-
BGG랭킹
BGG전체 : 2145
STRATEGY : 1032
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.16 / 5
-
디자이너
Aaron Haag
-
아티스트
DavidSchneiderArt, Dennis Lohausen
-
인원
게임 소개
윈난 & MDASH; 맛있는 푸얼차의 고향입니다. 1,000년 이상 동안, 차 왕조는 그들의 말 캐러밴을 통해 먼 티벳에 이 인기 있는 상품을 제공해 왔다. 윈난성의 정글을 지나 쓰촨성의 스텝을 가로지르고 히말라야 &mdash의 봉우리를 넘는 길과 도로망인 차-말 로드 &mdash는 차 상인들의 전통적인 여행 경로이다.
윈난성에서는 플레이어가 차 왕조의 운명을 좌우한다. 그들의 주된 목표는 가장 먼 지방에 차를 배달하기 위해 광범위하고 안전한 무역망을 구축하여 그들의 반대자들보다 더 잘 하는 것이다. 무대 뒤의 주요 작업은 그들의 본거지인 푸얼에서 이루어진다. 새로운 무역상들을 훈련시켜야 하고, 더 좋은 말들을 획득해야 하며, 먼 지방까지 갈 수 있도록 많은 국경 통과를 요청해야 한다.
그러나 거래만으로는 경쟁에서 이길 수 없다. 사회적 영향력이 크고 권위 있는 찻집이 도청사를 달래는 데 유용할 수 있다. 다리는 지름길을 제공하고, 먼 곳의 교역소는 차마길을 따라 자신만의 길을 확보한다.
윈난은 전술 개발 게임을 좋아하는 선수들에게 적합하다. 인터리빙 게임 메커니즘으로 인해 선수들은 항상 관여한다. 매우 다양한 사용 가능한 동작은 다양한 전략을 허용합니다. 우연의 요소가 없는 이 게임은 계산을 잘하고, 제대로 된 상대를 거스르며, 타인의 행동에 신속하고 적절하게 대응하는 선수만이 승리할 수 있다.
윈난성에서는 플레이어가 차 왕조의 운명을 좌우한다. 그들의 주된 목표는 가장 먼 지방에 차를 배달하기 위해 광범위하고 안전한 무역망을 구축하여 그들의 반대자들보다 더 잘 하는 것이다. 무대 뒤의 주요 작업은 그들의 본거지인 푸얼에서 이루어진다. 새로운 무역상들을 훈련시켜야 하고, 더 좋은 말들을 획득해야 하며, 먼 지방까지 갈 수 있도록 많은 국경 통과를 요청해야 한다.
그러나 거래만으로는 경쟁에서 이길 수 없다. 사회적 영향력이 크고 권위 있는 찻집이 도청사를 달래는 데 유용할 수 있다. 다리는 지름길을 제공하고, 먼 곳의 교역소는 차마길을 따라 자신만의 길을 확보한다.
윈난은 전술 개발 게임을 좋아하는 선수들에게 적합하다. 인터리빙 게임 메커니즘으로 인해 선수들은 항상 관여한다. 매우 다양한 사용 가능한 동작은 다양한 전략을 허용합니다. 우연의 요소가 없는 이 게임은 계산을 잘하고, 제대로 된 상대를 거스르며, 타인의 행동에 신속하고 적절하게 대응하는 선수만이 승리할 수 있다.
Yunnan — home of delicious Pu'er tea. For more than 1,000 years, the tea dynasties have provided this sought-after good via their horse caravans to faraway Tibet. The Tea-Horse Road — a network of paths and roads leading through the jungles of Yunnan, across the steppes of Sichuan, and over the peaks of the Himalaya — is the traditional travel route of the tea traders.
In Yunnan, players control the fate of their tea dynasties. Their main goal is to establish a broad and secure trading network to deliver the tea to the farthest provinces, doing it better than their opponents. The main work behind the scenes is done in Pu'er, their home location: New traders need to be trained, better horses need to be acquired, and a good number of border passes need to be requested to be able to reach the farthest provinces.
Mere trading is not enough to beat the competition, however. Great social influence and a prestigious tea house may come in handy to propitiate the province inspector. Bridges provide shortcuts, and trading posts in faraway places secure one's own path along the Tea-Horse Road.
Yunnan is well-suited for players who like tactical development games. Due to the interleaving game mechanisms, the players are involved at all times. The great variety of available actions allows for different strategies. Only the player who calculates well, goes against the proper opponents, and reacts to the actions of others swiftly and adequately will win this game, which includes no elements of chance.
In Yunnan, players control the fate of their tea dynasties. Their main goal is to establish a broad and secure trading network to deliver the tea to the farthest provinces, doing it better than their opponents. The main work behind the scenes is done in Pu'er, their home location: New traders need to be trained, better horses need to be acquired, and a good number of border passes need to be requested to be able to reach the farthest provinces.
Mere trading is not enough to beat the competition, however. Great social influence and a prestigious tea house may come in handy to propitiate the province inspector. Bridges provide shortcuts, and trading posts in faraway places secure one's own path along the Tea-Horse Road.
Yunnan is well-suited for players who like tactical development games. Due to the interleaving game mechanisms, the players are involved at all times. The great variety of available actions allows for different strategies. Only the player who calculates well, goes against the proper opponents, and reacts to the actions of others swiftly and adequately will win this game, which includes no elements of chance.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
417
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
359
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
322
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18