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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Will Sargent
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아티스트
Will Sargent
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인원
게임 소개
덱스퀘스트(DexQuest)는 램프에서 특수 무게의 공을 굴려 큰 상자와 작은 상자로 만든 일련의 3D 스텝을 아래로 내리는 가족 판타지 재주 게임입니다. 공은 속도가 느려질 때 멈추는 것에 무게를 두고 있으며 심지어 아주 어린 게이머들(5+)도 플리킹보다 훨씬 쉽기 때문에 그들이 원하는 곳에서 멈추는 요령을 곧 터득하게 될 것이다.
당신의 롤다운 단계는 지도상의 움직임과 행동과 관련이 있습니다. 예를 들어, 지도에서 강 위치로 이동하려면 공을 굴려 중간 ‘ river’ step의 아무 곳에서나 멈춰야 합니다. 계단에 펼쳐진 많은 특별한 아이콘들 중 하나에 공이 멈추면 여러분은 물고기를 잡거나 물에서 금화를 발견할 수도 있습니다. 그러나 덱스볼이 경계를 벗어나거나 매복 아이콘 위에 올라가면 결과가 발생할 수 있으므로 주의하십시오!
지도 위치는 플레이어가 여행하고 퀘스트 도전을 수행할 수 있는 보라색 이벤트 큐브로 무작위로 시드됩니다. 진정한 판타지 전통에서 이러한 탐구는 즉각적인 보물 상자, 도전 또는 괴물일 수 있습니다. 모든 도전과 전투는 금메달을 획득하기 위해 착지해야 하는 다양한 ‘zones&rsquo를 포함한 3D 단계의 다양한 섹션을 목표로 완료됩니다. 이 게임은 10개의 흥미진진하고 다양한 어드벤처 카드와 20개의 퀘스트를 각각 포함하고 있다. 이 게임은 경쟁적으로(최대 4개까지) PvP를 실행할 수 있으며, 공동 운영 및 단독이 가능하다.
스탠다드 게임에서 런처 위치는 덱스볼을 조준하기 위해 매 턴마다 5개의 포지션 사이에서 변경된다. 이지 모드에서는 발사기가 중앙 위치에 유지되어 회전할 때마다 정확한 조준을 할 수 있습니다. 초보자들에게도 더 많은 롤이 허용된다.
플레이어 매트에서 16개를 선택하여 업그레이드를 구입할 수 있을 만큼 충분한 금을 모았을 때 이 게임은 실제로 활기를 띠게 된다. 업그레이드에는 LEVITATION: 덱스볼’의 마무리 위치를 볼 폭만큼 이동할 수 있음, 착륙 시 물고기를 모을 수 있는 Fishing Rod: 보너스 재롤 및 여행 롤용으로 먹을 수 있는 Fishing Rod, Secret MAP: 지도 상의 바로 가기를 사용하여 더 빠르게 이동하고 더 많은 금을 추적할 수 있습니다.다른 업그레이드로 퀘스트 선택권이 높아지고 지도 이동이 빨라지며 추가 골드 보너스가 제공됩니다. 매트에서 왼쪽에서 오른쪽으로 차례대로 업그레이드하여 고통스러운 결정을 내려야 합니다.
초기 모험은 모든 선수들은 단계 다음 지도에 맛있는 먹거리들을 모으여행에 대한 진단을 하는 굴러가는 생각에 acclimatise 돕기 위한 쉽다. 이후 모험은 더 어려운 몬스터와 싸우고 3D 단계에서 함정을 사용할 수 있기 때문에 더 어렵습니다. 상대는 매번 몬스터의 기본 힘을 더하기 위해 롤을 만들며 몬스터의 역할을 맡게 되는데, 이는 곧 다음 으르렁거리는 야수가 얼마나 힘들지 전혀 알 수 없다는 것을 의미합니다.
덱스퀘스트의 미술 및 디자인 및 제작은 Isla Tetra와 Isla Tetra 2’s Will Sargent가 담당하며 2019년 1월 솔웨이 게임즈가 배급할 예정이다. 당신의 첫 번째 수집품 300권을 지금 예약하세요. 게임에 관심이 있는 사람이 있다면 킥스타터 캠페인이 뒤따를 것입니다.)
