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BGG랭킹
BGG전체 : 11579
THEMATIC : 1393
STRATEGY : 2638 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
Henry Jasper, The M.N.G. Collective
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아티스트
Sam Brookes, Rachel Dobbs, Donald McLeod, Francesca Stella
-
인원
게임 소개
콘월 밀수꾼은 플레이어들이 18세기 콘월에서 밀수꾼의 역할을 맡을 수 있게 해준다. 현지 인물, 비밀 지식, 은닉 장소, 뇌물, 더러운 속임수, 그리고 세관원 및 다른 참가자들의 관심을 피하기 위해 상당한 양의 교활한 네트워크를 이용하면서 금을 위해 상품을 사고 파는 것.
상품을 팔 때, 플레이어들은 그것들을 얼마에 팔 것인지 선택할 수 있다; 싸게 팔아서 그들의 평판과 영향력을 증가시킬 것인지 아니면 가능한 한 최고의 가격을 받아 이익을 극대화할 것인지를 선택할 수 있다. 명성이 높아지면 플레이어가 밀수품을 더 쉽게 운반하고 세관을 피할 수 있지만 게임에서 이기려면 다른 플레이어 중에서 가장 많은 금을 보유해야 한다. 그러나 가격이 비싸게 팔릴수록 세관 세력은 더욱 강해진다.
콘월에서의 밀수는 단 한 사람만이 행하는 경우가 드물었고, 오히려 공동체의 많은 수의 밀수꾼들이었다. 코니시 밀수꾼에서 플레이어는 캐릭터를 고용하여 밀수꾼 네트워크를 구축해야 한다.
상품을 밀수할 때는 어떤 상품을 살지가 관건이다. 플레이어들은 배에 넣기 어려운(상품과 선박은 모양과 크기가 모두 다르다) 부피가 큰 큰 상품이나, 훨씬 가치가 떨어지는 더 작은 운송이 용이한 상품을 구매할 수 있다.
또한, 다른 크기의 도시들은 다른 상품 가격을 제공할 것입니다. 작은 마을들은 더 낮은 가격을 제시하지만, 위험은 더 낮습니다. 더 큰 도시일수록 더 좋은 가격을 제공하고 밀수업자들이 더 많은 상품을 팔 수 있지만, 그렇게 하는 것의 위험은 훨씬 더 크다.
콘시 밀수업자의 세관 병력은 플레이어가 무엇을 하느냐에 따라 보드를 돌아다닐 것입니다. 착지, 이동, 판매는 플레이어들이 영향력을 행사하거나 비밀을 이용하여 세관을 움직일 수 있지만 그들의 주의를 끌 만하다. 다행히도 모든 세관은 매수될 수 있습니다. 즉, 당신이 그들을 사들인 후에는 게임이 끝날 때까지 또는 다른 플레이어가 그들에게 더 많은 돈을 지불할 때까지 '당신의 사람'으로 남을 것입니다.
비록 상당히 적은 자금과 지원을 받으며 시작하지만, 게임이 진행됨에 따라 세관원들은 점점 더 강해지고, 뇌물을 주기가 더 어려워지고, 더 많은 수가 될 것이다. 그만큼 효과적인 밀수, 은밀한 밀수, 수익적인 밀수 등이 점점 어려워져 각 게임마다 모든 플레이어가 볼 수 있는 명확한 엔드포인트가 마련된다.
비밀스러운 트릭을 발견하면 플레이어들의 주의를 끌 수 있으며, 세관에서 물건을 숨기고 압류당하지 않도록 보호할 수 있는 비밀 저장소가 있습니다.
코니쉬 밀수꾼을 이길 수 있는 길은 많습니다. 플레이어는 다른 플레이어의 행동을 수용하고, 올바른 캐릭터를 고용하고, 적절한 상품을 구매하고, 올바른 비밀을 발견하고, 올바른 거래를 할 수 있도록 전략을 조정해야 한다.
이 게임은 실제 장소에서 실제 사람들에게 일어난 일에 관한 것으로, 지역사회가 심각한 빈곤과 과도한 세금을 겪고 있던 21세기 콘월(Conwell)과 콘월(Conwell) 사이에 직접 공감할 수 있는 경험을 만들어낸다. 그 결과, 밀수는 반드시 불법적인 것으로 간주되지 않고 오히려 공정한 게임&rsquo로 간주되어 종종 가벼운 시각으로 받아들여졌다.
이 게임은 무엇입니까?
법을 회피하고, 지역 대리인을 고용하고, 네트워크를 구축하고, 비밀을 발견하고 사용하고, 시장의 와인 저장고를 임대하고, 부를 축적하고, 놀랍도록 정확한 역사적 표현입니다.
