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BGG랭킹
BGG전체 : 3996
STRATEGY : 1568
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인원
2-8 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.48 / 5
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디자이너
Manlio Manzini, Federico Vellani
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아티스트
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인원
게임 소개
1841년은 18xx 주식 시장 조작의 정점(또는 당신의 관점에 따라 나락)이다. 이탈리아 북부 지역을 배경으로 한 이 게임은 18xx의 경험 많은 선수들에게도 가장 어려운 게임 중 하나이다.
가장 큰 혁신은 기업이 다른 공기업 지분을 소유할 수 있는 능력과 기업의 합병에 중점을 둔다. 열차의 노후화는 빠르고 힘들며, 강제 구매 열차가 운행 기회를 갖기 전에 구식이 될 가능성이 꽤 높다. 자본화는 경기 내내 주당 기준으로 이루어지며 열차 가격은 가장 큰 8대의 경우 1400달러 이상이다.
8개의 역사적 기업과 8개의 아히스토리컬 "일반 "인용"기업이 있다. 이들은 밀라노에 가까운 "성공" 기업들이 사용할 수 있는 자본의 양을 최대화하기 위한 투자 수단으로 일반적으로 사용된다. 북부 이탈리아는 산악 지대이며, 특히 외곽의 알프스 지역과 지도 남쪽에 있어 발전 속도가 느리고 비용이 많이 든다.
1841년은 매우 긴 게임으로 명성이 높지만 1870년과 같이 매우 큰 은행이 있는 게임보다 길지는 않다. 그것은 4시간 안에 완성될 수 있습니다.
Chris Lawson의 게임 키트는 사용할 수 있는 버전이며, 게임 키트로 사용할 경우 항상 높은 품질을 제공합니다. 육수와 타일을 도려내기 위해 가위와 수제 나이프를 사용하는 많은 시간을 예상할 수 있습니다. Deep Think Games는 현재 페데리코 벨라니와 만리오가 공동 저자로 디자인한 원작에 대한 인식된 결점 중 일부를 해결하기 위해 만리오 만지니의 변화를 통합한 1841v2를 출판하고 있다.
스티브 토마스의 설명:
1841년은 많은 선수들이 18xx 게임을 선택했지만 일부는 싫어했다. 페데리코 벨라니(Federico Vellani)가 1839년에 디자인하고 출판한 이 작품은 이탈리아 북부를 배경으로 하고 있다. 맥거핀은 1841년이 18xx년의 게임이라고 할 수 있습니다. 실제로 철도를 건설하는 것과 주식시장을 조작하는 것과 극도로 치열한 열차 노후화를 관리하는 것에 관한 것입니다. 경로 개발은 그 자리가 있지만, 선수들이 나머지 경기 내용을 제대로 얻지 못한다면, 그들은 망하게 되고, 이것은 선수들의 경기를 보는 시각을 양극화시킨다. 처음 출시되었을 때 성공과 비참한 실패의 경계선이 매우 좁기 때문에 일부 플레이어들의 약간 질린 입맛을 자극했다. 1841년 회사는 서로 주식을 사고팔고 서로 합병할 수 있게 함으로써 이것을 달성한다. 이러한 요인으로 인해 회사의 영업 순서가 자주 변경되고 예측하기 어렵습니다. 그것은 흥미진진하고 역동적이며, 적어도 1853년 박스 아트를 잘못 인용하는 데 지긋지긋한 금융가들에게 유일한 단점은 게임의 길이입니다. 보통 저녁에는 7시간 동안 연주할 수 없다. 그렇다 하더라도, 이 게임은 초보자를 위한 것은 아니지만, 보통 시간을 투자할 가치가 충분히 있다.
가장 큰 혁신은 기업이 다른 공기업 지분을 소유할 수 있는 능력과 기업의 합병에 중점을 둔다. 열차의 노후화는 빠르고 힘들며, 강제 구매 열차가 운행 기회를 갖기 전에 구식이 될 가능성이 꽤 높다. 자본화는 경기 내내 주당 기준으로 이루어지며 열차 가격은 가장 큰 8대의 경우 1400달러 이상이다.
8개의 역사적 기업과 8개의 아히스토리컬 "일반 "인용"기업이 있다. 이들은 밀라노에 가까운 "성공" 기업들이 사용할 수 있는 자본의 양을 최대화하기 위한 투자 수단으로 일반적으로 사용된다. 북부 이탈리아는 산악 지대이며, 특히 외곽의 알프스 지역과 지도 남쪽에 있어 발전 속도가 느리고 비용이 많이 든다.
1841년은 매우 긴 게임으로 명성이 높지만 1870년과 같이 매우 큰 은행이 있는 게임보다 길지는 않다. 그것은 4시간 안에 완성될 수 있습니다.
Chris Lawson의 게임 키트는 사용할 수 있는 버전이며, 게임 키트로 사용할 경우 항상 높은 품질을 제공합니다. 육수와 타일을 도려내기 위해 가위와 수제 나이프를 사용하는 많은 시간을 예상할 수 있습니다. Deep Think Games는 현재 페데리코 벨라니와 만리오가 공동 저자로 디자인한 원작에 대한 인식된 결점 중 일부를 해결하기 위해 만리오 만지니의 변화를 통합한 1841v2를 출판하고 있다.
