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BGG랭킹
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6.9Iwo: Bloodbath in the Bonins 19 Feb – 17 Mar 1945 (2013) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.54 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Larry Hoffman, Chris Perello, Joe Youst
-
인원
게임 소개
1945년 2월 19일 보닌의 블러드배스(Bloodbath in the Bonins, 1945년 3월 17일)는 시리즈를 개조한 카드놀이 게임이다. 파이어 앤 무브먼트 전투 시스템(결정 게임). 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 화력 지원의 사용을 강조하며, 이동 예비군에 의한 빠른 침투가 뒤따른다.
이오 지마는 사이판 기지에서 일본 목표물까지 미군 폭격기의 비행 경로에서 중요한 지점이었다. 이 섬은 오작동을 일으키거나 피해를 입은 폭격기의 피난처가 될 것이다. 미군 수륙 양용 공격의 명백한 목표였던 일본군은 수비대를 보강하고 섬의 길이와 폭에 수 마일에 걸쳐 터널을 팠다. 그들의 목표는 불가피한 일본의 침략을 재고하도록 강요하기 위해 미군에게 최대한의 사상자를 입히는 것이었다. 태평양 전쟁의 기준으로도 결과적인 전투는 잔혹했다.
이오 섬에서는 일본군이 광범위한 터널망 안에서 전투를 벌였고, 통상적인 화력 지원 효과를 무력화시키고 각 요새 진지에 대한 미군의 접근을 제한했다. 일본군은 숨겨져 있고 전투 순간에만 전력이 드러나기 때문에 미국 선수는 공격자 사상자(핵심 승리 조건)를 줄이기 위해 화력 지원을 통해 안전하게 플레이할 수 있는 포지션에 집결해야 한다. 반면 미국 선수는 승리하기 위해 섬을 클리어해야 하고, 시간은 그의 편이 아니다. 조만간 그는 위험을 무릅쓰고 전투를 진행해야 한다. 수리바치 산과 같은 지형을 취하는 것은 섬의 방어를 약화시키는 데 매우 중요하다.
일본 방어는 반자이 돌격과 함께 일본군의 포격을 수행할 때 짧고 간단한 우선순위로 처리된다. 벙커에 대한 약한 공격은 수비수들을 다른 위치로 이동시킬 뿐이고, 그곳에서 그들은 다시 공격을 받아야 할 것이다. 규칙에는 2인용 게임 옵션이 포함되어 있으며, 두 번째 플레이어가 두 번째 게임을 처리한다.
왜군.
참고: 이 게임은 2인 규칙이 포함된 SOLITAIRE 게임입니다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 350야드/300m
부대: 중대 대대로
게임 인벤토리:
17 x 22" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(100 1/2&인용 카운터)
4페이지짜리 IWO 규칙집 하나
8페이지 분량의 Fire & Movement Folio Standard 규칙집
카드놀이 기능: 매우 높음
복잡성 수준: 낮음
플레이어: 1명(솔리테어 게임이지만 2명 이상 플레이 가능)
게임 시간: 1-2시간
플레이어는 플레이를 위해 하나의 6면 주사위를 포함해야 합니다.
이오 지마는 사이판 기지에서 일본 목표물까지 미군 폭격기의 비행 경로에서 중요한 지점이었다. 이 섬은 오작동을 일으키거나 피해를 입은 폭격기의 피난처가 될 것이다. 미군 수륙 양용 공격의 명백한 목표였던 일본군은 수비대를 보강하고 섬의 길이와 폭에 수 마일에 걸쳐 터널을 팠다. 그들의 목표는 불가피한 일본의 침략을 재고하도록 강요하기 위해 미군에게 최대한의 사상자를 입히는 것이었다. 태평양 전쟁의 기준으로도 결과적인 전투는 잔혹했다.
이오 섬에서는 일본군이 광범위한 터널망 안에서 전투를 벌였고, 통상적인 화력 지원 효과를 무력화시키고 각 요새 진지에 대한 미군의 접근을 제한했다. 일본군은 숨겨져 있고 전투 순간에만 전력이 드러나기 때문에 미국 선수는 공격자 사상자(핵심 승리 조건)를 줄이기 위해 화력 지원을 통해 안전하게 플레이할 수 있는 포지션에 집결해야 한다. 반면 미국 선수는 승리하기 위해 섬을 클리어해야 하고, 시간은 그의 편이 아니다. 조만간 그는 위험을 무릅쓰고 전투를 진행해야 한다. 수리바치 산과 같은 지형을 취하는 것은 섬의 방어를 약화시키는 데 매우 중요하다.
