-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
2Polite Pigs Playing Cards: A Game of Good Manners (2007) -
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
Saxton Freymann
-
인원
게임 소개
게임 자체에서:
"착한 돼지들은 아이들에게 다양한 사회적 상황에서 적절하게 반응하는 에티켓을 익힐 것입니다. 언어 반복을 통해 이러한 반응을 강화하고 습관화하도록 고안되었다. 부모들은 게임이 진행되면서 자녀들이 반복해서 요청하고 허락하는 것을 즐겨야 한다. 게임의 목적은 적절한 공손한 대응으로 가장 많은 상황 카드를 포착하는 것입니다.
게임플레이 설명:
카드는 각 플레이어(자녀)에게 지급된다. 남은 카드들은 추첨 더미를 형성한다. 딜러는 카드를 추첨 더미에서 뒤집어서 "상황"카드에 도달할 때까지 카드를 뒤집습니다. (다른 카드들은 더미에 다시 섞입니다.)
딜러는 상황을 발표하고 막내 플레이어(어릴 때부터 아이들이 예의와 실용주의를 배울 수 있도록 돕기 위해)가 적절한 대응 카드를 가지고 있는지 파악한다. 만약 그렇다면, 그/그녀는 그렇게 말하고 상황 카드를 그/그녀의 대응 카드와 매치된 쌍으로 가져갑니다.
그렇지 않으면 플레이어가 추첨 카드를 들고 게임의 규칙에 따라 자식 상태가 요구되며, "이제 시도해보십시오."와 다음 상대방이 응답할 때, "를 인용하십시오.공손함을 강화하는 추가적인 방법으로서 감사합니다. 만약 다음 선수가 해당 응답 카드를 가지고 있다면, 그/그녀는 짝을 요구할 수 있다. 그렇지 않으면 카드를 뽑고 플레이가 계속된다.
만약 플레이어가 상황 카드와 대응 카드를 일치시킬 수 있다면, 그/그는 딜러가 된다. 선수 간에 일련의 형식적인 공손한 교환이 이루어져야 하며, 만약 어떤 선수가 적절한 문구를 잊어버릴 경우 "제가 자리 좀 비켜드릴까요?그리고 나서 위반하는 선수는 상대방에게 응답 카드를 건네거나 그가 그것을 넘겨줄 때까지 무승부를 해야 한다.
가장 많은 쌍을 가진 사람이 승자입니다.
궁극적으로 이 게임은 물리적 게임 역학뿐만 아니라 교육적 영향을 강화하기 위한 사회적 역학에 초점을 맞추고 있습니다. 이 규정은 선수들이 UNO에서 선언해야 할 필요조건보다 더 복잡한 문구인 —와 유사한 구절을 말하지 못할 수 있다는 점을 고려했다.카드 한 장 남았는데!
"착한 돼지들은 아이들에게 다양한 사회적 상황에서 적절하게 반응하는 에티켓을 익힐 것입니다. 언어 반복을 통해 이러한 반응을 강화하고 습관화하도록 고안되었다. 부모들은 게임이 진행되면서 자녀들이 반복해서 요청하고 허락하는 것을 즐겨야 한다. 게임의 목적은 적절한 공손한 대응으로 가장 많은 상황 카드를 포착하는 것입니다.
게임플레이 설명:
카드는 각 플레이어(자녀)에게 지급된다. 남은 카드들은 추첨 더미를 형성한다. 딜러는 카드를 추첨 더미에서 뒤집어서 "상황"카드에 도달할 때까지 카드를 뒤집습니다. (다른 카드들은 더미에 다시 섞입니다.)
딜러는 상황을 발표하고 막내 플레이어(어릴 때부터 아이들이 예의와 실용주의를 배울 수 있도록 돕기 위해)가 적절한 대응 카드를 가지고 있는지 파악한다. 만약 그렇다면, 그/그녀는 그렇게 말하고 상황 카드를 그/그녀의 대응 카드와 매치된 쌍으로 가져갑니다.
그렇지 않으면 플레이어가 추첨 카드를 들고 게임의 규칙에 따라 자식 상태가 요구되며, "이제 시도해보십시오."와 다음 상대방이 응답할 때, "를 인용하십시오.공손함을 강화하는 추가적인 방법으로서 감사합니다. 만약 다음 선수가 해당 응답 카드를 가지고 있다면, 그/그녀는 짝을 요구할 수 있다. 그렇지 않으면 카드를 뽑고 플레이가 계속된다.