스티브 토마스의 설명:
1841년은 많은 선수들이 18xx 게임을 선택했지만 일부는 싫어했다. 페데리코 벨라니(Federico Vellani)가 1839년에 디자인하고 출판한 이 작품은 이탈리아 북부를 배경으로 하고 있다. 맥거핀은 1841년이 18xx년의 게임이라고 할 수 있습니다. 실제로 철도를 건설하는 것과 주식시장을 조작하는 것과 극도로 치열한 열차 노후화를 관리하는 것에 관한 것입니다. 경로 개발은 그 자리가 있지만, 선수들이 나머지 경기 내용을 제대로 얻지 못한다면, 그들은 망하게 되고, 이것은 선수들의 경기를 보는 시각을 양극화시킨다. 처음 출시되었을 때 성공과 비참한 실패의 경계선이 매우 좁기 때문에 일부 플레이어들의 약간 질린 입맛을 자극했다. 1841년 회사는 서로 주식을 사고팔고 서로 합병할 수 있게 함으로써 이것을 달성한다. 이러한 요인으로 인해 회사의 영업 순서가 자주 변경되고 예측하기 어렵습니다. 그것은 흥미진진하고 역동적이며, 적어도 1853년 박스 아트를 잘못 인용하는 데 지긋지긋한 금융가들에게 유일한 단점은 게임의 길이입니다. 보통 저녁에는 7시간 동안 연주할 수 없다. 그렇다 하더라도, 이 게임은 초보자를 위한 것은 아니지만, 보통 시간을 투자할 가치가 충분히 있다.
1841 is the apex (or nadir depending on your point of view) of 18xx stock-market manipulation. Set in Northern Italy during a period of rapid political change (borders for playable hexes change twice during the course of the game) the game is one of the most difficult even for experienced 18xx players.
The greatest innovations center on the ability of companies to own shares in other public companies and the merging of companies. Train obsolescence is rapid and unforgiving, and it is quite possible for forced-purchase trains to be obsolete before they get a chance to run. Capitalization is on a per-share basis throughout the game and train prices are steep >1400 for an 8 train - the largest.
There are 8 historical corporations and eight, named but ahistorical "generic" corporations. These are normally used simply as investment vehicles to maximize the amount of capital available to "successful" companies close to Milan. Northern Italy is mountainous, especially near the off-board Alpine areas and to the South of the map, making progress slow and expensive for the outlying historical companies.
1841 has a reputation as a very long game, but is not necessarily much longer than games, such as 1870, which have a very large bank. It can be completed in four hours.
Chris Lawson's game kit is one version that is available and is of his usual high (for a game kit) quality. A large amount of time with scissors and craft knife to cut out the stock and tiles can be expected. Deep Thought Games now publishes 1841v2 which incorporates changes by Manlio Manzini to address some of the perceived shortcomings with the original which was designed by Federico Vellani with Manlio as a co-author.
Description by Steve Thomas:
1841 is the 18xx game of choice for many players, though some hate it. Designed, and originally published as 1839 by Federico Vellani, it is set in northern Italy. The McGuffin here is that 1841 is the 18xx game which is least about actually building a railway and most about manipulating the stock market and managing the extremely fierce train obsolescence. Route development has its place, but unless the players can get the rest of the game about right they are doomed, and it is this which polarizes players' views of the game. When it first became available it whetted the slightly jaded palates of some players since the dividing line between success and abject failure is so narrow. 1841 achieves this by allowing companies to buy and sell shares in each other, and to merge with one another. These factors result in frequent and hard-to-predict changes to the order in which the companies operate. It's exciting and dynamic, and the only real downside, at least for "the financiers who've had enough of the engineers", to misquote the 1853 box art, is the length of the game. At typically seven hours it cannot sensibly be played in an evening. Even so, the game is usually well worth the investment of time, though it's certainly not for the novice.
The greatest innovations center on the ability of companies to own shares in other public companies and the merging of companies. Train obsolescence is rapid and unforgiving, and it is quite possible for forced-purchase trains to be obsolete before they get a chance to run. Capitalization is on a per-share basis throughout the game and train prices are steep >1400 for an 8 train - the largest.
There are 8 historical corporations and eight, named but ahistorical "generic" corporations. These are normally used simply as investment vehicles to maximize the amount of capital available to "successful" companies close to Milan. Northern Italy is mountainous, especially near the off-board Alpine areas and to the South of the map, making progress slow and expensive for the outlying historical companies.
1841 has a reputation as a very long game, but is not necessarily much longer than games, such as 1870, which have a very large bank. It can be completed in four hours.
Chris Lawson's game kit is one version that is available and is of his usual high (for a game kit) quality. A large amount of time with scissors and craft knife to cut out the stock and tiles can be expected. Deep Thought Games now publishes 1841v2 which incorporates changes by Manlio Manzini to address some of the perceived shortcomings with the original which was designed by Federico Vellani with Manlio as a co-author.
Description by Steve Thomas:
1841 is the 18xx game of choice for many players, though some hate it. Designed, and originally published as 1839 by Federico Vellani, it is set in northern Italy. The McGuffin here is that 1841 is the 18xx game which is least about actually building a railway and most about manipulating the stock market and managing the extremely fierce train obsolescence. Route development has its place, but unless the players can get the rest of the game about right they are doomed, and it is this which polarizes players' views of the game. When it first became available it whetted the slightly jaded palates of some players since the dividing line between success and abject failure is so narrow. 1841 achieves this by allowing companies to buy and sell shares in each other, and to merge with one another. These factors result in frequent and hard-to-predict changes to the order in which the companies operate. It's exciting and dynamic, and the only real downside, at least for "the financiers who've had enough of the engineers", to misquote the 1853 box art, is the length of the game. At typically seven hours it cannot sensibly be played in an evening. Even so, the game is usually well worth the investment of time, though it's certainly not for the novice.
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