-
BGG랭킹
BGG전체 : 8869
FAMILYGAMES : 2103
-
-
인원
1-7 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.75 / 5
-
디자이너
Gerhard Junker
-
아티스트
Klemens Franz
-
인원
게임 소개
블락키 마운틴스는 협동조합이나 2-4명이 경쟁적으로 또는 단독 플레이로 2-7명이 함께 할 수 있는 능수능란 게임이다. 게임의 핵심은 큰 나무 블록으로 만든 3D 풍경으로 구성되며, 그 후 이 코스에서 큰 나무 폰("trapper")을 조종합니다.
경기에서는 스코어 트랙("route map")에서 가장 먼저 산악 정상에 도달하기를 원하며, 그렇게 하기 위해서는 여러 가지 도전 과제에 숙달해야 합니다. 각 챌린지는 A - C의 세 가지 스택에서 무작위로 그린 챌린지 카드에 따라 나무 블록으로 구성된 파코어로 구성됩니다. 조경 코스를 만든 후에는 "trapper"를 처음부터 끝까지 밀고 당기거나 들어올리거나 미끄러지거나 휘둘러야 합니다. 이 사냥꾼은 꼭대기에 금속으로 된 눈을 가지고 있고, 끝에 고리가 달린 나무 막대로 움직입니다. 어떤 도전은 로드와 폰 사이의 중간 끈을 필요로 하는 반면, 다른 도전은 폰과 회색 곰을 동시에 움직여야 하며, 곰은 또 다른 나무 조각이다. 이동할 세 번째 조각은 식량으로, 사냥꾼과 함께 인용합니다.
도전을 마스터하면 다음 플레이어가 다음 파커로 변경할지 아니면 동일한 파커로 다시 마스터할지를 결정합니다. 도전의 난이도에 따라, 당신의 작품은 정상으로 2-4 걸음 이동할 수 있습니다. 만약 여러분이 길을 잃거나, 넘어지거나, 식량을 잃는다면, 여러분은 이 도전에 진 것이므로 뒤로 물러나야 합니다! 이 게임은 여러분의 기술을 관리하기 위한 올빼미와 다람쥐 토큰과 같은 다른 세부 사항들을 포함하지만, 이것은 게임의 전체입니다.
경기에서는 스코어 트랙("route map")에서 가장 먼저 산악 정상에 도달하기를 원하며, 그렇게 하기 위해서는 여러 가지 도전 과제에 숙달해야 합니다. 각 챌린지는 A - C의 세 가지 스택에서 무작위로 그린 챌린지 카드에 따라 나무 블록으로 구성된 파코어로 구성됩니다. 조경 코스를 만든 후에는 "trapper"를 처음부터 끝까지 밀고 당기거나 들어올리거나 미끄러지거나 휘둘러야 합니다. 이 사냥꾼은 꼭대기에 금속으로 된 눈을 가지고 있고, 끝에 고리가 달린 나무 막대로 움직입니다. 어떤 도전은 로드와 폰 사이의 중간 끈을 필요로 하는 반면, 다른 도전은 폰과 회색 곰을 동시에 움직여야 하며, 곰은 또 다른 나무 조각이다. 이동할 세 번째 조각은 식량으로, 사냥꾼과 함께 인용합니다.
도전을 마스터하면 다음 플레이어가 다음 파커로 변경할지 아니면 동일한 파커로 다시 마스터할지를 결정합니다. 도전의 난이도에 따라, 당신의 작품은 정상으로 2-4 걸음 이동할 수 있습니다. 만약 여러분이 길을 잃거나, 넘어지거나, 식량을 잃는다면, 여러분은 이 도전에 진 것이므로 뒤로 물러나야 합니다! 이 게임은 여러분의 기술을 관리하기 위한 올빼미와 다람쥐 토큰과 같은 다른 세부 사항들을 포함하지만, 이것은 게임의 전체입니다.
Blocky Mountains is a dexterity game playable with 2-7 players in either a cooperative or with 2-4 players in a competitive manner or as a solo game. The core of the game consists of 3D landscapes that you build with large wooden blocks, after which you try to maneuver a large wooden pawn ("the trapper") over this course.
In competitive play, you want to be the first to reach the mountain summit on the score track ("the route map"), and to do so you must master several challenges. Each challenge consists of a parcours built out of the wooden blocks according to the challenge card you draw randomly from three piles: A - C, from easy to difficult. After having built the landscape course, you have to push, pull, lift, slide or swing the "trapper" from the start to the end block. This trapper has a metal eye on top, and you move it with a wooden rod with a hook at its end. Some challenges require an intermediate string between rod and pawn, while others require both hands to simultaneously move pawn and grizzly bear, the bear being another wooden piece. A third kind of piece to be moved is provisions, which you "kick" with the trapper.
When you master the challenge, the next player decides whether to change to the next parcours or try to master the same one again. Depending on the difficulty of the challenge, your piece can move 2-4 steps toward the summit. If you lose track, fall down, or lose your provisions, you have lost this challenge and must move backward! The game includes other details – e.g., owls and squirrel tokens for managing your skills and special actions – but this is more or less the whole game.
In competitive play, you want to be the first to reach the mountain summit on the score track ("the route map"), and to do so you must master several challenges. Each challenge consists of a parcours built out of the wooden blocks according to the challenge card you draw randomly from three piles: A - C, from easy to difficult. After having built the landscape course, you have to push, pull, lift, slide or swing the "trapper" from the start to the end block. This trapper has a metal eye on top, and you move it with a wooden rod with a hook at its end. Some challenges require an intermediate string between rod and pawn, while others require both hands to simultaneously move pawn and grizzly bear, the bear being another wooden piece. A third kind of piece to be moved is provisions, which you "kick" with the trapper.
When you master the challenge, the next player decides whether to change to the next parcours or try to master the same one again. Depending on the difficulty of the challenge, your piece can move 2-4 steps toward the summit. If you lose track, fall down, or lose your provisions, you have lost this challenge and must move backward! The game includes other details – e.g., owls and squirrel tokens for managing your skills and special actions – but this is more or less the whole game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18