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BGG랭킹
BGG전체 : 1199
STRATEGY : 706
FAMILYGAMES : 349 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
8-20 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.97 / 5
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디자이너
Ryan Laukat
-
아티스트
Ryan Laukat
-
인원
게임 소개
전설의 땅에 작은 제국을 건설하라!
《에잇미닛 엠파이어: 레전드》는 지역 제어 게임인 에잇미닛 엠파이어의 독립 속편이며 오리지널 게임을 플레이할 필요가 없다. 오리지널 게임처럼, 플레이어들은 전시된 6개의 카드 중에서 교대로 카드를 고른다. 이 카드는 플레이어가 즉시 수행하는 동작을 가지고 있으며 플레이어가 지도를 장악할 수 있도록 도와줍니다. 그러나 이 버전에서 새로운 기능과 다른 점은 무엇입니까?
상품 대신에, 카드들은 이제 플레이어들에게 독특한 장점과 게임 내내 규칙을 어기는 방법들을 주는 특별한 능력을 가지고 있다.
각각의 카드에는 환상 생물이나 장소에 대한 독특하고 아름다운 그림이 있습니다.
다양성 증대를 위한 모듈식 보드
새 변형
'에잇미닛 엠파이어: 레전드'는 8분이면 재생이 가능할까요? 네, 하지만 서두르신다면요!
'8분 제국: 레전드'는 카드 중심의 지역 통제(군대와 도시를 작은 지도에 배치)와 세트 콜렉션(카드에서 능력을 얻음으로써)을 사용하여 문명/탐사 테마를 구현하는 빠른 게임이다. 플레이어들은 지역이나 대륙에서 다수를 차지함으로써 게임이 끝날 때 점수를 모으기 위해 지도를 통해 퍼져나간다. 모든 활동(육지 또는 바다 이동, 군대 생산, 도시 설립 등)은 가격 상승에 의해 이용 가능한 카드에 의해 추진된다. 카드도 세트에 속하며, 제대로 모이면 게임이 종료될 때 포인트를 주기도 한다.
《에잇미닛 엠파이어: 레전드》는 지역 제어 게임인 에잇미닛 엠파이어의 독립 속편이며 오리지널 게임을 플레이할 필요가 없다. 오리지널 게임처럼, 플레이어들은 전시된 6개의 카드 중에서 교대로 카드를 고른다. 이 카드는 플레이어가 즉시 수행하는 동작을 가지고 있으며 플레이어가 지도를 장악할 수 있도록 도와줍니다. 그러나 이 버전에서 새로운 기능과 다른 점은 무엇입니까?
상품 대신에, 카드들은 이제 플레이어들에게 독특한 장점과 게임 내내 규칙을 어기는 방법들을 주는 특별한 능력을 가지고 있다.
각각의 카드에는 환상 생물이나 장소에 대한 독특하고 아름다운 그림이 있습니다.
다양성 증대를 위한 모듈식 보드
새 변형
'에잇미닛 엠파이어: 레전드'는 8분이면 재생이 가능할까요? 네, 하지만 서두르신다면요!
'8분 제국: 레전드'는 카드 중심의 지역 통제(군대와 도시를 작은 지도에 배치)와 세트 콜렉션(카드에서 능력을 얻음으로써)을 사용하여 문명/탐사 테마를 구현하는 빠른 게임이다. 플레이어들은 지역이나 대륙에서 다수를 차지함으로써 게임이 끝날 때 점수를 모으기 위해 지도를 통해 퍼져나간다. 모든 활동(육지 또는 바다 이동, 군대 생산, 도시 설립 등)은 가격 상승에 의해 이용 가능한 카드에 의해 추진된다. 카드도 세트에 속하며, 제대로 모이면 게임이 종료될 때 포인트를 주기도 한다.
Build a small empire in a land of legends!
Eight-Minute Empire: Legends is a standalone sequel to the area control game Eight-Minute Empire and does not require the original game to play. Just like the original game, players take turns selecting a card from six on display. The card has an action that the player takes immediately, and actions help players take over the map – but what's new and different in this version?
Instead of goods, cards now have special abilities, which give players unique advantages and ways to break the rules throughout the game
Each card has a unique, beautiful illustration of a fantasy creature or location
A modular board for increased variety
New variants
Is Eight-Minute Empire: Legends still playable in eight minutes? Yes, but only if you hurry!
Eight-Minute Empire: Legends is a quick game that implements the Civilization/Exploration theme using card-driven area control (by placing armies and cities in a small map) and set collection (by getting abilities from the cards). Players spread through the map in order to collect points at the end of the game by having majorities in regions and continents. All actions (such as land or sea movement, army production, or the founding of cities) are driven by cards that are face-up (six at a time) and available by increasing prices. Cards also belong to sets, which also give points when the game ends if properly collected.
Eight-Minute Empire: Legends is a standalone sequel to the area control game Eight-Minute Empire and does not require the original game to play. Just like the original game, players take turns selecting a card from six on display. The card has an action that the player takes immediately, and actions help players take over the map – but what's new and different in this version?
Instead of goods, cards now have special abilities, which give players unique advantages and ways to break the rules throughout the game
Each card has a unique, beautiful illustration of a fantasy creature or location
A modular board for increased variety
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Is Eight-Minute Empire: Legends still playable in eight minutes? Yes, but only if you hurry!
Eight-Minute Empire: Legends is a quick game that implements the Civilization/Exploration theme using card-driven area control (by placing armies and cities in a small map) and set collection (by getting abilities from the cards). Players spread through the map in order to collect points at the end of the game by having majorities in regions and continents. All actions (such as land or sea movement, army production, or the founding of cities) are driven by cards that are face-up (six at a time) and available by increasing prices. Cards also belong to sets, which also give points when the game ends if properly collected.
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