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BGG랭킹
BGG전체 : 5346
ABSTRACTS : 224
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Klaus Geis
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아티스트
Heiko Günther, Ronja Hähnlein
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인원
게임 소개
트릭 테이킹 카드 게임 썰물에서는 라운드가 잘 진행되기 전까지는 어떻게 점수를 낼지(또는 질지)가 결정되지 않을 수 있어 라운드마다 경계를 늦추지 말아야 한다.
썰물로 된 덱에는 5가지 색상의 카드가 포함되어 있으며, 3, 4, 5명의 플레이어가 있는 경우 1-6, 1-8 또는 1-10 카드를 사용합니다(따라서 각 플레이어에게는 항상 10장의 카드가 지급됩니다). 덱 외에도 번호 지정 카드 5개(1-5번), 카드 색상과 일치하는 색상 지정 카드 5개, 플레이어 보조 보드 1개를 가지고 놀 수 있습니다.
게임 플레이는 전통적인 트릭 테이킹 게임의 패턴을 따릅니다. 트릭의 선두 플레이어가 카드 한 장을 치르고, 가능하면 다른 플레이어가 따라 하고, 그렇지 않으면 다른 카드를 던져야 한다. 하나 이상의 트럼프 카드가 재생되지 않는 한, 가장 높은 색의 트럼프 카드가 트릭&mdash를 이기지만, 라운드 시작 시 트럼프는 결정되지 않습니다! 한 단계를 백업하기 위해 라운드를 시작할 때 첫 번째 플레이어가 최상위 번호 지정 카드를 표시합니다. 예를 들어 숫자 지정 카드가 "7"을 표시하면 처음 7개의 색에 따라 라운드의 트럼프 색상이 결정됩니다. 더군다나:
두 번째 7번째는 어떤 색이 긍정적인 점수를 받을지 결정합니다; 이 색의 각 카드는 라운드가 끝날 때 1점을 받습니다.
세 번째 7번째는 팔라틴어로 "ebbs"를 의미하는 —"color "ebbs"를 결정한다.
네 번째 7번째는 어떤 색이 마이너스 포인트 가치가 있는지 결정합니다; 이 색깔의 각 카드는 라운드가 끝날 때 -1 포인트 가치가 있습니다.
네 가지 색상이 결정되면 다섯 번째 색상은 자동으로 "nix" 색입니다. 이 카드를 가장 많이 가지고 있는 사람은 다음 라운드의 시작 선수를 선택한다. - 해당 라운드에서 카드가 처리된 후. 새로운 라운드가 시작되면 새로운 번호 지정 카드를 공개합니다. 모든 번호 지정 카드가 — 즉, 5라운드 &mdash를 실행한 후 게임이 종료되고 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
썰물에는 두 가지 변종이 포함되어 있다. 첫 번째 변형은 더 많은 카드를 덱에 추가함으로써 게임을 연장시킨다. 두 번째 변형에서는 플레이어가 자신이 선택한 번호 지정 카드에 색상 지정 카드를 번갈아 붙이고, 이 5개의 특정 카드가 각각의 플레이에 따라 트럼프, 긍정 포인트 등의 색상을 결정합니다. 게임 웹사이트는 세 번째 변형에 대한 규칙을 제공하는데, 각 플레이어가 라운드를 시작할 때 하나의 카드를 폐기하고 꼴찌의 플레이어가 이 카드를 보게 된다.
썰물로 된 덱에는 5가지 색상의 카드가 포함되어 있으며, 3, 4, 5명의 플레이어가 있는 경우 1-6, 1-8 또는 1-10 카드를 사용합니다(따라서 각 플레이어에게는 항상 10장의 카드가 지급됩니다). 덱 외에도 번호 지정 카드 5개(1-5번), 카드 색상과 일치하는 색상 지정 카드 5개, 플레이어 보조 보드 1개를 가지고 놀 수 있습니다.
게임 플레이는 전통적인 트릭 테이킹 게임의 패턴을 따릅니다. 트릭의 선두 플레이어가 카드 한 장을 치르고, 가능하면 다른 플레이어가 따라 하고, 그렇지 않으면 다른 카드를 던져야 한다. 하나 이상의 트럼프 카드가 재생되지 않는 한, 가장 높은 색의 트럼프 카드가 트릭&mdash를 이기지만, 라운드 시작 시 트럼프는 결정되지 않습니다! 한 단계를 백업하기 위해 라운드를 시작할 때 첫 번째 플레이어가 최상위 번호 지정 카드를 표시합니다. 예를 들어 숫자 지정 카드가 "7"을 표시하면 처음 7개의 색에 따라 라운드의 트럼프 색상이 결정됩니다. 더군다나:
두 번째 7번째는 어떤 색이 긍정적인 점수를 받을지 결정합니다; 이 색의 각 카드는 라운드가 끝날 때 1점을 받습니다.
세 번째 7번째는 팔라틴어로 "ebbs"를 의미하는 —"color "ebbs"를 결정한다.
네 번째 7번째는 어떤 색이 마이너스 포인트 가치가 있는지 결정합니다; 이 색깔의 각 카드는 라운드가 끝날 때 -1 포인트 가치가 있습니다.
