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BGG랭킹
BGG전체 : 13755
WARGAMES : 2326
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
13+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.80 / 5
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디자이너
R. Nicasio Garcia, Jack Gill
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아티스트
Tim Allen, Alan Emrich, Vinh Ha, Richard Starke
-
인원
게임 소개
나폴레옹 20위 18위
1810년 포르투갈 침공에 실패한 후, 프랑스 원수 안드르é나는 웰링턴의 영국-포르투갈 군대와 함께 스페인으로 후퇴했다. 프랑스의 비참한 상황이 그가 알메이다의 주요 국경 요새를 점령할 시간을 벌어줄 것이라고 생각한 웰링턴은 여유로운 포위를 위해 정착했다. 그러나 미쓰에크테나는 재빨리 병력을 재편성하고 포위된 요새를 다시 보급하기 위해 영국군 진지로 진격했다.
1811년 5월 3일, 알메이다로 진격하던 매스é나는 도스 카사스 강을 따라 강력한 방어 진지에 있는 웰링턴의 군대를 마주쳤다. 격렬한 전투가 벌어졌고, 영국군은 간신히 주요 지형을 고수했다. 다음날, 매스éna는 이 지역을 정찰했고, 영국군의 우익이 위험하다는 것을 알게 되었다. 5월 5일 아침 프랑스군의 공격으로 영국군의 우익은 거의 붕괴될 뻔했고, 영국군 기병대의 희생과 크로후르드의 광선사단의 영웅적인 활약만이 간신히 살아남을 수 있었다. 전투의 야만성과 영국군 진지에 대한 위험은 전투 후 웰링턴의 성명에서 드러났다.보니가 거기 있었다면, 우리는 맞았을 거야.
디자이너 R의 Fuentes de Oñoro 20. 니카시오 가르시아와 잭 길은 스페인-포르투갈 국경을 따라 벌어진 반도 전역의 긴장감 넘치는 전투를 플레이어들이 살펴볼 수 있도록 했다. GMT의 인기 "과 같은 시스템을 특징으로 합니다.페이딩 글로리" 게임인 Fuentes de Oñoro 20은 낮은 단위 밀도(게임 맵에서 20개 이하)와 적당한 복잡성을 가지고 있다. 이 게임은 드라마틱하고 빠른 턴에 초점을 맞추고 있으며 무작위 이벤트 카드를 사용하고 군대의 사기를 추적함으로써 강력한 역사적 스토리를 만들어내며 나폴레옹의 대격투에 대한 굉장한 느낌을 제공한다. 당신이 상대의 사기를 총검으로 꺾을 수 있는지 그가 당신의 군대를 궤주시키기 전에 보기 위해 당신의 군대를 전진시키세요.
게임 데이터:
복잡성: 9점 만점에 5점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 7점
척도: 각 단위는 1분할이고, 각 육각은 끝에서 끝까지 1마일이며, 각 단위는 대략 3-4시간의 실시간 회전을 합니다.
1810년 포르투갈 침공에 실패한 후, 프랑스 원수 안드르é나는 웰링턴의 영국-포르투갈 군대와 함께 스페인으로 후퇴했다. 프랑스의 비참한 상황이 그가 알메이다의 주요 국경 요새를 점령할 시간을 벌어줄 것이라고 생각한 웰링턴은 여유로운 포위를 위해 정착했다. 그러나 미쓰에크테나는 재빨리 병력을 재편성하고 포위된 요새를 다시 보급하기 위해 영국군 진지로 진격했다.
1811년 5월 3일, 알메이다로 진격하던 매스é나는 도스 카사스 강을 따라 강력한 방어 진지에 있는 웰링턴의 군대를 마주쳤다. 격렬한 전투가 벌어졌고, 영국군은 간신히 주요 지형을 고수했다. 다음날, 매스éna는 이 지역을 정찰했고, 영국군의 우익이 위험하다는 것을 알게 되었다. 5월 5일 아침 프랑스군의 공격으로 영국군의 우익은 거의 붕괴될 뻔했고, 영국군 기병대의 희생과 크로후르드의 광선사단의 영웅적인 활약만이 간신히 살아남을 수 있었다. 전투의 야만성과 영국군 진지에 대한 위험은 전투 후 웰링턴의 성명에서 드러났다.보니가 거기 있었다면, 우리는 맞았을 거야.
