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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
STRATEGY : 0 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
Luca Cammisa
-
아티스트
Luca Cammisa
-
인원
게임 소개
에이지 오브 모나크(Age of Monarchs)는 1492년 콜럼버스가 아메리카를 발견한 때부터 1789년 바스티유 함락까지 3세기 동안의 근현대 시대를 시뮬레이션한 멀티플레이 카드 방식의 그랜드 전략 게임이다. 플레이어는 절대주의 시대에 유럽 강대국의 지도력을 지니며 전 세계에 대한 패권을 얻기 위해 고군분투하고 있다. 절대 군주이기 때문에 각 참가자는 경제, 정치, 외교, 무역, 세계 탐험, 식민지화, 종교, 전쟁 등 모든 종류의 문제를 관리해야 한다.
에이지 오브 모나크(Age of Monarchs)는 가장 뛰어난 역사적 사건을 시뮬레이션하고 플레이어가 게임 타임라인에 포함된 3세기 동안 발생한 가장 어려운 도전에 지속적으로 직면하도록 하는 160개 이상의 전략 카드를 통해 정확하고 상세한 역사적 맥락을 제공하도록 설계되었습니다.
이 게임은 다양한 짧은 시나리오와 20차례에 걸친 그랜드 캠페인 1492-1789를 제공하는데, 이는 가장 강력한 유럽 국가들을 끝없는 세계 지배권 다툼으로 몰아넣었다.
시나리오의 전체 목록:
• 1492-1559 탐험 시대
• 1560-1618 종교전쟁
• 1619-1667 30년 전쟁
• 1668-1730 절대주의 시대
• 1698-1789년 패권전쟁
에이지 오브 모나크스에서 플레이어는 강대국의 절대 군주 역할을 맡는다. 모나크는 각각 게임 규칙에 영향을 미치는 특별한 능력을 가진 역사적 캐릭터(일반적인 캐릭터 포함)를 재현하는 전략 카드로 표현된다. 이 게임은 또한 군주들의 노령화와 그들의 전임자가 죽은 후 왕위에 오른 새로운 군주들에 의한 대체를 관리하여 플레이어들이 파워스의 왕위 계승 계열을 관리할 수 있게 한다.
전략 카드는 게임의 핵심입니다. 이들은 플레이어가 모든 게임 액션을 수행할 수 있는 커맨드 포인트를 제공하지만, 개신교 종교전쟁, 네덜란드(미국) 탄생, 스페인과의 80년 전쟁, 포르투갈과 스페인 식민지의 흥망성쇠 등 근대의 가장 뛰어난 역사적 사건들을 소개한다. 제국, 30년 전쟁, 러시아 제국의 시베리아로의 돌진, 그레이트 북방 전쟁, 오스만 제국의 성장, 기독교와의 전쟁, 계승 전쟁, 미국의 탄생 등.
게임 액션은 플레이어가 모든 영역에서 활동을 수행할 수 있게 해줍니다. 몇 가지 요약하자면:
워페어: 이 게임은 가벼운 군사 시스템을 가지고 있다. 플레이어는 병력을 빠르게 이동하거나 재배치할 수 있으며, 육상 전투에 참여할 수 있으며, 공성전 및 해상 전투를 해결할 수 있다. 공급 메커니즘은 매우 간단합니다. 리더는 게임 플레이에서 장군, 제독 또는 정복자로서의 기본적인 역할을 한다.
외교: 많은 소국들이 경기에 참가한다. 모든 플레이어는 이 마이너들에게 영향력을 행사하여 동맹과 바살을 얻음으로써 분쟁 중에 군사적 지원을 받을 수 있습니다.
탐험, 식민지화, 무역: 이 게임은 전 세계에 식민지 제국을 건설하기 위한 열강의 인종을 재현합니다. 새로운 식민지는 이국적인 자원과 금의 착취로부터 수입을 가져온다. 이 게임은 플레이어들이 가격 변동에 대한 추측을 하기 위해 이국적인 상품의 가격에 영향을 줄 수 있게 한다. 금은 인플레이션으로 인해 유럽 경제에 강한 영향을 미칠 수 있습니다!
경제: 플레이어들은 파워스의 예산에 관심을 가져야 한다. 각 턴이 끝날 때마다 플레이어들은 수익(세금, 식민지 소득, 무역)과 비용(군력 유지)을 기준으로 군주국의 예산 균형을 결정하기 위해 짧고 빠른 계산을 수행한다. 이 게임은 또한 전쟁의 기간과 결과에 강한 영향을 받는 각각의 힘의 풍요로움을 측정하는 번영의 개념을 가지고 있다.
