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BGG랭킹
BGG전체 : 2150
STRATEGY : 1066
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.05 / 5
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디자이너
Carl Chudyk
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아티스트
Alanna Cervenak, Zak Eidsvoog, Cara Judd
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인원
게임 소개
임펄스(Impulse)는 게임 보드가 액션이 있는 카드로 구성되어 있는 우주를 배경으로 한 빠른 플레이의 4X 게임입니다.확장, 익스플로잇, 말살) 게임이다. 플레이어는 카드를 가지고 있으며, 10가지 동작 중 하나를 사용할 수 있을 뿐만 아니라 색상(빨간색, 노란색, 파란색, 녹색)과 크기(카드의 아이콘 수로 표시된 1, 2, 3)를 사용할 수 있다. 각 카드에는 또한 6개의 가장자리가 있으며, 이 가장자리는 육각형 모양의 플레이 영역에서 인접한 카드와 연결됩니다.
게임 영역의 카드는 아래를 향하여 시작하며, 각 플레이어는 이 영역의 모서리에 있는 카드(홈)를 제어합니다. 각 플레이어는 홈카드 중앙에 수송선 2척과 가장자리에 순양함이 있다. 순양함은 우주 지역을 순찰하고 반대편 수송선을 파괴하는 데 사용되는 반면, 수송선은 당신이 진입한 구역을 활성화시키는 데 사용된다.
차례에 따라, 플레이어는 자신의 손에서 Impulse에 카드를 넣고, (선택적으로) 자신의 플레이 영역에서 테크에게 동작을 수행하고, (선택적으로) Impulse에서 모든 동작을 수행한 다음, 두 개의 카드를 뽑아 자신의 손에 추가한다. 임펄스는 플레이어가 카드를 추가할 때 그리고 최대 크기에 도달하면 카드가 떨어지면서 차례로 바뀌는 카드 라인이다. 따라서 플레이어들은 상대방보다 자신에게 더 이득이 되는 행동으로 임펄스를 먹여야 하지만, 그것은 말처럼 쉽지 않다.
운반체를 옮기든 임펄스 앤다시를 사용하든 동작을 할 때 같은 색깔의 미네랄이나 많은 운송수단을 가지고 있으면 부양할 수 있습니다. 각 동작에는 하나의 숫자가 표시됩니다. 예를 들어 "[1] 함선 한 척의 점프" 또는 "[1] 순양함을 집에 구축하세요. 동작을 증가시키면 숫자가 증가합니다.
플레이어는 적함을 파괴하고(배당 1점), 중앙 카드의 에지 공간을 통제하며(에지당 1점), 카드를 통해 다른 행동을 취함으로써 점수를 획득한다. 가장 먼저 20점을 획득한 선수가 승리합니다!
게임 영역의 카드는 아래를 향하여 시작하며, 각 플레이어는 이 영역의 모서리에 있는 카드(홈)를 제어합니다. 각 플레이어는 홈카드 중앙에 수송선 2척과 가장자리에 순양함이 있다. 순양함은 우주 지역을 순찰하고 반대편 수송선을 파괴하는 데 사용되는 반면, 수송선은 당신이 진입한 구역을 활성화시키는 데 사용된다.
차례에 따라, 플레이어는 자신의 손에서 Impulse에 카드를 넣고, (선택적으로) 자신의 플레이 영역에서 테크에게 동작을 수행하고, (선택적으로) Impulse에서 모든 동작을 수행한 다음, 두 개의 카드를 뽑아 자신의 손에 추가한다. 임펄스는 플레이어가 카드를 추가할 때 그리고 최대 크기에 도달하면 카드가 떨어지면서 차례로 바뀌는 카드 라인이다. 따라서 플레이어들은 상대방보다 자신에게 더 이득이 되는 행동으로 임펄스를 먹여야 하지만, 그것은 말처럼 쉽지 않다.
운반체를 옮기든 임펄스 앤다시를 사용하든 동작을 할 때 같은 색깔의 미네랄이나 많은 운송수단을 가지고 있으면 부양할 수 있습니다. 각 동작에는 하나의 숫자가 표시됩니다. 예를 들어 "[1] 함선 한 척의 점프" 또는 "[1] 순양함을 집에 구축하세요. 동작을 증가시키면 숫자가 증가합니다.
플레이어는 적함을 파괴하고(배당 1점), 중앙 카드의 에지 공간을 통제하며(에지당 1점), 카드를 통해 다른 행동을 취함으로써 점수를 획득한다. 가장 먼저 20점을 획득한 선수가 승리합니다!
Impulse is a quick-playing 4X (explore, expand, exploit, and exterminate) game set in space with the game board being composed of cards that have actions on them. Players also have cards in hand, and in addition to featuring one of ten possible actions, these cards have a color (red, yellow, blue or green) and a size (1, 2 or 3, as indicated by the number of icons on the card). Each card also has six edges, and these edges connect adjacent cards in the hex-shaped playing area.
The cards in the playing area start face down, with each player controlling a card(their Home) on a corner of this area. Each player has two transport ships in the center of his Home card and a cruiser on an edge. Cruisers are used to patrol sectors of space and destroy opposing transports, while transports let you activate sectors that you enter.
On a turn, a player adds a card to the Impulse from his hand, then (optionally) performs an action for a tech in his playing area, then (optionally) performs all the actions in the Impulse, then draws two cards and adds them to his hand. The Impulse is a line of cards shared by all players that changes turn by turn as players add cards to it and as cards fall off once it reaches maximum size. Thus, players need to feed the Impulse with actions that benefit them more than opponents, but that's easier said than done.
When you perform actions – whether from moving transports to them or using the Impulse – you can boost them by having minerals of the same color or lots of transports. Each action has a single numeral on it, e.g., "Command [1] ship for one jump" or "Build [1] cruiser at home"; when you boost an action, you increase that numeral.
Players score points by destroying enemy ships (one point per ship), by controlling edge spaces on the central card (one point per edge), and by taking other actions via cards. The first player to score 20 points wins!
The cards in the playing area start face down, with each player controlling a card(their Home) on a corner of this area. Each player has two transport ships in the center of his Home card and a cruiser on an edge. Cruisers are used to patrol sectors of space and destroy opposing transports, while transports let you activate sectors that you enter.
On a turn, a player adds a card to the Impulse from his hand, then (optionally) performs an action for a tech in his playing area, then (optionally) performs all the actions in the Impulse, then draws two cards and adds them to his hand. The Impulse is a line of cards shared by all players that changes turn by turn as players add cards to it and as cards fall off once it reaches maximum size. Thus, players need to feed the Impulse with actions that benefit them more than opponents, but that's easier said than done.
When you perform actions – whether from moving transports to them or using the Impulse – you can boost them by having minerals of the same color or lots of transports. Each action has a single numeral on it, e.g., "Command [1] ship for one jump" or "Build [1] cruiser at home"; when you boost an action, you increase that numeral.
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