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BGG랭킹
BGG전체 : 0
4.6Fairy Tale Assassin League: Red Riding Hood Rampage (2013) -
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Chris Engle
-
아티스트
Chris Engle
-
인원
게임 소개
동화 암살자 리그는 스토리텔링 카드 게임입니다. 그것은 다음과 같은 질문을 던진다: “백설공주가 라스베이거스에 가서 나쁘게 변하면 어떻게 될까요?” 더 이상 행복한 것은 없습니다.
게임은 플레이어들이 동화 속 캐릭터를 고르는 것으로 시작한다; 하나는 악당이 되고 나머지는 선하다. 각 캐릭터는 6개의 장소(식당, 주차장, 극장, 무대, 주방, 뒷골목) 중 하나에서 시작한다. 그 게임의 첫 번째 막은 왜 나쁜 사람이 쓰러질 수 밖에 없는지에 대한 이유를 생각해내는 것이다. 나쁜 놈은 자기가 얼마나 나쁜 놈인지 자랑부터 한다. 그 후 영웅들은 그들이 그에게서 개인적으로 어떻게 상처를 받았는지 말한다. 플레이어는 다른 사람의 이야기를 제안할 수 있습니다.
게임의 나머지 부분은 악당을 심판대에 세우는 것에 관한 것이다. 나쁜 놈이 게임을 시작합니다. 플레이어는 돌아가면서 스토리에 추가하며, 장면 카드(리벤지 스토리 줄거리의 핵심 포인트를 나타냄)와 직접 플레이할 수 있는 액션 카드의 도움을 받는다. 다른 플레이어&rsquo 버전의 이벤트는 액션 카드를 재생하여 도전할 수 있습니다. 도전은 주사위를 굴려 해결되며, 승자는 상대가 사용한 카드를 획득한다. 모든 카드는 승점을 얻을 수 있습니다.
재미있는 이야기를 들려주면서 가장 많은 승점을 얻는 것이 이 게임의 목적이다.
이 출판사는 두 개의 54개의 카드 덱을 제작할 계획이다. 하나는 '붉은 두건 난동'이고 다른 하나는 '백설공주'라는 제목이 붙는 건가요? 이젠 아니야 두 개의 덱을 결합하여 더 큰 규모의 게임을 만들 수 있습니다.
게임은 플레이어들이 동화 속 캐릭터를 고르는 것으로 시작한다; 하나는 악당이 되고 나머지는 선하다. 각 캐릭터는 6개의 장소(식당, 주차장, 극장, 무대, 주방, 뒷골목) 중 하나에서 시작한다. 그 게임의 첫 번째 막은 왜 나쁜 사람이 쓰러질 수 밖에 없는지에 대한 이유를 생각해내는 것이다. 나쁜 놈은 자기가 얼마나 나쁜 놈인지 자랑부터 한다. 그 후 영웅들은 그들이 그에게서 개인적으로 어떻게 상처를 받았는지 말한다. 플레이어는 다른 사람의 이야기를 제안할 수 있습니다.
게임의 나머지 부분은 악당을 심판대에 세우는 것에 관한 것이다. 나쁜 놈이 게임을 시작합니다. 플레이어는 돌아가면서 스토리에 추가하며, 장면 카드(리벤지 스토리 줄거리의 핵심 포인트를 나타냄)와 직접 플레이할 수 있는 액션 카드의 도움을 받는다. 다른 플레이어&rsquo 버전의 이벤트는 액션 카드를 재생하여 도전할 수 있습니다. 도전은 주사위를 굴려 해결되며, 승자는 상대가 사용한 카드를 획득한다. 모든 카드는 승점을 얻을 수 있습니다.
재미있는 이야기를 들려주면서 가장 많은 승점을 얻는 것이 이 게임의 목적이다.
이 출판사는 두 개의 54개의 카드 덱을 제작할 계획이다. 하나는 '붉은 두건 난동'이고 다른 하나는 '백설공주'라는 제목이 붙는 건가요? 이젠 아니야 두 개의 덱을 결합하여 더 큰 규모의 게임을 만들 수 있습니다.
Fairy Tale Assassin League is a story telling card game. It asks the question: “What happens when Snow White goes to Las Vegas and turns bad?” There are no more happy ever afters.
The game starts with players choosing a fairy tale character; one will be the villain, the remainder good. Each characters starts in one of six locations (restaurant, parking lot, theater, stage, kitchen and back alley). The first act of the game is to come up with reasons why the bad guy has to go down. The bad guy starts by bragging about how bad they are. The heroes then say how they have been personally hurt by him. Players can jump in with suggestions for other people’s stories.
The rest of the game is about bringing the villain down (and maybe to justice). The bad guy starts the game. Players take turns to add to the story, assisted by a tableau of scene cards (representing some key point in a revenge story plot) and action cards that can be played from hand. Another player’s version of events can be challenged by playing an action card. Challenges are resolved by rolling dice, with the winner winning the card their opponent used. All cards are worth victory points.
The aim of the game is to score the most victory points while also telling an interesting story.
The publisher intends to produce two 54 card decks. One will be titled Red Riding Hood Rampage and the other Snow White? Not Anymore. The two decks can be combined to make a larger scale game.
The game starts with players choosing a fairy tale character; one will be the villain, the remainder good. Each characters starts in one of six locations (restaurant, parking lot, theater, stage, kitchen and back alley). The first act of the game is to come up with reasons why the bad guy has to go down. The bad guy starts by bragging about how bad they are. The heroes then say how they have been personally hurt by him. Players can jump in with suggestions for other people’s stories.
The rest of the game is about bringing the villain down (and maybe to justice). The bad guy starts the game. Players take turns to add to the story, assisted by a tableau of scene cards (representing some key point in a revenge story plot) and action cards that can be played from hand. Another player’s version of events can be challenged by playing an action card. Challenges are resolved by rolling dice, with the winner winning the card their opponent used. All cards are worth victory points.
The aim of the game is to score the most victory points while also telling an interesting story.
The publisher intends to produce two 54 card decks. One will be titled Red Riding Hood Rampage and the other Snow White? Not Anymore. The two decks can be combined to make a larger scale game.
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