-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.69 / 5
-
디자이너
Kirk Alderfer, Ray Arrastia, Herbert A. Beas II, Joshua Franklin, Matt Murray, Bryan Nystul, Rick Sardinas, Jason Schmetzer, Paul Sjardijn, Joel Steverson
-
아티스트
Ray Arrastia, Shane Hartley, Alex Iglesias, Jason Vargas, Steve Walker
-
인원
게임 소개
수 세기 동안, 위대한 가문 군대는 몰락한 스타 리그의 영광을 되찾기 위해 싸웠고, 인류가 새로운 암흑시대로 흘러갈 때 그들의 정예 멕워리어 연대를 수백 개의 세계로 보내왔다. 잃어버린 스타 리그 군대 &NDASH의 클랜 – 후손들이 오는 것은 학살을 막는데 거의 도움이 되지 않았다.
판돈을 올리기만 했어요.
배틀테크: 알파 스트라이크는 미래형 장갑 전투인 배틀테크 게임의 빠른 플레이 형태이다. 현대의 테이블 상판 미니어처 워게이머를 위해 개발된 이 책은 플레이어가 배틀에서 퀵스트라이크 게임 시스템을 사용하여 육지, 해상, 공중에서 전쟁을 할 수 있는 능력을 제공한다.기술: 전략적 운영. 배틀테크: 알파 스트라이크(Alpha Strike)는 자사의 선두주자인 Quick-Strike와 마찬가지로 전략 작전에서도 사용할 수 있는 배틀포스 규칙과 육각 없는 지형 플레이를 가능하게 하는 동일한 볼륨으로 제공되는 미니어처 게임 규칙을 혼합한 것이다. 배틀테크: 알파 스트라이크는 육각 기반 및 육각 없는 게임 플레이를 지원합니다.
인 배틀테크: 클랜 침략을 테마로 한 알파 스트라이크는 일련의 유닛 카드를 사용하여 표현됩니다. 이것은 "classic"BattleTech에 있는 각 유닛의 기록 시트 파생입니다. (배틀포스는 동일한 추상화를 사용하여 'Mechs, Lchs, 레벨 II, 배틀알파 스트라이크는 각 작전을 개별 유닛으로 취급해야 한다.)
"classic"battleTech와 마찬가지로, 플레이어의 목표는 자신의 힘을 사용하여 자신의 목표를 달성하는 것이며, 일반적으로 상대 팀의 패배나 파괴를 수반한다. 그러나 이 게임은 배틀포스 유닛 카드와 규칙 옵션을 사용하여 "클래식" BT보다 훨씬 빠른 게임 수준(세밀도는 낮지만)에서 플레이할 수 있다. 샘플 군대와 즉시 사용할 수 있는 캠페인 시스템을 갖춘 이 책을 제외하고 필요한 것은 주사위, 미니어처, 테이블 상판 지형입니다. 한 번에 하나의 세계와 육지, 바다, 공중에서 이너스피어를 장악하기 위해 싸우기 위해서 말입니다!
판돈을 올리기만 했어요.
배틀테크: 알파 스트라이크는 미래형 장갑 전투인 배틀테크 게임의 빠른 플레이 형태이다. 현대의 테이블 상판 미니어처 워게이머를 위해 개발된 이 책은 플레이어가 배틀에서 퀵스트라이크 게임 시스템을 사용하여 육지, 해상, 공중에서 전쟁을 할 수 있는 능력을 제공한다.기술: 전략적 운영. 배틀테크: 알파 스트라이크(Alpha Strike)는 자사의 선두주자인 Quick-Strike와 마찬가지로 전략 작전에서도 사용할 수 있는 배틀포스 규칙과 육각 없는 지형 플레이를 가능하게 하는 동일한 볼륨으로 제공되는 미니어처 게임 규칙을 혼합한 것이다. 배틀테크: 알파 스트라이크는 육각 기반 및 육각 없는 게임 플레이를 지원합니다.
인 배틀테크: 클랜 침략을 테마로 한 알파 스트라이크는 일련의 유닛 카드를 사용하여 표현됩니다. 이것은 "classic"BattleTech에 있는 각 유닛의 기록 시트 파생입니다. (배틀포스는 동일한 추상화를 사용하여 'Mechs, Lchs, 레벨 II, 배틀알파 스트라이크는 각 작전을 개별 유닛으로 취급해야 한다.)
