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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Richard Breese
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아티스트
-
인원
게임 소개
Dave Farquahar's Review:
상자에는 카멜레퀸이 '기술과 변화하는 색감의 게임'으로 묘사되어 있는데, 이는 상당히 정확한 요약이다. 그 보드는 커다란 색상의 정사각형으로 이루어진 놀라운 8x8 격자입니다. 한 줄은 녹색과 노란색, 다음 줄은 빨간색과 파란색이 번갈아 나타난다. 그 효과는 알라스테어(1세)가 내가 경기를 못하게 하자 가슴이 터지도록 흐느끼는 것에서 잘 나타났다. 플라스틱 조각들은 줄기가 튀어나온 원형 밑면과 많은 색깔의 '폴로 모양' 고리로 구성되어 있다. 게임의 목적은 생존자가 되는 것입니다.
초기 설정은 플레이어가 자신의 피스 중 하나를 보드 위에 번갈아 놓으면서 동시에 컬러 링을 스템에 떨어뜨리는 방식으로 이루어진다. 기본 원리는 가장 위의 고리가 항상 조각이 차지하는 정사각형과 같은 색을 유지한다는 것이다. 두 명일 경우 각각 10명, 그렇지 않을 경우 8명 등 모두 배치될 때까지 계속된다.
플레이어가 턴을 한 다음, 한 턴마다 한 개의 피스를 이동시킨다. 이것은 두 가지 방법 중 하나로 수행될 수 있다: 한 칸을 움직여서 고리를 추가하거나, 고리를 제거하고 세 칸까지 이동시키는 것이다. 전자의 옵션이 표준 이동이며, 이러한 방식으로 최대 4개의 링으로 이루어진 스택을 쌓을 수 있습니다. 선택한 색상 링이 정사각형과 일치할 때마다. 후자의 옵션은 일반적으로 공격적 움직임이다. 상단 링이 제거되고, 따라서 드러난 링은 색상 정사각형으로 이동됩니다. 이 프로세스는 마지막 링이 제거되지 않을 수 있으므로 이동이 중지되어야 하는 시점까지 계속 진행할 수 있습니다. 이 동작 중에 마주친 모든 적 피스는 플레이에서 제거됩니다. 이론적으로 한 번에 세 개의 적기를 잡는 것이 가능하다.
상자에는 카멜레퀸이 '기술과 변화하는 색감의 게임'으로 묘사되어 있는데, 이는 상당히 정확한 요약이다. 그 보드는 커다란 색상의 정사각형으로 이루어진 놀라운 8x8 격자입니다. 한 줄은 녹색과 노란색, 다음 줄은 빨간색과 파란색이 번갈아 나타난다. 그 효과는 알라스테어(1세)가 내가 경기를 못하게 하자 가슴이 터지도록 흐느끼는 것에서 잘 나타났다. 플라스틱 조각들은 줄기가 튀어나온 원형 밑면과 많은 색깔의 '폴로 모양' 고리로 구성되어 있다. 게임의 목적은 생존자가 되는 것입니다.
초기 설정은 플레이어가 자신의 피스 중 하나를 보드 위에 번갈아 놓으면서 동시에 컬러 링을 스템에 떨어뜨리는 방식으로 이루어진다. 기본 원리는 가장 위의 고리가 항상 조각이 차지하는 정사각형과 같은 색을 유지한다는 것이다. 두 명일 경우 각각 10명, 그렇지 않을 경우 8명 등 모두 배치될 때까지 계속된다.
플레이어가 턴을 한 다음, 한 턴마다 한 개의 피스를 이동시킨다. 이것은 두 가지 방법 중 하나로 수행될 수 있다: 한 칸을 움직여서 고리를 추가하거나, 고리를 제거하고 세 칸까지 이동시키는 것이다. 전자의 옵션이 표준 이동이며, 이러한 방식으로 최대 4개의 링으로 이루어진 스택을 쌓을 수 있습니다. 선택한 색상 링이 정사각형과 일치할 때마다. 후자의 옵션은 일반적으로 공격적 움직임이다. 상단 링이 제거되고, 따라서 드러난 링은 색상 정사각형으로 이동됩니다. 이 프로세스는 마지막 링이 제거되지 않을 수 있으므로 이동이 중지되어야 하는 시점까지 계속 진행할 수 있습니다. 이 동작 중에 마주친 모든 적 피스는 플레이에서 제거됩니다. 이론적으로 한 번에 세 개의 적기를 잡는 것이 가능하다.
From Dave Farquhar's Review:
Chamelequin is described on the box as 'a game of skill and ever changing colours'; a reasonably accurate summary. The board is a striking 8x8 grid of large coloured squares. These alternate, with one row being green and yellow, the next red and blue. The effect of this was illustrated by Alastair (age 1) sobbing his heart out when I wouldn't let him play on it. The plastic pieces comprise circular bases, from which a stem protrudes, and large numbers of coloured 'polo shaped' rings. The object of the game is to be the survivor.
The initial set up is achieved by the players alternately placing one of their pieces on the board, at the same time dropping a coloured ring onto the stem. The basic principle is that the uppermost ring will always be the same colour as the square the piece occupies. This continues until all have been placed; ten each if two player, otherwise eight.
Player turns then continue, with one piece being moved each turn. This may be done in one of two ways: by moving one square and adding a ring or by removing rings and moving up to three squares. The former option is the standard move, and in this way stacks of up to four rings may be built up. Each time the colour ring selected matches the square moved to. The latter option is generally an attacking move. The top ring is removed, and the ring thus revealed shows the colour square which is then moved to. This process may be continued, until only one is left, at which point the move must stop as the last ring may never be removed. Any enemy pieces encountered during this move are eliminated from play. It is theoretically possible to capture three enemy pieces in one turn.
Chamelequin is described on the box as 'a game of skill and ever changing colours'; a reasonably accurate summary. The board is a striking 8x8 grid of large coloured squares. These alternate, with one row being green and yellow, the next red and blue. The effect of this was illustrated by Alastair (age 1) sobbing his heart out when I wouldn't let him play on it. The plastic pieces comprise circular bases, from which a stem protrudes, and large numbers of coloured 'polo shaped' rings. The object of the game is to be the survivor.
The initial set up is achieved by the players alternately placing one of their pieces on the board, at the same time dropping a coloured ring onto the stem. The basic principle is that the uppermost ring will always be the same colour as the square the piece occupies. This continues until all have been placed; ten each if two player, otherwise eight.
Player turns then continue, with one piece being moved each turn. This may be done in one of two ways: by moving one square and adding a ring or by removing rings and moving up to three squares. The former option is the standard move, and in this way stacks of up to four rings may be built up. Each time the colour ring selected matches the square moved to. The latter option is generally an attacking move. The top ring is removed, and the ring thus revealed shows the colour square which is then moved to. This process may be continued, until only one is left, at which point the move must stop as the last ring may never be removed. Any enemy pieces encountered during this move are eliminated from play. It is theoretically possible to capture three enemy pieces in one turn.
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