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BGG랭킹
BGG전체 : 3044
WARGAMES : 276
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.02 / 5
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디자이너
Robert G. Markham, Mark Seaman
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아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
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인원
게임 소개
이 솔리테어 워게임은 1942년 3월 28일 영국이 나치가 점령한 프랑스 항구 생나제르를 급습한 것을 모방한 것이다.
게임 초반에 플레이어는 영국 보트와 구축함 HMS 캠프벨트타운(독일 함선으로 위장)을 상륙 지역으로 이동시키는 동시에 항구 방어포에서 발사된 많은 총의 결과를 결정한다. 상륙 후 남은 병력은 목표물(서브펜, 케이슨, 정박 중인 선박, 보급 탱크 등)에 도달하여 파괴하려고 한다.
독일 경비대는 게임 시스템으로 처리되며 무작위 추첨과 배치를 통해 도착하며 가장 가까운 영국 특공대로 이동한다. 경기가 진행될수록 독일 부대는 더 단단해지고 조직력이 좋아진다.
게임은 모든 영국 유닛이 죽거나 탈출하여 파괴된 타겟에 점수를 매기면 종료된다.
게임 초반에 플레이어는 영국 보트와 구축함 HMS 캠프벨트타운(독일 함선으로 위장)을 상륙 지역으로 이동시키는 동시에 항구 방어포에서 발사된 많은 총의 결과를 결정한다. 상륙 후 남은 병력은 목표물(서브펜, 케이슨, 정박 중인 선박, 보급 탱크 등)에 도달하여 파괴하려고 한다.
독일 경비대는 게임 시스템으로 처리되며 무작위 추첨과 배치를 통해 도착하며 가장 가까운 영국 특공대로 이동한다. 경기가 진행될수록 독일 부대는 더 단단해지고 조직력이 좋아진다.
게임은 모든 영국 유닛이 죽거나 탈출하여 파괴된 타겟에 점수를 매기면 종료된다.
This solitaire wargame simulates the March 28, 1942, British raid on the Nazi-occupied French port of St. Nazaire.
In the first part of the game, the player moves the British boats and destroyer HMS Campbeltown (camouflaged as a German ship) to their landing areas, while determining the results of the many shots from the harbor defense guns. Upon landing, the remaining force tries to reach targets (sub pens, caissons, docked ships, supply tanks, etc.) and destroy them.
The German guards are handled by the game system and arrive via random draw and placement and move by most direct route to the nearest British commando. As the game progresses, the German units get tougher and better organized.
The game ends when either all British units are killed or escape and they score for the targets destroyed.
In the first part of the game, the player moves the British boats and destroyer HMS Campbeltown (camouflaged as a German ship) to their landing areas, while determining the results of the many shots from the harbor defense guns. Upon landing, the remaining force tries to reach targets (sub pens, caissons, docked ships, supply tanks, etc.) and destroy them.
The German guards are handled by the game system and arrive via random draw and placement and move by most direct route to the nearest British commando. As the game progresses, the German units get tougher and better organized.
The game ends when either all British units are killed or escape and they score for the targets destroyed.
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