네 가지 색상이 결정되면 다섯 번째 색상은 자동으로 "nix" 색입니다. 이 카드를 가장 많이 가지고 있는 사람은 다음 라운드의 시작 선수를 선택한다. - 해당 라운드에서 카드가 처리된 후. 새로운 라운드가 시작되면 새로운 번호 지정 카드를 공개합니다. 모든 번호 지정 카드가 — 즉, 5라운드 &mdash를 실행한 후 게임이 종료되고 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
썰물에는 두 가지 변종이 포함되어 있다. 첫 번째 변형은 더 많은 카드를 덱에 추가함으로써 게임을 연장시킨다. 두 번째 변형에서는 플레이어가 자신이 선택한 번호 지정 카드에 색상 지정 카드를 번갈아 붙이고, 이 5개의 특정 카드가 각각의 플레이에 따라 트럼프, 긍정 포인트 등의 색상을 결정합니다. 게임 웹사이트는 세 번째 변형에 대한 규칙을 제공하는데, 각 플레이어가 라운드를 시작할 때 하나의 카드를 폐기하고 꼴찌의 플레이어가 이 카드를 보게 된다.
In the trick-taking card game ebbes, players need to keep on their toes each round as how they're going to score (or lose!) points might not be determined until the round is well underway.
The deck in ebbes contains five colors of cards, and with three, four or five players, you use cards 1-6, 1-8 or 1-10. (Thus, each player is always dealt 10 cards.) In addition to the deck, you play with five number-designation cards (numbered 1-5), five color-designation cards that match the card colors, and a player aide board.
Game play follows the pattern of traditional trick-taking games. The lead player for a trick plays one card, and the other players must follow suit if possible, while throwing any other card if they can't. The highest card of the color led wins the trick, unless one or more trump cards were played, in which case the highest trump card wins the trick — but at the start of the round, trump is undetermined! To back up a step, at the start of the round, the first player reveals the top number-designation card; the numeral on that card helps determine trump as well as which cards earn or cost players points. If the number-designation card shows "7", for example, then the color of the first 7 played determines the trump color for the round; use a color-designation card to mark the trump color on the player aide. What's more:
The second 7 determines which color is worth positive points; each card of this color is worth 1 point at the round's end.
The third 7 determines which the "ebbes" color — "ebbes" meaning "something" in Palatine; at round's end, the player(s) who don't have the most or fewest cards of this color each earn 3 points.
The fourth 7 determines which color is worth negative points; each card of this color is worth -1 point at the round's end.
After four colors have been determined, the fifth color is automatically the "nix" color. Whoever has the most of these cards chooses the start player for the next round - after cards have been dealt for that round. At the start of the new round, reveal a new number-designation card. After all of the number-designation cards have been played — that is, after the fifth round — the game ends and the player with the most points wins.
Two variants are included with ebbes. The first variant extends the game (and probably lengthens the "determining" time) by adding more cards to the deck. In the second variant, players take turns placing a color-designation card on the number-designation card of their choice, and those five particular cards determine the colors for trump, positive points, etc. as each of them is played. The game's website gives rules for a third variant in which each player discards one card at the start of the round, and the player in last place gets to look at these cards; whoever takes the final trick takes these cards prior to scoring.
The deck in ebbes contains five colors of cards, and with three, four or five players, you use cards 1-6, 1-8 or 1-10. (Thus, each player is always dealt 10 cards.) In addition to the deck, you play with five number-designation cards (numbered 1-5), five color-designation cards that match the card colors, and a player aide board.
Game play follows the pattern of traditional trick-taking games. The lead player for a trick plays one card, and the other players must follow suit if possible, while throwing any other card if they can't. The highest card of the color led wins the trick, unless one or more trump cards were played, in which case the highest trump card wins the trick — but at the start of the round, trump is undetermined! To back up a step, at the start of the round, the first player reveals the top number-designation card; the numeral on that card helps determine trump as well as which cards earn or cost players points. If the number-designation card shows "7", for example, then the color of the first 7 played determines the trump color for the round; use a color-designation card to mark the trump color on the player aide. What's more:
The second 7 determines which color is worth positive points; each card of this color is worth 1 point at the round's end.
The third 7 determines which the "ebbes" color — "ebbes" meaning "something" in Palatine; at round's end, the player(s) who don't have the most or fewest cards of this color each earn 3 points.
The fourth 7 determines which color is worth negative points; each card of this color is worth -1 point at the round's end.
After four colors have been determined, the fifth color is automatically the "nix" color. Whoever has the most of these cards chooses the start player for the next round - after cards have been dealt for that round. At the start of the new round, reveal a new number-designation card. After all of the number-designation cards have been played — that is, after the fifth round — the game ends and the player with the most points wins.
Two variants are included with ebbes. The first variant extends the game (and probably lengthens the "determining" time) by adding more cards to the deck. In the second variant, players take turns placing a color-designation card on the number-designation card of their choice, and those five particular cards determine the colors for trump, positive points, etc. as each of them is played. The game's website gives rules for a third variant in which each player discards one card at the start of the round, and the player in last place gets to look at these cards; whoever takes the final trick takes these cards prior to scoring.
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