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BGG랭킹
BGG전체 : 24499
STRATEGY : 2924
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Earl Doherty
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아티스트
-
인원
게임 소개
서기 4000년은 인류가 지구로부터 수백 광년 떨어진 다른 별들의 행성으로 퍼져나간 2천년을 배경으로 한 독특한 전략 게임이다. 세계 간의 성간 충돌이 주제입니다. 하이퍼 스페이스에 의한 스타 여행이라는 개념은 독특한 플레이 캐릭터의 기본이다.
기원후 4000년은 주사위에 기반한 기회 요소가 없는 순수한 전략이다. 2명에서 4명의 선수가 독립적으로 플레이하거나 다른 선수들과 연합하여 플레이할 수 있다. 플레이어는 우주선의 함대를 사용하여 상대 함대와 싸우고 별을 획득한다.
함대는 별 사이의 거리를 기반으로 한 숨겨진 초공간 이동 시스템을 사용하여 이동합니다. 숨겨진 움직임의 로깅은 필요하지 않으며, 모든 추적은 공개적으로 수행되어 하이퍼 스페이스에서 반대되는 함대가 어디로 향하는지 묻는 질문에 추측과 긴장 요소를 추가한다. 포획된 별은 더 많은 배를 만듭니다.
승리는 마지막으로 탈락한 선수가 결정한다.
기원후 4000년은 주사위에 기반한 기회 요소가 없는 순수한 전략이다. 2명에서 4명의 선수가 독립적으로 플레이하거나 다른 선수들과 연합하여 플레이할 수 있다. 플레이어는 우주선의 함대를 사용하여 상대 함대와 싸우고 별을 획득한다.
함대는 별 사이의 거리를 기반으로 한 숨겨진 초공간 이동 시스템을 사용하여 이동합니다. 숨겨진 움직임의 로깅은 필요하지 않으며, 모든 추적은 공개적으로 수행되어 하이퍼 스페이스에서 반대되는 함대가 어디로 향하는지 묻는 질문에 추측과 긴장 요소를 추가한다. 포획된 별은 더 많은 배를 만듭니다.
승리는 마지막으로 탈락한 선수가 결정한다.
4000 A.D. is a unique game of strategy set two thousand years in the future, when men have spread to the planets of other stars hundreds of light-years from the earth. An interstellar conflict between worlds is its subject. The concept of star travel by hyper-space is the basis of its unique playing character.
4000 A.D. is pure strategy of movement, with no dice-based chance elements. Two to four players may play independently or in alliance with others. Players use fleets of space ships to battle opposing fleets and to claim stars.
Fleets move using a hidden hyper-space movement system based on the distance between stars. No logging of hidden movement is required, all tracking is done openly which adds an element of guesswork and tension to the question of where opposing fleets in hyperspace are headed. Captured stars generate more ships.
Victory is determined by the last player to be eliminated.
4000 A.D. is pure strategy of movement, with no dice-based chance elements. Two to four players may play independently or in alliance with others. Players use fleets of space ships to battle opposing fleets and to claim stars.
Fleets move using a hidden hyper-space movement system based on the distance between stars. No logging of hidden movement is required, all tracking is done openly which adds an element of guesswork and tension to the question of where opposing fleets in hyperspace are headed. Captured stars generate more ships.
Victory is determined by the last player to be eliminated.
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