일본 방어는 반자이 돌격과 함께 일본군의 포격을 수행할 때 짧고 간단한 우선순위로 처리된다. 벙커에 대한 약한 공격은 수비수들을 다른 위치로 이동시킬 뿐이고, 그곳에서 그들은 다시 공격을 받아야 할 것이다. 규칙에는 2인용 게임 옵션이 포함되어 있으며, 두 번째 플레이어가 두 번째 게임을 처리한다.
왜군.
참고: 이 게임은 2인 규칙이 포함된 SOLITAIRE 게임입니다.
게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 350야드/300m
부대: 중대 대대로
게임 인벤토리:
17 x 22" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(100 1/2&인용 카운터)
4페이지짜리 IWO 규칙집 하나
8페이지 분량의 Fire & Movement Folio Standard 규칙집
카드놀이 기능: 매우 높음
복잡성 수준: 낮음
플레이어: 1명(솔리테어 게임이지만 2명 이상 플레이 가능)
게임 시간: 1-2시간
플레이어는 플레이를 위해 하나의 6면 주사위를 포함해야 합니다.
Iwo, Bloodbath in the Bonins 19 Feb – 17 Mar 1945, is a solitaire game using a modification of the Series: Fire & Movement combat system (Decision Games). Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves.
Iwo Jima was a critical point on the flight path of US bombers from their Saipan bases to their Japanese targets. The island would be a refuge for malfunctioning or damaged bombers coming or going. An obvious target for a US amphibious assault, the Japanese had reinforced the garrison and dug miles of tunnels the length and breadth of the island. Their goal was to inflict maximum casualties on the Americans to force them to reconsider the seemingly inevitable invasion of Japan. The resulting battle was brutal, even by the standards of the Pacific War.
On Iwo, the Japanese fought from within an extensive tunnel network, neutralizing the usual fire support effects and limiting maneuver to the US approach to each fortified position. The Japanese units are hidden, their strength revealed only at the instant of combat, so the US player must mass against a position to play it safe, using fire support to suppress the defenders and so reduce attacker casualties (a key victory condition]. On the other hand, the US player must clear the island to win, and time is not on his side. Sooner or later he must take risks to push the battle forward. Taking some terrain, like Mount Suribachi, is critical to weakening the island's defense.
The Japanese defense is handled by a short, simple set of priorities when conducting Japanese bombardments, punctuated with an occasional Banzai charge. A weak attack against a bunker may only displace the defenders to another position, where they will have to be attacked again. The rules include an option for a two-player game, with a second player handling the
Japanese forces.
Note: This is a SOLITAIRE game with two-player rules included.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 350 yards / 300 meters
Units: Company to Battalion
Game Inventory:
One 17 x 22" full color map
One dual-side printed countersheet (100 1/2" counters)
One 4-page Iwo rulebook
One 8-page Fire & Movement Folio Standard rulebook
Solitaire Playability: Very High
Complexity Level: Low
Players: 1 (Solitaire game, but 2 or more can play)
Playing Time: 1-2 hours
Players will need to include one 6-sided die for play.
Iwo Jima was a critical point on the flight path of US bombers from their Saipan bases to their Japanese targets. The island would be a refuge for malfunctioning or damaged bombers coming or going. An obvious target for a US amphibious assault, the Japanese had reinforced the garrison and dug miles of tunnels the length and breadth of the island. Their goal was to inflict maximum casualties on the Americans to force them to reconsider the seemingly inevitable invasion of Japan. The resulting battle was brutal, even by the standards of the Pacific War.
On Iwo, the Japanese fought from within an extensive tunnel network, neutralizing the usual fire support effects and limiting maneuver to the US approach to each fortified position. The Japanese units are hidden, their strength revealed only at the instant of combat, so the US player must mass against a position to play it safe, using fire support to suppress the defenders and so reduce attacker casualties (a key victory condition]. On the other hand, the US player must clear the island to win, and time is not on his side. Sooner or later he must take risks to push the battle forward. Taking some terrain, like Mount Suribachi, is critical to weakening the island's defense.
The Japanese defense is handled by a short, simple set of priorities when conducting Japanese bombardments, punctuated with an occasional Banzai charge. A weak attack against a bunker may only displace the defenders to another position, where they will have to be attacked again. The rules include an option for a two-player game, with a second player handling the
Japanese forces.
Note: This is a SOLITAIRE game with two-player rules included.
Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 350 yards / 300 meters
Units: Company to Battalion
Game Inventory:
One 17 x 22" full color map
One dual-side printed countersheet (100 1/2" counters)
One 4-page Iwo rulebook
One 8-page Fire & Movement Folio Standard rulebook
Solitaire Playability: Very High
Complexity Level: Low
Players: 1 (Solitaire game, but 2 or more can play)
Playing Time: 1-2 hours
Players will need to include one 6-sided die for play.
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