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BGG랭킹
BGG전체 : 1640
STRATEGY : 846
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.24 / 5
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디자이너
Gerhard Hecht
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아티스트
Franz Vohwinkel
-
인원
게임 소개
카슈가르에서: Händler der Seidenstraße는 실크로드에서 유럽으로 오는 다양한 향신료를 거래한다. 각 선수는 3개의 캐러밴을 통제할 수 있다. 처음에 각 캐러밴은 각 카드의 윗부분이 보이도록 수직으로 펼쳐지는 3장의 카드로 구성되는데, 각 카드는 서로 다른 능력을 가진 캐러밴 멤버를 의미한다.
차례가 되면, 플레이어는 세 패밀리에 있는 카드 중 하나를 선택하고 그 카드에 표시된 하나의 동작을 실행합니다. 그런 다음 카드는 캐러밴의 뒤쪽에 놓입니다. 같은 캐러밴 멤버를 다시 사용하려면 먼저 캐러밴 행 위에 있는 다른 모든 카드를 사용해야 합니다.
이러한 행동은 플레이어의 향신료, 금, 노새의 재고에 영향을 미칠 수 있다. 그 주식을 추적하기 위해, 각 플레이어는 그에 따라 움직이는 나무 마커가 있는 그들만의 보드를 가지고 있다. 또한 새로운 멤버들을 캐러밴으로 불러들이고 플레이어는 테이블 중간에서 네 개의 배달 요청 카드 중 하나를 이행할 수 있다. 마지막으로 캐러밴 멤버를 없애거나 심지어 다른 선수들의 캐러밴에 영향을 주는 등 일이 좀 뒤죽박죽 되는 행동들이 있다.
한 명의 플레이어가 캐릭터 카드를 모으고 배달 요청 카드를 이행하여 25점을 얻으면 게임이 종료된다.
카슈가의 핵심 메커니즘은 "오픈 데크 빌딩"이라고 불릴 수 있다. 이 게임은 다운타임이 거의 없이 빠르게 진행된다. 카드의 다양한 동작을 학습한 후, 플레이어는 캐러밴 멤버, 캐러밴 크기 등의 다양한 전략과 조합을 시도할 수 있습니다.
차례가 되면, 플레이어는 세 패밀리에 있는 카드 중 하나를 선택하고 그 카드에 표시된 하나의 동작을 실행합니다. 그런 다음 카드는 캐러밴의 뒤쪽에 놓입니다. 같은 캐러밴 멤버를 다시 사용하려면 먼저 캐러밴 행 위에 있는 다른 모든 카드를 사용해야 합니다.
이러한 행동은 플레이어의 향신료, 금, 노새의 재고에 영향을 미칠 수 있다. 그 주식을 추적하기 위해, 각 플레이어는 그에 따라 움직이는 나무 마커가 있는 그들만의 보드를 가지고 있다. 또한 새로운 멤버들을 캐러밴으로 불러들이고 플레이어는 테이블 중간에서 네 개의 배달 요청 카드 중 하나를 이행할 수 있다. 마지막으로 캐러밴 멤버를 없애거나 심지어 다른 선수들의 캐러밴에 영향을 주는 등 일이 좀 뒤죽박죽 되는 행동들이 있다.
한 명의 플레이어가 캐릭터 카드를 모으고 배달 요청 카드를 이행하여 25점을 얻으면 게임이 종료된다.
카슈가의 핵심 메커니즘은 "오픈 데크 빌딩"이라고 불릴 수 있다. 이 게임은 다운타임이 거의 없이 빠르게 진행된다. 카드의 다양한 동작을 학습한 후, 플레이어는 캐러밴 멤버, 캐러밴 크기 등의 다양한 전략과 조합을 시도할 수 있습니다.
In Kashgar: Händler der Seidenstraße, the players trade different spices that are coming over the silk road from Asia to Europe. Each player has control over three caravans. In the beginning, each caravan consists of three cards that are spread out vertically so that the top part of each card is visible; each card stands for a caravan member with different abilities.
On their turn, a player performs only one action, choosing one of the cards on top of the three families and executing one action shown on that card. Then the card is put at the back of its caravan. To use the same caravan member again, a player must first use all the other cards on top of that caravan row.
These actions can influence the player's stock of spice, gold and mules. To keep track of that stock, each player has their own board with wooden markers that are moved accordingly. Actions can also bring new members to the caravans and can enable the player to fulfill one of four delivery request cards from the middle of the table. Finally, there are actions that mix things up a bit, such as by getting rid of a caravan member or even influencing other players' caravans.
The game ends when one player has earned 25 points by collecting character cards and fulfilling delivery request cards.
The core mechanism of Kashgar could be called "open deck-building". The game plays quickly with little downtime. After having learned the different actions of the cards, players can start trying out different strategies and combinations of caravan members, caravan sizes, etc.
On their turn, a player performs only one action, choosing one of the cards on top of the three families and executing one action shown on that card. Then the card is put at the back of its caravan. To use the same caravan member again, a player must first use all the other cards on top of that caravan row.
These actions can influence the player's stock of spice, gold and mules. To keep track of that stock, each player has their own board with wooden markers that are moved accordingly. Actions can also bring new members to the caravans and can enable the player to fulfill one of four delivery request cards from the middle of the table. Finally, there are actions that mix things up a bit, such as by getting rid of a caravan member or even influencing other players' caravans.
The game ends when one player has earned 25 points by collecting character cards and fulfilling delivery request cards.
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