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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 2-6 명
  • 게임시간

    10-10 분

  • 연령

    7+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    1.60 / 5

게임 소개

로봇을 상징하는 카드의 손놀림을 기반으로 한 간단하지만 재미있는 게임입니다. 각자가 특별한 힘을 가지고 있고 스택(스택)에 다른 방식으로 영향을 미치기 때문에 단순한 가위바위보 연습보다 전술적으로 더 효과적이다.

이 게임은 각 플레이어에게 카드 스택과 손을 줌으로써 기능한다. 각 턴마다 플레이어들은 공유된 추첨 더미에서 새 카드를 꺼내어 스택에 페이스업 카드를 추가하고 스택이나 손에서 카드를 버릴 수 있다. 카드가 플레이될 때 플레이어나 상대의 스택 순서에서 동작할 수 있는 "엔트리 효과"가 있다.

한 차례에 걸쳐 모든 플레이/트래싱이 끝나면 플레이어는 자신의 최상위 카드로 상대편의 스택 위에 있는 카드를 공격할 수 있다. 전투 자체는 매우 간단하며 전력을 비교하는 문제일 뿐이지만, 비록 당신의 봇이 첫 전투에서 살아남았다고 가정하더라도, 그것은 계속해서 아래에 새로 드러난 카드를 공격할 수 있다. 실질적인 전술적 고려가 공격 전 스택 조작 단계로 들어간다.

오픈 턴 구조가 있어서 선수들은 어떤 순서와 횟수대로 동작을 수행할 수 있다. 즉, 긴 엔트리 효과 체인으로 인해 종종 예측할 수 없는 결과가 나오거나, 상대방이 방어적으로 플레이하는 카드에 반응할 수 있습니다.

각 플레이어마다 더 많은 스탁을 추가하거나 기본 게임 메커니즘을 변경하여 복잡도나 게임 길이를 조정할 수 있습니다.
Simple but fun game based on playing from a hand of cards representing robots. Each has special powers and affects the stack (stak) in different ways, making it more tactical than a simple rock-paper-scissors exercise.

The game functions by giving each player a stack of cards as well as a hand. Each turn, players take a new card from the shared draw pile and may add a face-up card to the stack, trash a card from the stack or from their hand. When a card is played, it will have "entry effect" that may operate on the stack ordering of the player or opponent.

Once all playing/trashing is finished for a turn, the player may attack the card on top of an opponent's stack with the top card of their own. The battle itself is quite simple and just a matter of comparing power, although assuming your bot survives its first battle, it can go on to attack the newly revealed card underneath. The real tactical consideration goes into the pre-attack stack manipulation phase.

There is an open turn structure which allows players to carry out actions in any order and any number of times. This means they can react to the often unpredictable results of long entry effect chains, or to cards that their opponents play defensively during your turn.

The game is also customisable: you can adjust the complexity or game length by adding more Staks for each player or by changing basic game mechanics.

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