당신의 롤다운 단계는 지도상의 움직임과 행동과 관련이 있습니다. 예를 들어, 지도에서 강 위치로 이동하려면 공을 굴려 중간 ‘ river’ step의 아무 곳에서나 멈춰야 합니다. 계단에 펼쳐진 많은 특별한 아이콘들 중 하나에 공이 멈추면 여러분은 물고기를 잡거나 물에서 금화를 발견할 수도 있습니다. 그러나 덱스볼이 경계를 벗어나거나 매복 아이콘 위에 올라가면 결과가 발생할 수 있으므로 주의하십시오!
지도 위치는 플레이어가 여행하고 퀘스트 도전을 수행할 수 있는 보라색 이벤트 큐브로 무작위로 시드됩니다. 진정한 판타지 전통에서 이러한 탐구는 즉각적인 보물 상자, 도전 또는 괴물일 수 있습니다. 모든 도전과 전투는 금메달을 획득하기 위해 착지해야 하는 다양한 ‘zones&rsquo를 포함한 3D 단계의 다양한 섹션을 목표로 완료됩니다. 이 게임은 10개의 흥미진진하고 다양한 어드벤처 카드와 20개의 퀘스트를 각각 포함하고 있다. 이 게임은 경쟁적으로(최대 4개까지) PvP를 실행할 수 있으며, 공동 운영 및 단독이 가능하다.
스탠다드 게임에서 런처 위치는 덱스볼을 조준하기 위해 매 턴마다 5개의 포지션 사이에서 변경된다. 이지 모드에서는 발사기가 중앙 위치에 유지되어 회전할 때마다 정확한 조준을 할 수 있습니다. 초보자들에게도 더 많은 롤이 허용된다.
플레이어 매트에서 16개를 선택하여 업그레이드를 구입할 수 있을 만큼 충분한 금을 모았을 때 이 게임은 실제로 활기를 띠게 된다. 업그레이드에는 LEVITATION: 덱스볼’의 마무리 위치를 볼 폭만큼 이동할 수 있음, 착륙 시 물고기를 모을 수 있는 Fishing Rod: 보너스 재롤 및 여행 롤용으로 먹을 수 있는 Fishing Rod, Secret MAP: 지도 상의 바로 가기를 사용하여 더 빠르게 이동하고 더 많은 금을 추적할 수 있습니다.다른 업그레이드로 퀘스트 선택권이 높아지고 지도 이동이 빨라지며 추가 골드 보너스가 제공됩니다. 매트에서 왼쪽에서 오른쪽으로 차례대로 업그레이드하여 고통스러운 결정을 내려야 합니다.
초기 모험은 모든 선수들은 단계 다음 지도에 맛있는 먹거리들을 모으여행에 대한 진단을 하는 굴러가는 생각에 acclimatise 돕기 위한 쉽다. 이후 모험은 더 어려운 몬스터와 싸우고 3D 단계에서 함정을 사용할 수 있기 때문에 더 어렵습니다. 상대는 매번 몬스터의 기본 힘을 더하기 위해 롤을 만들며 몬스터의 역할을 맡게 되는데, 이는 곧 다음 으르렁거리는 야수가 얼마나 힘들지 전혀 알 수 없다는 것을 의미합니다.
덱스퀘스트의 미술 및 디자인 및 제작은 Isla Tetra와 Isla Tetra 2’s Will Sargent가 담당하며 2019년 1월 솔웨이 게임즈가 배급할 예정이다. 당신의 첫 번째 수집품 300권을 지금 예약하세요. 게임에 관심이 있는 사람이 있다면 킥스타터 캠페인이 뒤따를 것입니다.)
DexQuest is a family fantasy dexterity game in which you roll a specially weighted ball down a ramp, down a series of 3D steps made from the large box and a series of smaller boxes inside. The ball is weighted to stop when it slows and even very young gamers (5+) will soon get the hang of stopping it exactly where they want as it’s quite a bit easier than flicking.
Your rolls down the steps relate to movement and actions on the map. For example, if you want to move to a river location on the map, you will need to roll the ball to stop anywhere on the middle ‘river’ step. You might also catch a fish or find a gold coin in the water if the ball stops on one of many special icons spread across the steps. Be careful, though – if your DexBall finishes out of bounds or on an ambush icon there will be consequences!