만약 플레이어가 상황 카드와 대응 카드를 일치시킬 수 있다면, 그/그는 딜러가 된다. 선수 간에 일련의 형식적인 공손한 교환이 이루어져야 하며, 만약 어떤 선수가 적절한 문구를 잊어버릴 경우 "제가 자리 좀 비켜드릴까요?그리고 나서 위반하는 선수는 상대방에게 응답 카드를 건네거나 그가 그것을 넘겨줄 때까지 무승부를 해야 한다.
가장 많은 쌍을 가진 사람이 승자입니다.
궁극적으로 이 게임은 물리적 게임 역학뿐만 아니라 교육적 영향을 강화하기 위한 사회적 역학에 초점을 맞추고 있습니다. 이 규정은 선수들이 UNO에서 선언해야 할 필요조건보다 더 복잡한 문구인 —와 유사한 구절을 말하지 못할 수 있다는 점을 고려했다.카드 한 장 남았는데!
From the game itself:
"Polite Pigs will familiarize children with the etiquette of responding appropriately in a variety of social situations. It is also designed to reinforce and habituate these responses through verbal repetition. Parents should enjoy hearing their children repeatedly ask and give permission to proceed as the game is played. The object of the game is to capture the most situation cards with the appropriate polite responses."
Gameplay description:
Cards are dealt to each player (child). The remaining cards form a draw pile. The dealer turns cards over from the draw pile until s/he reaches a "situation" card. (Others are mixed back into the pile.)
The dealer announces the situation and the youngest player (presumably to help children learn politeness and pragmatics starting at a young age) figures out whether s/he has the appropriate response card. If so, s/he says so and takes the situation card as a matched pair with his/her response card.
Else, the player takes a draw card and further, the game's rules require the child state, "Now you try, please" and the next player or opponent to respond, "Thank you" as an additional method of reinforcing politeness. If the next player has the corresponding response card, s/he may claim the pair. Otherwise, s/he draws a card and play continues so on and so forth.
If a player is able to match a response card to a situation card, s/he become dealer. A series of formalistic polite exchanges must be had between the players and if any player forgets the appropriate phrase, such as, "May I give you a situation, please?" then the offending player must hand his opponent a response card or draw until he gets one to hand over.
The winner is the one with the most pairs.
Ultimately, this game focuses not only on physical game mechanics but social dynamics to reinforce its educational affect. The rules take into account that the players may fail to say required phrases, something akin to—but more complex than—the requirement in UNO to declare "¡Uno!" with one card left in hand.
"Polite Pigs will familiarize children with the etiquette of responding appropriately in a variety of social situations. It is also designed to reinforce and habituate these responses through verbal repetition. Parents should enjoy hearing their children repeatedly ask and give permission to proceed as the game is played. The object of the game is to capture the most situation cards with the appropriate polite responses."
Gameplay description:
Cards are dealt to each player (child). The remaining cards form a draw pile. The dealer turns cards over from the draw pile until s/he reaches a "situation" card. (Others are mixed back into the pile.)
The dealer announces the situation and the youngest player (presumably to help children learn politeness and pragmatics starting at a young age) figures out whether s/he has the appropriate response card. If so, s/he says so and takes the situation card as a matched pair with his/her response card.
Else, the player takes a draw card and further, the game's rules require the child state, "Now you try, please" and the next player or opponent to respond, "Thank you" as an additional method of reinforcing politeness. If the next player has the corresponding response card, s/he may claim the pair. Otherwise, s/he draws a card and play continues so on and so forth.
If a player is able to match a response card to a situation card, s/he become dealer. A series of formalistic polite exchanges must be had between the players and if any player forgets the appropriate phrase, such as, "May I give you a situation, please?" then the offending player must hand his opponent a response card or draw until he gets one to hand over.
The winner is the one with the most pairs.
Ultimately, this game focuses not only on physical game mechanics but social dynamics to reinforce its educational affect. The rules take into account that the players may fail to say required phrases, something akin to—but more complex than—the requirement in UNO to declare "¡Uno!" with one card left in hand.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
464
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
332
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18