디자이너 R의 Fuentes de Oñoro 20. 니카시오 가르시아와 잭 길은 스페인-포르투갈 국경을 따라 벌어진 반도 전역의 긴장감 넘치는 전투를 플레이어들이 살펴볼 수 있도록 했다. GMT의 인기 "과 같은 시스템을 특징으로 합니다.페이딩 글로리" 게임인 Fuentes de Oñoro 20은 낮은 단위 밀도(게임 맵에서 20개 이하)와 적당한 복잡성을 가지고 있다. 이 게임은 드라마틱하고 빠른 턴에 초점을 맞추고 있으며 무작위 이벤트 카드를 사용하고 군대의 사기를 추적함으로써 강력한 역사적 스토리를 만들어내며 나폴레옹의 대격투에 대한 굉장한 느낌을 제공한다. 당신이 상대의 사기를 총검으로 꺾을 수 있는지 그가 당신의 군대를 궤주시키기 전에 보기 위해 당신의 군대를 전진시키세요.
게임 데이터:
복잡성: 9점 만점에 5점
카드놀이 적합성: 9점 만점에 7점
척도: 각 단위는 1분할이고, 각 육각은 끝에서 끝까지 1마일이며, 각 단위는 대략 3-4시간의 실시간 회전을 합니다.
Napoleonic 20 #18
Following his failed invasion of Portugal in 1810, French Marshal André Masséna fell back into Spain with Wellington's Anglo-Portuguese Army in cautious pursuit. Assuming the wretched state of the French would allow him time to capture the key border fortress of Almeida, Wellington settled in for a leisurely siege. But Masséna quickly reorganized his forces and advanced on the British positions in an effort to resupply the beleaguered fortress.
Advancing on Almeida on 3 May, 1811, Masséna encountered Wellington's army in strong defensive positions along the Dos Casas River. Heavy fighting erupted, with the British barely managing to hang on to the key terrain. The next day, Masséna scouted the area and discovered that the British right was dangerously weak; that evening he conducted a daring night march that put strong forces into position to roll up Wellington's flank. When the French attack struck on the morning of 5 May, the British right nearly collapsed, and only the sacrifice of the British cavalry and heroic performance of Craufurd's Light Division barely managed to save the day. The savage nature of the fighting and the peril to the British position was revealed in Wellington's statement after the battle, "If Boney had been there, we should have been beaten."
Fuentes de Oñoro 20, by designers R. Nicasio Garcia and Jack Gill, allows players to examine this tension-filled battle of the Peninsular Campaign, fought along the Spanish-Portuguese Border. Featuring the same system as GMT's popular "Fading Glory" game, Fuentes de Oñoro 20 has low unit density (20 pieces or less on the game map) and modest complexity. The game focuses on dramatic, fast-playing turns and creates a strong historical narrative through the use of random event cards and the tracking of army morale providing a great feel for the parry-and-thrust of Napoleonic grand battle. Lead your troops forward into action to see if you can break your opponent's morale at bayonet-point before he puts your army to flight.
Game Data:
Complexity: 5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 7 on a 9 scale
Scale: Each unit is 1 division, each hex is 1 mile from end to end, and each turn roughly 3-4 hours of real time.
Following his failed invasion of Portugal in 1810, French Marshal André Masséna fell back into Spain with Wellington's Anglo-Portuguese Army in cautious pursuit. Assuming the wretched state of the French would allow him time to capture the key border fortress of Almeida, Wellington settled in for a leisurely siege. But Masséna quickly reorganized his forces and advanced on the British positions in an effort to resupply the beleaguered fortress.
Advancing on Almeida on 3 May, 1811, Masséna encountered Wellington's army in strong defensive positions along the Dos Casas River. Heavy fighting erupted, with the British barely managing to hang on to the key terrain. The next day, Masséna scouted the area and discovered that the British right was dangerously weak; that evening he conducted a daring night march that put strong forces into position to roll up Wellington's flank. When the French attack struck on the morning of 5 May, the British right nearly collapsed, and only the sacrifice of the British cavalry and heroic performance of Craufurd's Light Division barely managed to save the day. The savage nature of the fighting and the peril to the British position was revealed in Wellington's statement after the battle, "If Boney had been there, we should have been beaten."
Fuentes de Oñoro 20, by designers R. Nicasio Garcia and Jack Gill, allows players to examine this tension-filled battle of the Peninsular Campaign, fought along the Spanish-Portuguese Border. Featuring the same system as GMT's popular "Fading Glory" game, Fuentes de Oñoro 20 has low unit density (20 pieces or less on the game map) and modest complexity. The game focuses on dramatic, fast-playing turns and creates a strong historical narrative through the use of random event cards and the tracking of army morale providing a great feel for the parry-and-thrust of Napoleonic grand battle. Lead your troops forward into action to see if you can break your opponent's morale at bayonet-point before he puts your army to flight.
Game Data:
Complexity: 5 on a 9 scale
Solitaire Suitability: 7 on a 9 scale
Scale: Each unit is 1 division, each hex is 1 mile from end to end, and each turn roughly 3-4 hours of real time.
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