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BGG랭킹
BGG전체 : 12443
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.08 / 5
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디자이너
Steve Finn
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아티스트
Giorgio De Michele
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인원
게임 소개
식량담당자는 플레이어가 부족에서 가장 존경받는 일원이 되기 위해 경쟁하는 고대 식량담당자의 역할을 맡는 전략 게임이다. 이 게임에서, 식량담당자들은 나무에서 과일을 따고, 호수에서 물고기를 잡으며, 들판에서 오록스를 사냥합니다. 이 식량들을 모은 후, 식량담당자들은 불구덩이로 돌아와 부족과 함께 음식을 나누고 승점을 얻습니다. 게다가, 먹이를 구하는 사람들은 때때로 먹이를 찾고, 낚시를 하고, 사냥을 더 효율적으로 할 수 있는 도구 위에서 일어난다. 물론, 식량담당자들은 완전히 이타적인 것은 아니기 때문에 존중받기 위해 서로 싸우기도 합니다. 식량과 도구 수집을 최적화하는 동시에 교전을 피하거나 승리할 수 있는 플레이어가 결국 부족장 타이틀을 획득하게 된다.
이 게임은 플레이어 수에 따라 미리 정해진 수의 라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드에서 모든 플레이어는 동시에 3장의 액션 카드(10장씩 뽑은 것) 중에서 해당 라운드에 사용할 액션 카드를 선택한다. 각 액션 카드에는 5개의 다른 동작이 나열되지만 플레이어는 각 라운드에 4개의 액션만 사용할 수 있습니다. 그런 다음 시계 방향으로 모든 플레이어가 4개의 동작을 수행할 때까지 각 플레이어가 카드에 있는 동작 중 하나를 수행합니다. 이러한 행동에는 걷기, 먹이 찾기, 먹기, 발견, 휴식, 공유, 도구 줍기 등이 포함된다.
플레이어들이 음식을 집어들 때, 그들은 음식의 신선도를 추적하는 그들의 식도 위에 놓는다. 각 라운드가 끝날 때마다 "스포일리지 카드"가 뒤집히고 모든 플레이어가 음식을 먹는다(즉, 푸드 트랙을 따라 이동한다). 음식이 오래되면, 먹으면 그만큼의 에너지를 제공하지 않습니다. 또한 승점을 얻기 위해서는 음식이 상하기 전에 플레이어들이 음식을 나눠 먹어야 한다. 그런 의미에서 선수들이 서로가 아니라 자연을 상대로 레이스를 펼치고 있다.
이 게임은 플레이어 수에 따라 미리 정해진 수의 라운드에 걸쳐 진행된다. 각 라운드에서 모든 플레이어는 동시에 3장의 액션 카드(10장씩 뽑은 것) 중에서 해당 라운드에 사용할 액션 카드를 선택한다. 각 액션 카드에는 5개의 다른 동작이 나열되지만 플레이어는 각 라운드에 4개의 액션만 사용할 수 있습니다. 그런 다음 시계 방향으로 모든 플레이어가 4개의 동작을 수행할 때까지 각 플레이어가 카드에 있는 동작 중 하나를 수행합니다. 이러한 행동에는 걷기, 먹이 찾기, 먹기, 발견, 휴식, 공유, 도구 줍기 등이 포함된다.
플레이어들이 음식을 집어들 때, 그들은 음식의 신선도를 추적하는 그들의 식도 위에 놓는다. 각 라운드가 끝날 때마다 "스포일리지 카드"가 뒤집히고 모든 플레이어가 음식을 먹는다(즉, 푸드 트랙을 따라 이동한다). 음식이 오래되면, 먹으면 그만큼의 에너지를 제공하지 않습니다. 또한 승점을 얻기 위해서는 음식이 상하기 전에 플레이어들이 음식을 나눠 먹어야 한다. 그런 의미에서 선수들이 서로가 아니라 자연을 상대로 레이스를 펼치고 있다.
Foragers is a strategy game in which players take on the role of ancient foragers competing to be the most respected member of the tribe. In the game, foragers pick fruit from trees, fish in lakes, and hunt aurochs in the fields. After collecting these foods, the foragers return to a fire pit, where they "share" their food with the tribe and earn victory points. In addition, the foragers sometimes happen upon tools, which allow them to forage, fish, or hunt more efficiently. Of course, foragers are not completely altruistic and so they occasionally fight with each other to earn respect. The player who can best optimize their food and tool gathering, while also avoiding or winning skirmishes is the one who eventually earns the tribe leader title.
The game is played over a predetermined number of rounds, depending upon the number of players. In each round, all players simultaneously choose an action card, from a hand of 3 action cards (drawn from a deck of 10) to use for that round. Each action card lists 5 different actions, but a player may only use 4 of those actions each round. Then, in clockwise order, each player performs 1 of the actions on their card until all players have performed 4 actions. Such actions include things like: walking, foraging, eating, discovering, resting, sharing, and picking up a tool.
When players pick up food, they place it on their tableau, which tracks the food's freshness. At the end of each round, a "spoilage card" is flipped and all players "age" their food (i.e., move them along a food track). As the food gets older, it does not provide as much energy if eaten. Also, to score victory points, players must "share" their food before it spoils. In this sense, the players are racing not only against each other, but against nature.
The game is played over a predetermined number of rounds, depending upon the number of players. In each round, all players simultaneously choose an action card, from a hand of 3 action cards (drawn from a deck of 10) to use for that round. Each action card lists 5 different actions, but a player may only use 4 of those actions each round. Then, in clockwise order, each player performs 1 of the actions on their card until all players have performed 4 actions. Such actions include things like: walking, foraging, eating, discovering, resting, sharing, and picking up a tool.
When players pick up food, they place it on their tableau, which tracks the food's freshness. At the end of each round, a "spoilage card" is flipped and all players "age" their food (i.e., move them along a food track). As the food gets older, it does not provide as much energy if eaten. Also, to score victory points, players must "share" their food before it spoils. In this sense, the players are racing not only against each other, but against nature.
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