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BGG랭킹
BGG전체 : 26125
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
50-50 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Logan Anbinder
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아티스트
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인원
게임 소개
동명의 영화와 책을 기반으로 한 전략 게임인 월드 워 Z: 더 게임에서는 좀비 대유행의 전 세계 확산을 막기 위해 플레이어들이 협력한다. 두 명에서 네 명의 플레이어가 능력을 부여하는 역할 카드를 선택하고 미국에서 시작하는 것으로 게임을 시작합니다. 플레이어들은 좀비 위협을 시작하기 위해 주사위를 굴리며, 보드 주변의 영역에 1부터 4까지의 강력한 토큰으로 표현된다. 특별한 "그레이 존"은 알려지지 않은 힘을 가진 좀비 무리와 함께 얼굴을 내민 토큰을 등장시켜 정보 부족을 나타낸다. 게임 내내 플레이어는 다른 지역을 여행하며 주사위를 굴리고 전투 카드의 효과를 추가함으로써 해당 지역의 좀비 무리들과 싸운다.
이 게임은 다이 기반의 전투 시스템을 특징으로 한다. 인간은 항상 육면체를 굴리는 반면, 무리는 힘에 따라 육면체, 팔면체, 십면체, 십이면체 또는 십이면체 중 하나로 표현된다. 인간은 재사용 가능한 무기(로보스, " 은어)로 구성된 컴뱃 카드 게임을 함으로써 역할을 수정하거나 추가 효과를 추가할 수 있다.로보토마이저(robotomizers) 및 원샷 전술(부비 트랩 또는 재배치와 같은)을 사용할 수 있습니다. 인간이 전투에서 승리할 때마다 좀비 무리들의 힘은 한 단계 감소하는 반면 좀비 무리들의 승리는 전투 카드를 폐기하는 원인이 된다. 각 턴이 끝날 때마다 인간은 위협 에스컬레이션 카드를 뽑아 좀비 위협이 어떻게 커졌는지를 드러낸다.
플레이어들은 좀비들과 함께 게임을 시작하지만, 플레이어가 모든 전투 카드를 잃게 되면 언데드 중 하나가 된다. 플레이어 좀비는 보드 위의 무리를 조작하여 다른 인간을 공격하고 좀비 위협을 증가시킬 수 있습니다.
경기는 선수 수에 따라 정해진 회차(4인용 6라운드, 3인용 7라운드, 2인용 8라운드)로 끝난다. 게임이 끝날 때, 3 또는 4의 힘을 가진 총 10개 이상의 좀비 무리들이 지도에 남아있으면, 인간이 진다(그리고 어떤 좀비 플레이어라도 승리한다). 그런 무리들이 10개 혹은 그 이하가 남아 있다면, 인류가 승리할 것이다.
이 게임은 다이 기반의 전투 시스템을 특징으로 한다. 인간은 항상 육면체를 굴리는 반면, 무리는 힘에 따라 육면체, 팔면체, 십면체, 십이면체 또는 십이면체 중 하나로 표현된다. 인간은 재사용 가능한 무기(로보스, " 은어)로 구성된 컴뱃 카드 게임을 함으로써 역할을 수정하거나 추가 효과를 추가할 수 있다.로보토마이저(robotomizers) 및 원샷 전술(부비 트랩 또는 재배치와 같은)을 사용할 수 있습니다. 인간이 전투에서 승리할 때마다 좀비 무리들의 힘은 한 단계 감소하는 반면 좀비 무리들의 승리는 전투 카드를 폐기하는 원인이 된다. 각 턴이 끝날 때마다 인간은 위협 에스컬레이션 카드를 뽑아 좀비 위협이 어떻게 커졌는지를 드러낸다.
플레이어들은 좀비들과 함께 게임을 시작하지만, 플레이어가 모든 전투 카드를 잃게 되면 언데드 중 하나가 된다. 플레이어 좀비는 보드 위의 무리를 조작하여 다른 인간을 공격하고 좀비 위협을 증가시킬 수 있습니다.
경기는 선수 수에 따라 정해진 회차(4인용 6라운드, 3인용 7라운드, 2인용 8라운드)로 끝난다. 게임이 끝날 때, 3 또는 4의 힘을 가진 총 10개 이상의 좀비 무리들이 지도에 남아있으면, 인간이 진다(그리고 어떤 좀비 플레이어라도 승리한다). 그런 무리들이 10개 혹은 그 이하가 남아 있다면, 인류가 승리할 것이다.
In World War Z: The Game, a strategy game based on the movie and book of the same name, players work together to stop the spread of the zombie pandemic across the globe. Two to four players begin the game by choosing an ability-granting Role Card and starting in the United States. Players roll a die to initiate the zombie threat, represented by horde tokens of strengths 1 through 4 placed in zones around the board. Special "grey zones" represent lack of intel by featuring face-down tokens with zombie hordes of unknown strengths. Throughout the game, players travel to different zones and battle the zombie hordes in those locations by rolling dice and adding effects of Combat Cards.
The game features a die-based combat system. Humans always roll a six-sided die, while the hordes are represented by either a six-, eight-, ten-, or twelve-sided die depending on their strength. Humans may modify their role or add additional effects by playing Combat Cards, which consist of reusable Weapons (including Lobos, slang for "Lobotomizers") and one-shot Tactics (like Booby Traps or Redeployment). Every time a human wins a battle, the zombie horde strength decreases by one level, while victories for zombies cause players to discard Combat Cards. At the end of each turn, humans draw a Threat Escalation card to reveal how the zombie threat has grown.
Though players start the game working together against the zombies, when a player loses all his Combat cards, he becomes one of the undead. Player-zombies can manipulate the hordes on the board to attack other humans and to escalate the zombie threat.
The game ends after a predetermined number of rounds based on the number of players (six rounds for four players, seven for three, and eight for two). At the end of the game, if more than ten total zombie hordes of strength 3 or 4 still remain on the map, the humans lose (and any zombie players win). If ten or fewer such hordes remain, the humans collectively win.
The game features a die-based combat system. Humans always roll a six-sided die, while the hordes are represented by either a six-, eight-, ten-, or twelve-sided die depending on their strength. Humans may modify their role or add additional effects by playing Combat Cards, which consist of reusable Weapons (including Lobos, slang for "Lobotomizers") and one-shot Tactics (like Booby Traps or Redeployment). Every time a human wins a battle, the zombie horde strength decreases by one level, while victories for zombies cause players to discard Combat Cards. At the end of each turn, humans draw a Threat Escalation card to reveal how the zombie threat has grown.
Though players start the game working together against the zombies, when a player loses all his Combat cards, he becomes one of the undead. Player-zombies can manipulate the hordes on the board to attack other humans and to escalate the zombie threat.
The game ends after a predetermined number of rounds based on the number of players (six rounds for four players, seven for three, and eight for two). At the end of the game, if more than ten total zombie hordes of strength 3 or 4 still remain on the map, the humans lose (and any zombie players win). If ten or fewer such hordes remain, the humans collectively win.
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