-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
8.3Sid Meier's Civilization: The Board Game – Wisdom and Warfare (2013) -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Michael Hurley, Lukas Litzsinger, Kevin Wilson
-
아티스트
Henning Ludvigsen
-
인원
게임 소개
시드 마이어의 문명에서는: 보드 게임 - 지혜와 전쟁, 여섯 개의 새로운 문명들이 패권을 위한 싸움에 동참한다: 아즈텍족, 영어, 프랑스어, 일본, 몽골족, 그리고 줄루 앤다쉬; 각각 그들만의 특별한 힘을 가지고 있다. 새로운 문명과 함께 새로운 기술, 유물, 불가사의, 그리고 문화 카드가 온다.
더 많은 전술적 전투를 위해 각 유닛이 힘과 체력 값을 갖는 대체 전투 카드 세트가 제공된다. 이 새로운 카드로, 전투의 승자는 총 건강에서 양측의 상처를 뺀 것과 전투 보너스를 비교하여 결정된다. 유닛을 완전히 죽일 수는 없더라도 유닛에 데미지를 주는 것은 향후 턴에 영향을 미칩니다.
지혜와 전쟁은 또한 새로운 도시의 행동을 위한 규칙을 제공한다.건축 프로그램을 시작하는 것, 이것은 그 도시가 무언가를 생산할 때 힘을 실어주는 것입니다. 이러한 확대에는 "와 같이 문명이 채택할 수 있는 사회 정책도 포함된다.합리주의 " 그리고 "조직된 종교&인용문, 그리고 이러한 정책들은 장기적인 계획을 위한 선택권과 보너스를 제공합니다.
더 많은 전술적 전투를 위해 각 유닛이 힘과 체력 값을 갖는 대체 전투 카드 세트가 제공된다. 이 새로운 카드로, 전투의 승자는 총 건강에서 양측의 상처를 뺀 것과 전투 보너스를 비교하여 결정된다. 유닛을 완전히 죽일 수는 없더라도 유닛에 데미지를 주는 것은 향후 턴에 영향을 미칩니다.
지혜와 전쟁은 또한 새로운 도시의 행동을 위한 규칙을 제공한다.건축 프로그램을 시작하는 것, 이것은 그 도시가 무언가를 생산할 때 힘을 실어주는 것입니다. 이러한 확대에는 "와 같이 문명이 채택할 수 있는 사회 정책도 포함된다.합리주의 " 그리고 "조직된 종교&인용문, 그리고 이러한 정책들은 장기적인 계획을 위한 선택권과 보너스를 제공합니다.
In Sid Meier's Civilization: The Board Game - Wisdom and Warfare, six new civilizations join in the battle for supremacy: Aztecs, English, French, Japanese, Mongols, and Zulu – each with its own special powers. Along with the new civilizations comes new technologies, relics, wonders, and culture cards.
An alternative set of combat cards in which each unit now has separate Strength and Health values is provided for more tactical battles. With these new cards, a battle's winner is determined by comparing the total health minus the wounds of each side, plus any combat bonuses. Even if you can't completely kill a unit, damaging it will still have an effect on future turns.
Wisdom and Warfare also provides the rules for a new city action, "Starting a Building Program", which is a power-up for when that city produces something. This expansion also includes Social Policies that civilizations can adopt, such as "Rationalism" and "Organized Religion", and these policies offer options and provide bonuses for long-term planning.
An alternative set of combat cards in which each unit now has separate Strength and Health values is provided for more tactical battles. With these new cards, a battle's winner is determined by comparing the total health minus the wounds of each side, plus any combat bonuses. Even if you can't completely kill a unit, damaging it will still have an effect on future turns.
Wisdom and Warfare also provides the rules for a new city action, "Starting a Building Program", which is a power-up for when that city produces something. This expansion also includes Social Policies that civilizations can adopt, such as "Rationalism" and "Organized Religion", and these policies offer options and provide bonuses for long-term planning.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18