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BGG랭킹
BGG전체 : 2281
WARGAMES : 203
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Richard Hamblen
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아티스트
Jean Baer, Don Greenwood, Richard Hamblen, Robert Grant Smith
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인원
게임 소개
태평양에서의 승리("Victory in the Pacific")는 제2차 세계 대전의 태평양 전역을 아우르는 간단한 전략 전쟁 게임이다. "에서 개발된 시스템의 후속작이다.대서양 전투를 다룬 '해전(海戰)'
이 게임은 태평양을 13개의 해역으로 나눈다. 각 턴은 배, 육지, 해병대를 항구와 기지(해역 경계에 위치)에서 한 지역으로 이동시킨다.
함선은 순찰선(전투 후 지역을 장악할 유일한 함선) 또는 급습선이 될 수 있다.
모든 배들이 움직인 후, 플레이어들은 주간 전투(공군 전력이 결정되는 곳)와 야간 전투(선상 포병 규칙이 적용되는 곳) 중 어느 것을 할 것인지 결정한다. 여러 라운드가 끝난 후 한쪽이 퇴각하거나 자신의 배를 모두 잃을 때까지 정찰선을 보유한 플레이어가 지역을 장악하고 다수의 "를 획득한다.Points of Control".
일본인들은 경기가 진행될수록 많은 수의 캐리어를 확보함에 따라 미국인들에 의해 되돌아갈 수밖에 없는 큰 주도권을 거의 항상 가질 것이다.
아발론 힐 복잡성 등급 - 2
이 게임은 태평양을 13개의 해역으로 나눈다. 각 턴은 배, 육지, 해병대를 항구와 기지(해역 경계에 위치)에서 한 지역으로 이동시킨다.
함선은 순찰선(전투 후 지역을 장악할 유일한 함선) 또는 급습선이 될 수 있다.
모든 배들이 움직인 후, 플레이어들은 주간 전투(공군 전력이 결정되는 곳)와 야간 전투(선상 포병 규칙이 적용되는 곳) 중 어느 것을 할 것인지 결정한다. 여러 라운드가 끝난 후 한쪽이 퇴각하거나 자신의 배를 모두 잃을 때까지 정찰선을 보유한 플레이어가 지역을 장악하고 다수의 "를 획득한다.Points of Control".
일본인들은 경기가 진행될수록 많은 수의 캐리어를 확보함에 따라 미국인들에 의해 되돌아갈 수밖에 없는 큰 주도권을 거의 항상 가질 것이다.
아발론 힐 복잡성 등급 - 2
"Victory in the Pacific" is a simple strategic wargame covering the Pacific Theater of World War 2. It is a successor to the system developed in "War at Sea" which covers the Battle of the Atlantic.
The game divides the Pacific into 13 sea areas. Each turn the players move their ships, land based air and marines from the ports and bases (which are located on the borders of sea areas) to one of the areas.
Ships can either be patrollers (the only ships that will take control of area after battle, but they must commit their move first) or raiders.
After all ships have been moved, the players dice off determine whether a day battle (where air power is decisive) or night battle (when ship board gunnery rules) is fought. After a number of rounds, until one side or the other retreats or loses all of his ships, the player with patrolling ships left takes control of the area and a scores a number of "Points of Control".
The Japanese will almost always take a large lead that will be inevitably turned back by the Americans as they get large numbers of carriers as the game goes on.
Avalon Hill Complexity Rating - 2
The game divides the Pacific into 13 sea areas. Each turn the players move their ships, land based air and marines from the ports and bases (which are located on the borders of sea areas) to one of the areas.
Ships can either be patrollers (the only ships that will take control of area after battle, but they must commit their move first) or raiders.
After all ships have been moved, the players dice off determine whether a day battle (where air power is decisive) or night battle (when ship board gunnery rules) is fought. After a number of rounds, until one side or the other retreats or loses all of his ships, the player with patrolling ships left takes control of the area and a scores a number of "Points of Control".
The Japanese will almost always take a large lead that will be inevitably turned back by the Americans as they get large numbers of carriers as the game goes on.
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