-
BGG랭킹
BGG전체 : 510
WARGAMES : 15
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.14 / 5
-
디자이너
Mark Herman, Volko Ruhnke
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Chechu Nieto, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
GMT’s 코인 시리즈의 4권은 남베트남을 향한 중대하고 복잡한 전투로 곤두박질친다. 베트남 전쟁, 화재는 레이크에 있는의 독특한 multi-faction 치료는 정글과 남쪽의 공산 주의자들의 침투의 미국 헬기 수송에서는, 사이공 정치, HoChiMinh트레일, 북부 인프라의 방공의 차단을 졸업하게 확대와inter-allied 회의에, 그리고 대중 매체 전쟁 1~4명이 걸릴 것이다.
유명 디자이너이자 현대전 전문가인 마크 허먼이 코인 시리즈 크리에이터 볼코 룬케와 함께 빠지지 않는 협업 프로덕션을 선보인다. 파이어 인 더 레이크(Fire in the Lake)는 GMT의 안데스 어비스(Andean Abys), 쿠바 리브레(Cuba Libre), 어 파스트 플레인(A Farant Plain)과 동일한 카드 지원 대응 게임 시스템을 갖추고 있으며, 시리즈를 한 단계 더 끌어올릴 수 있는 반전이 포함되어 있다.
이니셔티브를 능가하는 중추적 이벤트(Tet Occessive, Vietnamization, 부활절 공세 및 Linebacker II)
RVN 리더에 따라 달라지는 쿠데타 간 캠페인 효과
반정부 게릴라(미국 주도의 비정규군 및 ARVN 레인저)
반란군(NVA)은 직접적인 무력 교전을 위한 부대이다.
터널링 VC 및 NVA 베이스
트레일 구조 및 열화
더욱 다양한 플레이를 위한 그 어느 때보다 큰 이벤트 데크
랜덤 또는 기간 이벤트 옵션이 있는 짧은 길이 및 중간 길이 시나리오
디자이너: Mark Herman & Volko Runke
시리즈 개발자: 마이크 버투셀리
MAP 아트: 체추 니에토
카운터 & 카드 아트 & 규칙 레이아웃: Mark Simonitch
GMT’s 코인 시리즈의 4권은 남베트남을 향한 중대하고 복잡한 전투로 곤두박질친다. 베트남 전쟁, 화재는 레이크에 있는의 독특한 multi-faction 치료는 정글과 남쪽의 공산 주의자들의 침투의 미국 헬기 수송에서는, 사이공 정치, HoChiMinh트레일, 북부 인프라의 방공의 차단을 졸업하게 확대와inter-allied 회의에, 그리고 대중 매체 전쟁 1~4명이 걸릴 것이다.
유명 디자이너이자 현대전 전문가인 마크 허먼이 코인 시리즈 크리에이터 볼코 룬케와 함께 빠지지 않는 협업 프로덕션을 선보인다. 파이어 인 더 레이크(Fire in the Lake)는 GMT의 안데스 어비스(Andean Abys), 쿠바 리브레(Cuba Libre), 어 파스트 플레인(A Farant Plain)과 동일한 카드 지원 대응 게임 시스템을 갖추고 있으며, 시리즈를 한 단계 더 끌어올릴 수 있는 반전이 포함되어 있다.
이니셔티브를 능가하는 중추적 이벤트(Tet Occessive, Vietnamization, 부활절 공세 및 Linebacker II)
RVN 리더에 따라 달라지는 쿠데타 간 캠페인 효과
반정부 게릴라(미국 주도의 비정규군 및 ARVN 레인저)
반란군(NVA)은 직접적인 무력 교전을 위한 부대이다.
터널링 VC 및 NVA 베이스
트레일 구조 및 열화
더욱 다양한 플레이를 위한 그 어느 때보다 큰 이벤트 데크
랜덤 또는 기간 이벤트 옵션이 있는 짧은 길이 및 중간 길이 시나리오
디자이너: Mark Herman & Volko Runke
시리즈 개발자: 마이크 버투셀리
MAP 아트: 체추 니에토
카운터 & 카드 아트 & 규칙 레이아웃: Mark Simonitch
(from GMT website:)
Volume IV in GMT’s COIN Series dives headlong into the momentous and complex battle for South Vietnam. A unique multi-faction treatment of the Vietnam War, Fire in the Lake will take 1 to 4 players on US heliborne sweeps of the jungle and Communist infiltration of the South, and into inter-allied conferences, Saigon politics, interdiction of the Ho Chi Minh Trail, air defense of Northern infrastructure, graduated escalation, and media war.
Renowned designer and modern warfare expert Mark Herman joins COIN Series creator Volko Ruhnke for a collaborative production not to be missed. Fire in the Lake features the same card-assisted counterinsurgency game system as GMT's Andean Abyss, Cuba Libre, and A Distant Plain, with a pack of twists that take the Series to another level, including:
Pivotal events that trump initiative (Tet Offensive, Vietnamization, Easter Offensive, and Linebacker II)
Inter-coup campaign effects that vary by RVN leader
Counterinsurgent guerrillas (US-led Irregulars and ARVN Rangers)
Insurgent troops (NVA) for direct force-on-force engagements
Tunneled VC and NVA bases
Trail construction and degradation
A larger-than-ever event deck for even greater play variety
Short and medium-length scenarios with either random or period-event options
DESIGNER: Mark Herman & Volko Ruhnke
SERIES DEVELOPER: Mike Bertucelli
MAP ART: Chechu Nieto
COUNTER & CARDS ART & RULES LAYOUT: Mark Simonitch
Volume IV in GMT’s COIN Series dives headlong into the momentous and complex battle for South Vietnam. A unique multi-faction treatment of the Vietnam War, Fire in the Lake will take 1 to 4 players on US heliborne sweeps of the jungle and Communist infiltration of the South, and into inter-allied conferences, Saigon politics, interdiction of the Ho Chi Minh Trail, air defense of Northern infrastructure, graduated escalation, and media war.
Renowned designer and modern warfare expert Mark Herman joins COIN Series creator Volko Ruhnke for a collaborative production not to be missed. Fire in the Lake features the same card-assisted counterinsurgency game system as GMT's Andean Abyss, Cuba Libre, and A Distant Plain, with a pack of twists that take the Series to another level, including:
Pivotal events that trump initiative (Tet Offensive, Vietnamization, Easter Offensive, and Linebacker II)
Inter-coup campaign effects that vary by RVN leader
Counterinsurgent guerrillas (US-led Irregulars and ARVN Rangers)
Insurgent troops (NVA) for direct force-on-force engagements
Tunneled VC and NVA bases
Trail construction and degradation
A larger-than-ever event deck for even greater play variety
Short and medium-length scenarios with either random or period-event options
DESIGNER: Mark Herman & Volko Ruhnke
SERIES DEVELOPER: Mike Bertucelli
MAP ART: Chechu Nieto
COUNTER & CARDS ART & RULES LAYOUT: Mark Simonitch
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
414
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
359
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
322
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18