이 게임이 아닌 것:
배 경주, 대포 쏘기, 해적이 되기
상품을 팔 때, 플레이어들은 그것들을 얼마에 팔 것인지 선택할 수 있다; 싸게 팔아서 그들의 평판과 영향력을 증가시킬 것인지 아니면 가능한 한 최고의 가격을 받아 이익을 극대화할 것인지를 선택할 수 있다. 명성이 높아지면 플레이어가 밀수품을 더 쉽게 운반하고 세관을 피할 수 있지만 게임에서 이기려면 다른 플레이어 중에서 가장 많은 금을 보유해야 한다. 그러나 가격이 비싸게 팔릴수록 세관 세력은 더욱 강해진다.
콘월에서의 밀수는 단 한 사람만이 행하는 경우가 드물었고, 오히려 공동체의 많은 수의 밀수꾼들이었다. 코니시 밀수꾼에서 플레이어는 캐릭터를 고용하여 밀수꾼 네트워크를 구축해야 한다.
상품을 밀수할 때는 어떤 상품을 살지가 관건이다. 플레이어들은 배에 넣기 어려운(상품과 선박은 모양과 크기가 모두 다르다) 부피가 큰 큰 상품이나, 훨씬 가치가 떨어지는 더 작은 운송이 용이한 상품을 구매할 수 있다.
또한, 다른 크기의 도시들은 다른 상품 가격을 제공할 것입니다. 작은 마을들은 더 낮은 가격을 제시하지만, 위험은 더 낮습니다. 더 큰 도시일수록 더 좋은 가격을 제공하고 밀수업자들이 더 많은 상품을 팔 수 있지만, 그렇게 하는 것의 위험은 훨씬 더 크다.
콘시 밀수업자의 세관 병력은 플레이어가 무엇을 하느냐에 따라 보드를 돌아다닐 것입니다. 착지, 이동, 판매는 플레이어들이 영향력을 행사하거나 비밀을 이용하여 세관을 움직일 수 있지만 그들의 주의를 끌 만하다. 다행히도 모든 세관은 매수될 수 있습니다. 즉, 당신이 그들을 사들인 후에는 게임이 끝날 때까지 또는 다른 플레이어가 그들에게 더 많은 돈을 지불할 때까지 '당신의 사람'으로 남을 것입니다.
비록 상당히 적은 자금과 지원을 받으며 시작하지만, 게임이 진행됨에 따라 세관원들은 점점 더 강해지고, 뇌물을 주기가 더 어려워지고, 더 많은 수가 될 것이다. 그만큼 효과적인 밀수, 은밀한 밀수, 수익적인 밀수 등이 점점 어려워져 각 게임마다 모든 플레이어가 볼 수 있는 명확한 엔드포인트가 마련된다.
비밀스러운 트릭을 발견하면 플레이어들의 주의를 끌 수 있으며, 세관에서 물건을 숨기고 압류당하지 않도록 보호할 수 있는 비밀 저장소가 있습니다.
코니쉬 밀수꾼을 이길 수 있는 길은 많습니다. 플레이어는 다른 플레이어의 행동을 수용하고, 올바른 캐릭터를 고용하고, 적절한 상품을 구매하고, 올바른 비밀을 발견하고, 올바른 거래를 할 수 있도록 전략을 조정해야 한다.
이 게임은 실제 장소에서 실제 사람들에게 일어난 일에 관한 것으로, 지역사회가 심각한 빈곤과 과도한 세금을 겪고 있던 21세기 콘월(Conwell)과 콘월(Conwell) 사이에 직접 공감할 수 있는 경험을 만들어낸다. 그 결과, 밀수는 반드시 불법적인 것으로 간주되지 않고 오히려 공정한 게임&rsquo로 간주되어 종종 가벼운 시각으로 받아들여졌다.
이 게임은 무엇입니까?
법을 회피하고, 지역 대리인을 고용하고, 네트워크를 구축하고, 비밀을 발견하고 사용하고, 시장의 와인 저장고를 임대하고, 부를 축적하고, 놀랍도록 정확한 역사적 표현입니다.
이 게임이 아닌 것:
배 경주, 대포 쏘기, 해적이 되기
Cornish Smuggler allows players to assume the roles of Smugglers in 18th Century Cornwall. Buying and selling goods for gold while employing a network of local characters, secret knowledge, hidden locations, bribes, dirty tricks and a healthy dose of cunning to evade the attentions of the customs officers and the other players.