The map locations are seeded at random with purple event cubes which players can travel to and undertake quest challenges. In true fantasy tradition these quests might be instant treasure chests, challenges, or monsters. All challenges and combat are completed by aiming for different sections of the 3D steps, which include many different ‘zones’ in which you must land to win gold. The game ships with 10 exciting and varied adventure cards, increasing in difficulty, each containing a short story and 20 quests. The game can be played PvP competitively (up to 4), co-operatively, and solo - the different adventures are tailored to these different game types.
In the Standard game the launcher location changes between 5 positions each turn to make aiming the DexBall that little bit more challenging. In Easy mode the launcher stays in its central position meaning you can aim with real accuracy every turn. Beginners are also allowed more rolls.
The game really comes to life when players have collected enough gold to buy an upgrade from a choice of 16 on their player mat. Upgrades include LEVITATION: being allowed to move the DexBall’s finishing position by one ball width; FISHING ROD: which allows you to collect fish when landed on, which can then be eaten for bonus re-rolls and travel rolls, and SECRET MAP: allows you to use the shortcuts on the map meaning you can move faster and track down more gold quicker. Other upgrades give you more control choosing quests, faster map movement and extra gold bonuses. Upgrades must be made left to right in sequence on the mat making for some painful decisions as you will want them all!
Early adventures are very easy and designed to help all players acclimatise to the idea of rolling on the steps then moving on the map to travel and collect goodies. Later adventures are more challenging, with tougher monsters to fight and traps enabled on the 3D steps. Your opponents will take on the role of monster each time, making rolls to add to the monster’s base strength, meaning you never quite know how tough the next growling beastie will be.
DexQuest’s art and design and manufacture is by Isla Tetra and Isla Tetra 2’s Will Sargent and will be published by Solway Games in Jan 2019. Reserve your copy of the first collectible 300 now. A Kickstarter campaign will follow if anyone is remotely interested in the game ;)
Your rolls down the steps relate to movement and actions on the map. For example, if you want to move to a river location on the map, you will need to roll the ball to stop anywhere on the middle ‘river’ step. You might also catch a fish or find a gold coin in the water if the ball stops on one of many special icons spread across the steps. Be careful, though – if your DexBall finishes out of bounds or on an ambush icon there will be consequences!
The map locations are seeded at random with purple event cubes which players can travel to and undertake quest challenges. In true fantasy tradition these quests might be instant treasure chests, challenges, or monsters. All challenges and combat are completed by aiming for different sections of the 3D steps, which include many different ‘zones’ in which you must land to win gold. The game ships with 10 exciting and varied adventure cards, increasing in difficulty, each containing a short story and 20 quests. The game can be played PvP competitively (up to 4), co-operatively, and solo - the different adventures are tailored to these different game types.
In the Standard game the launcher location changes between 5 positions each turn to make aiming the DexBall that little bit more challenging. In Easy mode the launcher stays in its central position meaning you can aim with real accuracy every turn. Beginners are also allowed more rolls.
The game really comes to life when players have collected enough gold to buy an upgrade from a choice of 16 on their player mat. Upgrades include LEVITATION: being allowed to move the DexBall’s finishing position by one ball width; FISHING ROD: which allows you to collect fish when landed on, which can then be eaten for bonus re-rolls and travel rolls, and SECRET MAP: allows you to use the shortcuts on the map meaning you can move faster and track down more gold quicker. Other upgrades give you more control choosing quests, faster map movement and extra gold bonuses. Upgrades must be made left to right in sequence on the mat making for some painful decisions as you will want them all!
Early adventures are very easy and designed to help all players acclimatise to the idea of rolling on the steps then moving on the map to travel and collect goodies. Later adventures are more challenging, with tougher monsters to fight and traps enabled on the 3D steps. Your opponents will take on the role of monster each time, making rolls to add to the monster’s base strength, meaning you never quite know how tough the next growling beastie will be.
DexQuest’s art and design and manufacture is by Isla Tetra and Isla Tetra 2’s Will Sargent and will be published by Solway Games in Jan 2019. Reserve your copy of the first collectible 300 now. A Kickstarter campaign will follow if anyone is remotely interested in the game ;)
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