gives 2 ships per sheet with generous space for writing in ship capabilities & damage. Rules include many photographs of game in play, but only a couple have rules purposes, the others being decorative only. Time scale is 5 minutes per game turn, movement scale not given - all measurements are standard regardless of scale/size of miniatures used, 1/1200 scale being recommended.
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