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7.6Tzolk'in: The Mayan Calendar – Mini Expansion 2 (2013) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.26 / 5
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디자이너
Simone Luciani, Daniele Tascini
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아티스트
Milan Vavroň
-
인원
게임 소개
Gathering of Friends 2013 기프트백에서 제공되는 이 작은 확장에는 새로운 기념물과 새로운 시작 재산 타일이 포함됩니다.
규칙에서:
보너스 기념비
다른 기념물들과 달리, 이것을 만드는 데 필요한 포인트는 (게임 종료가 아니라) 즉시 점수가 매겨진다. 점수 수는 빌드 시점에 따라 달라집니다.
첫 번째 쿼터에서 40점이야
2쿼터 31점.
3쿼터 22점.
4쿼터 13점.
기와에 묘사된 바와 같이, 각각의 음식 날은 분기의 마지막 날로 간주된다. 예를 들어, 이 기념비를 첫 번째 음식의 날에 세우면 40점을 받아요.
음식의 날이 하루 늦게 발생하더라도(선발 선수 공간의 시간 단축 특권을 사용했기 때문에), 이 기념물의 목적을 위해 쿼터의 마지막 날로 간주된다.
보너스 시작 자산 타일
이것을 시작 부의 타일로 삼으면 옥수수 6개와 나무 4개가 나오지만 갈색 관자놀이로 한 계단 내려오기도 한다.
2인용 또는 3인용 게임에서는 더미 작업자를 배치할 때 이 타일이 그려질 수 있습니다. 이 경우 이 타일은 추가 더미 작업자(3인용 게임에는 7명, 2인용 게임에는 13명)를 배치해야 함을 나타냅니다.
작업자 그림을 사용하는 대신 플레이어 이외의 색상으로 둥글고 평평한 마커로 더미 작업자를 나타낼 수 있습니다. 그렇지 않으면 당신은 충분하지 않을 것이다. 또한 플레이어의 작업자와 더미 작업자를 쉽게 구분할 수 있으므로 이 타일을 가지고 놀지 않을 때에도 마커를 사용하는 것이 좋습니다.
규칙에서:
보너스 기념비
다른 기념물들과 달리, 이것을 만드는 데 필요한 포인트는 (게임 종료가 아니라) 즉시 점수가 매겨진다. 점수 수는 빌드 시점에 따라 달라집니다.
첫 번째 쿼터에서 40점이야
2쿼터 31점.
3쿼터 22점.
4쿼터 13점.
기와에 묘사된 바와 같이, 각각의 음식 날은 분기의 마지막 날로 간주된다. 예를 들어, 이 기념비를 첫 번째 음식의 날에 세우면 40점을 받아요.
음식의 날이 하루 늦게 발생하더라도(선발 선수 공간의 시간 단축 특권을 사용했기 때문에), 이 기념물의 목적을 위해 쿼터의 마지막 날로 간주된다.
보너스 시작 자산 타일
이것을 시작 부의 타일로 삼으면 옥수수 6개와 나무 4개가 나오지만 갈색 관자놀이로 한 계단 내려오기도 한다.
2인용 또는 3인용 게임에서는 더미 작업자를 배치할 때 이 타일이 그려질 수 있습니다. 이 경우 이 타일은 추가 더미 작업자(3인용 게임에는 7명, 2인용 게임에는 13명)를 배치해야 함을 나타냅니다.
작업자 그림을 사용하는 대신 플레이어 이외의 색상으로 둥글고 평평한 마커로 더미 작업자를 나타낼 수 있습니다. 그렇지 않으면 당신은 충분하지 않을 것이다. 또한 플레이어의 작업자와 더미 작업자를 쉽게 구분할 수 있으므로 이 타일을 가지고 놀지 않을 때에도 마커를 사용하는 것이 좋습니다.
Given away in the Gathering of Friends 2013 convention giftbags, this mini expansion includes one new monument and one new starting wealth tile.
From the Rules:
Bonus Monument
Unlike other monuments, the points for constructing this are scored immediately (not at the end of the game). The number of points scored depends on when you build it:
First quarter of the game- 40 points.
Second quarter- 31 points.
Third quarter- 22 points.
Fourth quarter- 13 points.
As depicted on the tile, each Food Day is counted as the last day of its quarter. For example, if you build this monument on the first Food Day, you get 40 points.
If a Food Day occurs one day late (because a player used the time-speeding privilege of the Starting Player Space) it still counts as the last day of its quarter for the purposes of this monument.
Bonus Starting Wealth Tile
If you take this as your Starting Wealth Tile, you get 6 corn and 4 wood, but you also move down one step on the brown temple.
In a 2- or 3-player game, this tile might be drawn when you are placing dummy workers. If so, this tile indicates that you must place one extra dummy worker (7 in a 3-player game, or 13 in a 2-player game).
Instead of using worker figures, you can represent dummy workers with the round, flat markers in the non-player colors. Otherwise you won't have enough. Also, this makes it easier to distinguish players' workers from dummy workers, so we recommend using the markers even when you aren't playing with this tile.
From the Rules:
Bonus Monument
Unlike other monuments, the points for constructing this are scored immediately (not at the end of the game). The number of points scored depends on when you build it:
First quarter of the game- 40 points.
Second quarter- 31 points.
Third quarter- 22 points.
Fourth quarter- 13 points.
As depicted on the tile, each Food Day is counted as the last day of its quarter. For example, if you build this monument on the first Food Day, you get 40 points.
If a Food Day occurs one day late (because a player used the time-speeding privilege of the Starting Player Space) it still counts as the last day of its quarter for the purposes of this monument.
Bonus Starting Wealth Tile
If you take this as your Starting Wealth Tile, you get 6 corn and 4 wood, but you also move down one step on the brown temple.
In a 2- or 3-player game, this tile might be drawn when you are placing dummy workers. If so, this tile indicates that you must place one extra dummy worker (7 in a 3-player game, or 13 in a 2-player game).
Instead of using worker figures, you can represent dummy workers with the round, flat markers in the non-player colors. Otherwise you won't have enough. Also, this makes it easier to distinguish players' workers from dummy workers, so we recommend using the markers even when you aren't playing with this tile.
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