"classic"battleTech와 마찬가지로, 플레이어의 목표는 자신의 힘을 사용하여 자신의 목표를 달성하는 것이며, 일반적으로 상대 팀의 패배나 파괴를 수반한다. 그러나 이 게임은 배틀포스 유닛 카드와 규칙 옵션을 사용하여 "클래식" BT보다 훨씬 빠른 게임 수준(세밀도는 낮지만)에서 플레이할 수 있다. 샘플 군대와 즉시 사용할 수 있는 캠페인 시스템을 갖춘 이 책을 제외하고 필요한 것은 주사위, 미니어처, 테이블 상판 지형입니다. 한 번에 하나의 세계와 육지, 바다, 공중에서 이너스피어를 장악하기 위해 싸우기 위해서 말입니다!
For centuries, the armies of the Great Houses have fought to reclaim the glory of the fallen Star League, sending regiments of their elite MechWarriors into battle across hundreds of worlds as humanity slid inexorably toward a new Dark Age. The coming of the Clans – descendants of the lost Star League army – did little to stem the slaughter.
It only raised the stakes.
BattleTech: Alpha Strike is a fast-playing form of the BattleTech game of futuristic, armored combat. Developed for the modern tabletop miniatures wargamer, this book brings players the ability to wage war on land, sea, and air using the Quick-Strike game system in BattleTech: Strategic Operations. BattleTech: Alpha Strike, like its forerunner Quick-Strike, draws upon a hybridization of the BattleForce rules also available in Strategic Operations, together with the miniature game rules presented in that same volume which allow for hexless terrain play. BattleTech: Alpha Strike includes support for both hex-based and hexless game play.
In BattleTech: Alpha Strike, themed around the Clan Invasion, each BattleMech (or other game unit) is represented using a series of Unit Cards, which are highly abstracted derivations of the respective Record Sheet for each unit in "classic" BattleTech. (While BattleForce uses the same abstraction to group 'Mechs into lances, Stars, centuries, or level IIs, BattleTech: Alpha Strike should treat each 'Mech as an individual unit.)
As with "classic" BattleTech, a player's goal is to use his force to achieve his objectives, which generally involves the defeat or destruction of opposing forces. However, the game's use of BattleForce Unit Cards and rule options allow it to play at a much faster (though less intricately detailed) level of play than "classic" BT. Complete with sample armies and a ready-to-play campaign system, all you need besides this book are dice, miniatures, and tabletop terrain to fight for control over the Inner Sphere on land, sea, and air – one world at a time!
It only raised the stakes.
BattleTech: Alpha Strike is a fast-playing form of the BattleTech game of futuristic, armored combat. Developed for the modern tabletop miniatures wargamer, this book brings players the ability to wage war on land, sea, and air using the Quick-Strike game system in BattleTech: Strategic Operations. BattleTech: Alpha Strike, like its forerunner Quick-Strike, draws upon a hybridization of the BattleForce rules also available in Strategic Operations, together with the miniature game rules presented in that same volume which allow for hexless terrain play. BattleTech: Alpha Strike includes support for both hex-based and hexless game play.
In BattleTech: Alpha Strike, themed around the Clan Invasion, each BattleMech (or other game unit) is represented using a series of Unit Cards, which are highly abstracted derivations of the respective Record Sheet for each unit in "classic" BattleTech. (While BattleForce uses the same abstraction to group 'Mechs into lances, Stars, centuries, or level IIs, BattleTech: Alpha Strike should treat each 'Mech as an individual unit.)
As with "classic" BattleTech, a player's goal is to use his force to achieve his objectives, which generally involves the defeat or destruction of opposing forces. However, the game's use of BattleForce Unit Cards and rule options allow it to play at a much faster (though less intricately detailed) level of play than "classic" BT. Complete with sample armies and a ready-to-play campaign system, all you need besides this book are dice, miniatures, and tabletop terrain to fight for control over the Inner Sphere on land, sea, and air – one world at a time!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18