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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.90 / 5

게임 소개

이 게임은 아발론 힐이 만든 최초의 에어리어 임펄스 게임으로, 선더 앳 카시노, 터닝 포인트: 스탈린그라드, 브레이크아웃 노르망디를 포함한다. 이 게임은 1944년 9월 18일부터 21일까지 아른험 다리에서 벌어진 격렬한 전투를 시뮬레이션한다.

이 게임은 영국군이 독일군에게 포위된 다리 주변을 점령하는 것으로 시작된다. 그들은 그들이 할 수 있는 한 오래 버티려고 노력한다.

각 풀 턴은 8시간 동안 진행되며 많은 미니 턴(또는 임펄스)을 포함합니다. 플레이어는 각 임펄스를 움직이거나 적은 수의 유닛을 발사할 수 있다. 일단 움직이거나 발사되면, 장치는 "커밋"되며, 다음 차례까지 다시 움직이거나 발사할 수 없다.

전투는 각 쪽이 주사위 2개의 롤을 더하여 공격과 방어 값을 계산하여 처리합니다. 최종 포인트 값에서 차이가 나는 것은 (공격자가 더 높은 총점을 가지고 있을 경우) 수비수가 유닛을 후퇴시키거나 파괴하여 잃어야 하는 사상 포인트 수이다.

게임은 워게임 치고는 상대적으로 복잡도가 낮으며 AH의 난이도에 따라 3점(10점 만점)을 매긴다.
This is the first of the Area-Impulse games done by Avalon Hill which later included Thunder at Cassino, Turning Point: Stalingrad and Breakout Normandy. The game simulates the ferocious battle for the Arnhem Bridge on September 18-21, 1944.

The game begins with the British holding the area around the bridge, surrounded by the Germans. They try to hold out for as long as they can.

Each full turn covers 8 hours and includes many mini-turns (or impulses). Each impulse, the player can move or fire a small number units. Once moved or fired, the units are "committed" and cannot move or fire again until the next turn.

Combat is handled by calculating attack and defense values with each side adding the roll of 2 dice. The difference (if the attacker has the higher total) in final point values is the number of casualty points the defender must lose by retreating or destroying units.

The games is of relatively low complexity for a wargame and rates 3 (out of 10) on AH's difficulty scale.

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