게임 개요:
• 복잡성: 6/10
• 게임 길이: 5시간 이상
• 선수 수: 3~6명
• 시간 척도: 한 번에 약 10년
• 카드놀이의 적합성: 낮음
에이지 오브 모나크(Age of Monarchs)는 가장 뛰어난 역사적 사건을 시뮬레이션하고 플레이어가 게임 타임라인에 포함된 3세기 동안 발생한 가장 어려운 도전에 지속적으로 직면하도록 하는 160개 이상의 전략 카드를 통해 정확하고 상세한 역사적 맥락을 제공하도록 설계되었습니다.
이 게임은 다양한 짧은 시나리오와 20차례에 걸친 그랜드 캠페인 1492-1789를 제공하는데, 이는 가장 강력한 유럽 국가들을 끝없는 세계 지배권 다툼으로 몰아넣었다.
시나리오의 전체 목록:
• 1492-1559 탐험 시대
• 1560-1618 종교전쟁
• 1619-1667 30년 전쟁
• 1668-1730 절대주의 시대
• 1698-1789년 패권전쟁
에이지 오브 모나크스에서 플레이어는 강대국의 절대 군주 역할을 맡는다. 모나크는 각각 게임 규칙에 영향을 미치는 특별한 능력을 가진 역사적 캐릭터(일반적인 캐릭터 포함)를 재현하는 전략 카드로 표현된다. 이 게임은 또한 군주들의 노령화와 그들의 전임자가 죽은 후 왕위에 오른 새로운 군주들에 의한 대체를 관리하여 플레이어들이 파워스의 왕위 계승 계열을 관리할 수 있게 한다.
전략 카드는 게임의 핵심입니다. 이들은 플레이어가 모든 게임 액션을 수행할 수 있는 커맨드 포인트를 제공하지만, 개신교 종교전쟁, 네덜란드(미국) 탄생, 스페인과의 80년 전쟁, 포르투갈과 스페인 식민지의 흥망성쇠 등 근대의 가장 뛰어난 역사적 사건들을 소개한다. 제국, 30년 전쟁, 러시아 제국의 시베리아로의 돌진, 그레이트 북방 전쟁, 오스만 제국의 성장, 기독교와의 전쟁, 계승 전쟁, 미국의 탄생 등.
게임 액션은 플레이어가 모든 영역에서 활동을 수행할 수 있게 해줍니다. 몇 가지 요약하자면:
워페어: 이 게임은 가벼운 군사 시스템을 가지고 있다. 플레이어는 병력을 빠르게 이동하거나 재배치할 수 있으며, 육상 전투에 참여할 수 있으며, 공성전 및 해상 전투를 해결할 수 있다. 공급 메커니즘은 매우 간단합니다. 리더는 게임 플레이에서 장군, 제독 또는 정복자로서의 기본적인 역할을 한다.
외교: 많은 소국들이 경기에 참가한다. 모든 플레이어는 이 마이너들에게 영향력을 행사하여 동맹과 바살을 얻음으로써 분쟁 중에 군사적 지원을 받을 수 있습니다.
탐험, 식민지화, 무역: 이 게임은 전 세계에 식민지 제국을 건설하기 위한 열강의 인종을 재현합니다. 새로운 식민지는 이국적인 자원과 금의 착취로부터 수입을 가져온다. 이 게임은 플레이어들이 가격 변동에 대한 추측을 하기 위해 이국적인 상품의 가격에 영향을 줄 수 있게 한다. 금은 인플레이션으로 인해 유럽 경제에 강한 영향을 미칠 수 있습니다!
경제: 플레이어들은 파워스의 예산에 관심을 가져야 한다. 각 턴이 끝날 때마다 플레이어들은 수익(세금, 식민지 소득, 무역)과 비용(군력 유지)을 기준으로 군주국의 예산 균형을 결정하기 위해 짧고 빠른 계산을 수행한다. 이 게임은 또한 전쟁의 기간과 결과에 강한 영향을 받는 각각의 힘의 풍요로움을 측정하는 번영의 개념을 가지고 있다.
게임 개요:
• 복잡성: 6/10
• 게임 길이: 5시간 이상
• 선수 수: 3~6명
• 시간 척도: 한 번에 약 10년
• 카드놀이의 적합성: 낮음
Age of Monarchs is a multiplayer card-driven grand strategy game simulating the three centuries of the Modern Age, from Columbus' discovery of America in 1492 to the fall of the Bastille in 1789. Players represent the highest rungs of European monarchy, assuming the leadership of a major European Power, and struggling to achieve global supremacy over the world in the Age of Absolutism. Being an absolute monarch, each player must manage every kind of question: economic, political, diplomacy, trade, world wide exploration, colonization, religion and warfare.
Age of Monarchs is designed to offer an accurate and detailed historical context, supported by more than 160 strategy cards that simulate the most outstanding historical events and force players to face constantly the toughest challenges that occurred during the three centuries covered by the game timeline.
The game offers a wide set of short scenarios and a Grand Campaign 1492-1789, spanning 20 turns, that put the most powerful European nations into a never-ending struggle for world domination.