When selling goods, players can choose how much to sell them for; making a choice to either increase their reputation and influence in the community by selling cheaply, or maximising their profit by getting the best price possible. An increased reputation allows a player to transport their contraband more easily and evade customs, but to win the game they must have the most gold out of all the other players. However, the higher the price goods are sold for, the stronger the customs forces become…
Smuggling in Cornwall was rarely performed by just one person; rather large swathes of the community were often involved. In Cornish Smuggler, players must build a smuggling network by employing characters; each with a unique ability, cost and affect on a smugglers reputation within the local community.
When smuggling goods, the choice of which goods to buy is key. Players can choose to buy big bulky goods, which are hard to fit on board ship (goods and ships are all different shapes and sizes) or smaller more easily transported goods which are worth far less.
Also, different sized towns will offer different prices for goods. Smaller towns offer a lower price, but with a lower risk. Larger towns offer better prices and allow smugglers to sell more goods, but the risk of do so is (generally) much greater.
The customs forces in Cornish Smuggler will move around the board dependant on what the players do. Landing, moving and selling goods merits their attention although players can also move customs by spending influence or utilising secrets. Luckily all Customs can be bribed meaning that once you've bought them they will remain 'your man' until the end of the game...or until another player pays them more.
Although starting off fairly underfunded and under supported, as the game progresses the Customs Officers will get steadily stronger, harder to bribe and more numerous. As such, it gets harder and harder to smuggle goods effectively, secretly and profitably so each game has a clearly defined end point that is visible to all players
Discovering secret tricks can help a players cause, and there are secret storehouses that can be hired out where you can stash your goods, hiding them from Customs and protecting them from being seized.
There are many possible paths to victory in Cornish Smuggler. Players will have to adapt their strategy to accommodate the actions of the other players, employ the right characters, buy the right goods, discover the right secrets and make the right deals.
This game is about real things that happened to real people in a real place, thus creating a directly relatable experience between 21st Century Cornwall and Cornwall at a time when the community was experiencing significant poverty and exorbitant taxation. As a result, smuggling wasn’t necessarily seen as something that was illegal, but rather as something that was ‘fair game’ and as such was taken with an often light hearted view.
What this game is:
Dodging the Law, employing the local vicar, building an network, discovering and using secrets, renting out the mayor's wine cellar, getting rich, a surprisingly accurate historical representation.
What this game isn't:
Ship racing, firing cannons, being a pirate
When selling goods, players can choose how much to sell them for; making a choice to either increase their reputation and influence in the community by selling cheaply, or maximising their profit by getting the best price possible. An increased reputation allows a player to transport their contraband more easily and evade customs, but to win the game they must have the most gold out of all the other players. However, the higher the price goods are sold for, the stronger the customs forces become…
Smuggling in Cornwall was rarely performed by just one person; rather large swathes of the community were often involved. In Cornish Smuggler, players must build a smuggling network by employing characters; each with a unique ability, cost and affect on a smugglers reputation within the local community.
When smuggling goods, the choice of which goods to buy is key. Players can choose to buy big bulky goods, which are hard to fit on board ship (goods and ships are all different shapes and sizes) or smaller more easily transported goods which are worth far less.
Also, different sized towns will offer different prices for goods. Smaller towns offer a lower price, but with a lower risk. Larger towns offer better prices and allow smugglers to sell more goods, but the risk of do so is (generally) much greater.
The customs forces in Cornish Smuggler will move around the board dependant on what the players do. Landing, moving and selling goods merits their attention although players can also move customs by spending influence or utilising secrets. Luckily all Customs can be bribed meaning that once you've bought them they will remain 'your man' until the end of the game...or until another player pays them more.
Although starting off fairly underfunded and under supported, as the game progresses the Customs Officers will get steadily stronger, harder to bribe and more numerous. As such, it gets harder and harder to smuggle goods effectively, secretly and profitably so each game has a clearly defined end point that is visible to all players
Discovering secret tricks can help a players cause, and there are secret storehouses that can be hired out where you can stash your goods, hiding them from Customs and protecting them from being seized.
There are many possible paths to victory in Cornish Smuggler. Players will have to adapt their strategy to accommodate the actions of the other players, employ the right characters, buy the right goods, discover the right secrets and make the right deals.
This game is about real things that happened to real people in a real place, thus creating a directly relatable experience between 21st Century Cornwall and Cornwall at a time when the community was experiencing significant poverty and exorbitant taxation. As a result, smuggling wasn’t necessarily seen as something that was illegal, but rather as something that was ‘fair game’ and as such was taken with an often light hearted view.
What this game is:
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