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BGG랭킹
BGG전체 : 18139
WARGAMES : 3572
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-3+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Doug Friend, Michael C. Kelley, Chris Noble, Adam Woodard
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아티스트
David Prieto, Adam Woodard
-
인원
게임 소개
"AMERIKA"는 제2차 세계 대전 중 어떤 사건이 훨씬 다른 결과를 낳았다면 어떤 일이 일어났을지 가능성을 탐구하기 위해 대체 시간대&rdqu;현실 속에서 일어난다.
플레이어들은 미국을 침략하는 추축군이나 기술적 우위를 확보하고 전세를 역전시킬 수 있을 만큼 오랫동안 미국을 방어하려는 연합군 중 하나를 선택한다.
AMERIKA의 가장 독특한 부분은 지휘관들이 자신만의 커스텀 침략군을 만들 수 있는 능력이다. 군대 구축 규칙에 따라, 양측은 각자의 전략에 맞게 병력을 조정할 수 있습니다. 경기 시작 시 병력이 어떻게 배치되는지도 통제한다. 승점 제한과 수비력이 커지는 것이 균형 요소다. 공격자들은 빨리 움직여야 한다!
20" X 30" 지도는 제2차 세계 대전 전후로 미국과 주변 지역을 묘사하고 있다. 연합군은 추축국의 점령으로부터 20개의 주요 도시를 방어해야 한다. 하지만, 그들은 또한 적들이 미국 전역의 두 연구 시설을 점령하는 것을 막아야만 원자 연구가 활용되고 빅토리 포인트가 얻어질 수 있다. 추축국은 추축국의 세계 지배에 대한 마지막 남은 반대 세력을 분쇄하기 위해 동시에 연합군의 보급을 차단하고 핵 기술을 획득하는 임무를 맡고 있다. 양쪽에서 미국을 동시에 공격함으로써, 조정과 단호한 행동은 필수입니다!
아메리카는 또한 베테랑 워게임 플레이어들에게 제트 전투기, 자주 대공포와 같은 다양한 새로운 유닛을 소개하며, 각 유닛의 타입’s 규칙을 초보자들이 숙달할 수 있을 만큼 충분히 쉽게 유지한다. 단 8개의 유닛 타입으로 구매와 전투가 빠르게 진행되며 간단하게 배틀보드를 사용하여 해결할 수 있습니다. 8개의 유닛 타입 모두 이 게임에 고유하며 다른 곳에서는 찾을 수 없습니다.
플레이어들은 미국을 침략하는 추축군이나 기술적 우위를 확보하고 전세를 역전시킬 수 있을 만큼 오랫동안 미국을 방어하려는 연합군 중 하나를 선택한다.
AMERIKA의 가장 독특한 부분은 지휘관들이 자신만의 커스텀 침략군을 만들 수 있는 능력이다. 군대 구축 규칙에 따라, 양측은 각자의 전략에 맞게 병력을 조정할 수 있습니다. 경기 시작 시 병력이 어떻게 배치되는지도 통제한다. 승점 제한과 수비력이 커지는 것이 균형 요소다. 공격자들은 빨리 움직여야 한다!
20" X 30" 지도는 제2차 세계 대전 전후로 미국과 주변 지역을 묘사하고 있다. 연합군은 추축국의 점령으로부터 20개의 주요 도시를 방어해야 한다. 하지만, 그들은 또한 적들이 미국 전역의 두 연구 시설을 점령하는 것을 막아야만 원자 연구가 활용되고 빅토리 포인트가 얻어질 수 있다. 추축국은 추축국의 세계 지배에 대한 마지막 남은 반대 세력을 분쇄하기 위해 동시에 연합군의 보급을 차단하고 핵 기술을 획득하는 임무를 맡고 있다. 양쪽에서 미국을 동시에 공격함으로써, 조정과 단호한 행동은 필수입니다!
아메리카는 또한 베테랑 워게임 플레이어들에게 제트 전투기, 자주 대공포와 같은 다양한 새로운 유닛을 소개하며, 각 유닛의 타입’s 규칙을 초보자들이 숙달할 수 있을 만큼 충분히 쉽게 유지한다. 단 8개의 유닛 타입으로 구매와 전투가 빠르게 진행되며 간단하게 배틀보드를 사용하여 해결할 수 있습니다. 8개의 유닛 타입 모두 이 게임에 고유하며 다른 곳에서는 찾을 수 없습니다.
"AMERIKA" takes place in an “alternate time-line” reality to explore the possibilities of what could have happened if certain events during the Second World War had a much different result.
Players choose to either be Axis forces invading America, or Allied forces attempting to defend America long enough to achieve a technological edge and turn the tide of war.
The most unique part of AMERIKA is the ability of commanders to build their own custom invasion force. Following the army build rules, each side can customize their force to suit their own strategy. They also control how the forces are deployed at the start of the game. The balancing factor is a victory point time limit and a growing defensive force. The attackers must move fast!
The 20" X 30" map depicts the United States and surrounding areas as it was around World War 2. Areas are broken up into Land Territories, City Zones, Nuclear Research Sites, and Naval Landing Zones. The Allies must defend their 20 major Cities from Axis occupation in order to continue fielding their defensive forces. However, they must also keep the enemy from capturing the 2 research facilities across the U.S. so atomic research can be harnessed and Victory Points earned. Axis forces are tasked with simultaneously cutting off Allied supplies and capturing nuclear technology for themselves to crush the last remaining opposition to Axis world domination. By attacking America from both sides at once, coordination and decisive action is a must!
AMERIKA also introduces veteran wargame players to a variety of new units like jet fighters and self-propelled anti-aircraft guns, while keeping each unit type’s rules easy enough for beginners to master. With just 8 unit types in the game, purchasing and combat move fast and are resolved simply using a battle board. All 8 unit-types are unique to this game and cannot be found elsewhere.
Players choose to either be Axis forces invading America, or Allied forces attempting to defend America long enough to achieve a technological edge and turn the tide of war.
The most unique part of AMERIKA is the ability of commanders to build their own custom invasion force. Following the army build rules, each side can customize their force to suit their own strategy. They also control how the forces are deployed at the start of the game. The balancing factor is a victory point time limit and a growing defensive force. The attackers must move fast!
The 20" X 30" map depicts the United States and surrounding areas as it was around World War 2. Areas are broken up into Land Territories, City Zones, Nuclear Research Sites, and Naval Landing Zones. The Allies must defend their 20 major Cities from Axis occupation in order to continue fielding their defensive forces. However, they must also keep the enemy from capturing the 2 research facilities across the U.S. so atomic research can be harnessed and Victory Points earned. Axis forces are tasked with simultaneously cutting off Allied supplies and capturing nuclear technology for themselves to crush the last remaining opposition to Axis world domination. By attacking America from both sides at once, coordination and decisive action is a must!
AMERIKA also introduces veteran wargame players to a variety of new units like jet fighters and self-propelled anti-aircraft guns, while keeping each unit type’s rules easy enough for beginners to master. With just 8 unit types in the game, purchasing and combat move fast and are resolved simply using a battle board. All 8 unit-types are unique to this game and cannot be found elsewhere.
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