The complete list of Scenarios:
• 1492-1559 Age of Exploration
• 1560-1618 Wars of Religion
• 1619-1667 Thirty Years War
• 1668-1730 Age of Absolutism
• 1698-1789 Wars of Supremacy
In Age of Monarchs players take the role of the absolute monarch of a Major Power. Monarchs are represented by Strategy Cards that reproduce historical characters (plus some generic ones), each with special abilities that affect game rules. The game manages also the aging of monarchs, and their replacement by new monarchs, crowned after their predecessor is dead, thus allowing players to handle a line of succession in the monarchy of their Powers.
Strategy Cards are the core of the game. They provide Command Points that allow players to perform all Game Actions, but they also introduce the most outstanding historical events of the Modern Age, such as the Protestant Reformation, the Wars of Religion, the birth of Holland (United Provinces), the Eighty Years war with Spain, the rise and decline of the Portuguese and Spanish colonial empires, the Thirty Years War, the rush of the Russian Empire to Siberia, the Great Northern Wars, the growth of the Ottoman Empire, the wars with Christianity, the Wars of Succession, the birth of the USA, and many more.
Game Actions allow players to perform activities in all spheres. To summarize a few:
Warfare: the game has a light military system. Players can rapidly move or redeploy forces, engage land battles, resolve sieges and naval combats. Supply mechanics are very simple. Leaders play a fundamental role in game-play, either as Generals, Admirals or Conquistadors.
Diplomacy: many Minor Nations are present in the game. All players can influence these Minors to get Alliances and Vassals, benefiting from their military support during conflicts.
Exploration, Colonization and Trade: the game recreates the race of the Powers to build Colonial Empires all over the world. New colonies bring income from the exploitation of exotic resources and gold. The game allows players to affect the prices of exotic goods in order to speculate on price fluctuations as well. Gold can have a strong impact on the European economy due to Inflation!
Economy: players must pay attention to the budget of their Powers. At the end of each turn, players perform some short and rapid calculations to determine the budget balance of their Monarchies, based on revenues (taxes, colonial incomes, trade) and costs (maintenance of forces). The game has also the concept of Prosperity, measuring the richness of each Power, strongly affected by the length and outcome of wars.
Game overview:
• Complexity: 6 / 10
• Game length: 5+ hours
• Number of players: 3-6
• Time scale: about 10 years per turn
• Solitaire suitability: low
Age of Monarchs is designed to offer an accurate and detailed historical context, supported by more than 160 strategy cards that simulate the most outstanding historical events and force players to face constantly the toughest challenges that occurred during the three centuries covered by the game timeline.
The game offers a wide set of short scenarios and a Grand Campaign 1492-1789, spanning 20 turns, that put the most powerful European nations into a never-ending struggle for world domination.
The complete list of Scenarios:
• 1492-1559 Age of Exploration
• 1560-1618 Wars of Religion
• 1619-1667 Thirty Years War
• 1668-1730 Age of Absolutism
• 1698-1789 Wars of Supremacy
In Age of Monarchs players take the role of the absolute monarch of a Major Power. Monarchs are represented by Strategy Cards that reproduce historical characters (plus some generic ones), each with special abilities that affect game rules. The game manages also the aging of monarchs, and their replacement by new monarchs, crowned after their predecessor is dead, thus allowing players to handle a line of succession in the monarchy of their Powers.
Strategy Cards are the core of the game. They provide Command Points that allow players to perform all Game Actions, but they also introduce the most outstanding historical events of the Modern Age, such as the Protestant Reformation, the Wars of Religion, the birth of Holland (United Provinces), the Eighty Years war with Spain, the rise and decline of the Portuguese and Spanish colonial empires, the Thirty Years War, the rush of the Russian Empire to Siberia, the Great Northern Wars, the growth of the Ottoman Empire, the wars with Christianity, the Wars of Succession, the birth of the USA, and many more.
Game Actions allow players to perform activities in all spheres. To summarize a few:
Warfare: the game has a light military system. Players can rapidly move or redeploy forces, engage land battles, resolve sieges and naval combats. Supply mechanics are very simple. Leaders play a fundamental role in game-play, either as Generals, Admirals or Conquistadors.
Diplomacy: many Minor Nations are present in the game. All players can influence these Minors to get Alliances and Vassals, benefiting from their military support during conflicts.
Exploration, Colonization and Trade: the game recreates the race of the Powers to build Colonial Empires all over the world. New colonies bring income from the exploitation of exotic resources and gold. The game allows players to affect the prices of exotic goods in order to speculate on price fluctuations as well. Gold can have a strong impact on the European economy due to Inflation!
Economy: players must pay attention to the budget of their Powers. At the end of each turn, players perform some short and rapid calculations to determine the budget balance of their Monarchies, based on revenues (taxes, colonial incomes, trade) and costs (maintenance of forces). The game has also the concept of Prosperity, measuring the richness of each Power, strongly affected by the length and outcome of wars.
Game overview:
• Complexity: 6 / 10
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