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Quadrant 13: Rules for Company Size Actions in a Science Fiction Universe (2012)
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게임 소개

게시자 사이트:
쿼드런트 13(Q13)은 주로 6-15mm 수치를 사용하는 것을 목표로 하는 공상 과학 전쟁을 다루는 회사 규모의 게임이다. 이것은 I Ain’t Be Shot, Mom! 및/또는 Charlie Don’t Surf와 같은 기본 메커니즘을 사용하지만, 맛은 서로 다르다. 이 게임은 독립 게임으로, 다른 규칙집이나 부록을 사용할 필요가 없다.

이 규칙은 완전히 일반적이기 때문에 플레이어들은 다른 시스템의 배경, 영화나 책의 배경, 다양한 인물들의 배경, 심지어 자신이 만든 배경 등 자신이 선택한 모든 공상과학 충돌을 플레이할 수 있다. 또한 게이머들이 원하는 유형의 공상과학 게임을 플레이할 수 있다: 리얼리즘이 핵심인 ‘hard’ sci fi, 거의 영화처럼 실행되는 우주 오페라 스타일 게임, 많지 않은 수의 초강력 상대와 싸우는 전투, 이름만 대면 할 수 있다.

Q13은 I Ain’t Been Shot, Mom!의 여덟 권의 시나리오 책을 쓴 로버트 에이버리가 썼는데, 모두 TooFatLardies에서도 구할 수 있다.
From publisher's site:
Quadrant 13 (Q13) is a company-sized game covering science fiction warfare aimed primarily at using 6-15mm figures. It uses the same basic mechanics as I Ain’t Been Shot, Mum! and/or Charlie Don’t Surf, but is as different in flavour from them as they are from each other. It is a stand-alone game: no other rulebooks or supplements are necessary to play.

The rules are completely generic, allowing players to use them to play any sci-fi conflict that they choose: whether based on background from another system, background from a film or book, background from a range of figures, or even a background that they have made up themselves. It also allows gamers to play the type of science fiction game that they want to play: ‘hard’ sci fi, where realism is the key; space opera style games which run almost like a film; battles featuring a small number of super-tough figures against a large number of not-so-tough opponents…you name it, you can play it.

Q13 is written by Robert Avery, author of eight scenario books for I Ain’t Been Shot, Mum!, all of which are also available from theTooFatLardies.

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