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BGG랭킹
BGG전체 : 3151
THEMATIC : 569
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.98 / 5
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디자이너
Jason Topolski
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아티스트
Austin Madison
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인원
게임 소개
캠프 그리즐리는 1-6명의 선수들을 위한 반 협력적인 서바이벌 호러 보드게임입니다.
1979년, 플레이어들은 불건전한 곰 페티쉬를 가진 살인마 '오티스'에 의해 미로와 오두막길을 스토킹 당하는 캠프 카운슬러 역할을 맡는다.
카운슬러는 함께 야영지를 탐험하면서 네 가지 게임 엔딩 중 하나를 촉발시킬 수 있는 목표의 조합을 찾는다. 피날레에서 살아남은 자가 승리합니다!
쉽지 않을 거에요. NPC 킬러 오티스는 매 라운드마다 보드 주변의 가장 가까운 목표물을 스토킹하며 기회가 있을 때마다 공격한다. 무장하지 않은 플레이어들이 패닉에 빠지며, 부상을 입고 도망칠 수 밖에 없습니다. 보호막을 찾은 행운아들은 주사위 굴리기로 오티스와 싸울 수 있습니다. 더 나은 무기는 더 높은 가치의 주사위와 더 높은 성공 가능성을 의미합니다. 오티스를 이기면 다음 차례에 숲에서 다시 나올 때까지 칠판에서 사라진다.
주의할 점은, 사망자 수가 증가할수록 오티스는 힘을 얻고, 더 빨리 움직이며, 더 치명적이 된다는 것입니다. 네가 안전하다고 생각될 때, 네 바로 앞에서 기다리고 있는 그를 발견할지도 몰라!
그 정도가 나쁘지 않다면, 선수들은 긍정적이든 부정적이든 매우 다양한 게임 변화 효과를 가진 캐빈 카드를 뽑아야 한다. 그것들은 플롯 트위스트, 카메오, 날씨 변화, 특별한 오티스 카드, 영리한 캠퍼들, 유용한 무기들과 아이템들, 그리고 운명의 유혹을 불러일으키는 카드들을 포함하고 있다.
카운슬러는 쉽게 포기하지 않을 겁니다. 서바이벌 카드는 자신만의 재능 외에도 플레이어들에게 살인범을 피하거나 마주할 수 있는 독특한 능력과 전술을 부여한다.
누가 살아남을 수 있을까?
1979년, 플레이어들은 불건전한 곰 페티쉬를 가진 살인마 '오티스'에 의해 미로와 오두막길을 스토킹 당하는 캠프 카운슬러 역할을 맡는다.
카운슬러는 함께 야영지를 탐험하면서 네 가지 게임 엔딩 중 하나를 촉발시킬 수 있는 목표의 조합을 찾는다. 피날레에서 살아남은 자가 승리합니다!
쉽지 않을 거에요. NPC 킬러 오티스는 매 라운드마다 보드 주변의 가장 가까운 목표물을 스토킹하며 기회가 있을 때마다 공격한다. 무장하지 않은 플레이어들이 패닉에 빠지며, 부상을 입고 도망칠 수 밖에 없습니다. 보호막을 찾은 행운아들은 주사위 굴리기로 오티스와 싸울 수 있습니다. 더 나은 무기는 더 높은 가치의 주사위와 더 높은 성공 가능성을 의미합니다. 오티스를 이기면 다음 차례에 숲에서 다시 나올 때까지 칠판에서 사라진다.
주의할 점은, 사망자 수가 증가할수록 오티스는 힘을 얻고, 더 빨리 움직이며, 더 치명적이 된다는 것입니다. 네가 안전하다고 생각될 때, 네 바로 앞에서 기다리고 있는 그를 발견할지도 몰라!
그 정도가 나쁘지 않다면, 선수들은 긍정적이든 부정적이든 매우 다양한 게임 변화 효과를 가진 캐빈 카드를 뽑아야 한다. 그것들은 플롯 트위스트, 카메오, 날씨 변화, 특별한 오티스 카드, 영리한 캠퍼들, 유용한 무기들과 아이템들, 그리고 운명의 유혹을 불러일으키는 카드들을 포함하고 있다.
카운슬러는 쉽게 포기하지 않을 겁니다. 서바이벌 카드는 자신만의 재능 외에도 플레이어들에게 살인범을 피하거나 마주할 수 있는 독특한 능력과 전술을 부여한다.
누가 살아남을 수 있을까?
Camp Grizzly is a semi-cooperative survival horror board game for 1-6 players.
The year is 1979, players take the roles of Camp Counselors who are being stalked through a maze of cabins and camp trails by 'Otis', a homicidal killer with an unhealthy bear fetish.
Working together, the Counselors explore the camp grounds while searching for a combination of objectives that can trigger one of four different game endings. Those who survive the finale win the game!
It won't be easy. After every round of player turns, the NPC killer, Otis, stalks the closest targets around the board, attacking whenever he gets the chance. Unarmed players PANIC, are injured and forced to run away. Those lucky enough to have found protection are able to fight Otis with a dice roll. Better weapons mean higher value dice and a greater chance of success. Beat Otis and he disappears form the board until re-emerging from the woods on his next turn.
Be warned, as the body count rises, Otis gains strength, moves faster and becomes more deadly. Just when you think you're safe, you may find him waiting right in front of you!
If that's not bad enough, players must draw Cabin Cards which have a wide variety of game changing effects, both positive and negative. They contain Plot Twists, Cameos, weather changes, special Otis cards, clever Campers, helpful Weapons and Items, and fate tempting "foolin' around" cards.
The Counselors won't give up so easily. In addition to their own inherent talents, Survival Cards grant the players unique abilities and tactics to help elude or confront the killer.
Who, if anyone, will survive?
The year is 1979, players take the roles of Camp Counselors who are being stalked through a maze of cabins and camp trails by 'Otis', a homicidal killer with an unhealthy bear fetish.
Working together, the Counselors explore the camp grounds while searching for a combination of objectives that can trigger one of four different game endings. Those who survive the finale win the game!
It won't be easy. After every round of player turns, the NPC killer, Otis, stalks the closest targets around the board, attacking whenever he gets the chance. Unarmed players PANIC, are injured and forced to run away. Those lucky enough to have found protection are able to fight Otis with a dice roll. Better weapons mean higher value dice and a greater chance of success. Beat Otis and he disappears form the board until re-emerging from the woods on his next turn.
Be warned, as the body count rises, Otis gains strength, moves faster and becomes more deadly. Just when you think you're safe, you may find him waiting right in front of you!
If that's not bad enough, players must draw Cabin Cards which have a wide variety of game changing effects, both positive and negative. They contain Plot Twists, Cameos, weather changes, special Otis cards, clever Campers, helpful Weapons and Items, and fate tempting "foolin' around" cards.
The Counselors won't give up so easily. In addition to their own inherent talents, Survival Cards grant the players unique abilities and tactics to help elude or confront the killer.
Who, if anyone, will survive?
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