-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Sandy Petersen
-
아티스트
Tim Prow
-
인원
게임 소개
드림랜드 확장에는 두 개의 개별 맵(40x20보다 작지만 절반 크기보다 크다)이 포함되어 있습니다. 두 맵은 40x20 맵보다 더 많은 영역을 포함합니다. 한 지도는 지표면 세계이고, 다른 지도는 지하 세계입니다. 지도의 특정 영역은 두 지도 사이의 포털이며, 이 사이트 중 하나에 있을 때 앞뒤로 이동할 수 있습니다. 예를 들어, 지하세계의 탑과 지표면의 사르코만드는 하나의 연결된 쌍이다.
내가 왜 여행하고 싶겠어? 당신이 묻습니다. 간단합니다. 두 지도 모두 현재 Citadels라고 부르는 영역을 포함하고 있습니다(예: Kadath 또는 Volts of Zin). 지도에 있는 모든 시타델을 통제하면 즉시 승리할 수 있습니다! 이것은 플레이어들에게 게임에서 이길 수 있는 완전히 새로운 방법을 제공합니다! 둠 트랙에서는 한참 뒤처질 수 있지만 드림랜드에서의 효과로 승리를 거둘 수 있습니다.
말처럼 쉽지도 않아요. 이 게임은 6마리의 플라스틱 주그와 1마리의 Bhole이 있습니다. 이 두 종 모두 플레이어가 아닌 게임 규칙에 의해 통제됩니다. 주그 일당이 서피스 월드를 가로 질러서 당신네 컬티스트들과 게이트를 방해하고 성가신 일로요 반면에 Bhole은 지하세계의 깊은 곳에서 주기적으로 솟아올라 군대 전체를 파괴할 수 있는 무시무시한 포식자이다. 이 두 가지 모두 "을 얻는 것을 더 어렵게 만든다.시타델의 승리"는 게임 플레이를 더욱 향상시켜줍니다. 일반적으로 일부 플레이어들은 구식의 둠의 승리를 택하는 반면, 다른 플레이어들은 시타델을 택하며 상호작용은 더욱 짜릿해집니다.
내가 왜 여행하고 싶겠어? 당신이 묻습니다. 간단합니다. 두 지도 모두 현재 Citadels라고 부르는 영역을 포함하고 있습니다(예: Kadath 또는 Volts of Zin). 지도에 있는 모든 시타델을 통제하면 즉시 승리할 수 있습니다! 이것은 플레이어들에게 게임에서 이길 수 있는 완전히 새로운 방법을 제공합니다! 둠 트랙에서는 한참 뒤처질 수 있지만 드림랜드에서의 효과로 승리를 거둘 수 있습니다.
말처럼 쉽지도 않아요. 이 게임은 6마리의 플라스틱 주그와 1마리의 Bhole이 있습니다. 이 두 종 모두 플레이어가 아닌 게임 규칙에 의해 통제됩니다. 주그 일당이 서피스 월드를 가로 질러서 당신네 컬티스트들과 게이트를 방해하고 성가신 일로요 반면에 Bhole은 지하세계의 깊은 곳에서 주기적으로 솟아올라 군대 전체를 파괴할 수 있는 무시무시한 포식자이다. 이 두 가지 모두 "을 얻는 것을 더 어렵게 만든다.시타델의 승리"는 게임 플레이를 더욱 향상시켜줍니다. 일반적으로 일부 플레이어들은 구식의 둠의 승리를 택하는 반면, 다른 플레이어들은 시타델을 택하며 상호작용은 더욱 짜릿해집니다.
The Dreamlands expansion contains two separate maps (smaller than 40x20, but larger than half-size - together the two maps cover more area than a 40x20 map). One map is the Surface World, while the other is the Underworld. Certain Areas on the map are Portals between the two maps, and when you are at one of these sites, you can travel back and forth. For instance, the Tower of Koth (Underworld) and Sarkomand (Surface) are one linked pair.
"Why would I want to travel around?" you ask. It's simple - both maps have certain Areas that contain what we are currently calling Citadels (for example: Kadath, or the Vaults of Zin). If you control all of the Citadels on a map, then you win immediately! This gives players a whole new way to win the game! You can be far behind on the Doom track, but pull off a victory by your effectiveness in the Dreamlands.
It's not as easy as it sounds either. The game comes with 6 plastic Zoogs, and a Bhole. Both of these species are controlled by game rules - not the players. The Zoogs scuttle across the Surface World, interfering with your cultists and your Gates, as a pesky annoyance. The Bhole, on the other hand, is a fearsome predator who periodically rises from the depths of the Underworld and can demolish entire armies. Both of these make it more challenging to get a "Citadel victory" which of course improves gameplay further, because typically some players are going for the old-fashioned Doom victory, while others are going for Citadels and the interaction becomes even more thrilling.
"Why would I want to travel around?" you ask. It's simple - both maps have certain Areas that contain what we are currently calling Citadels (for example: Kadath, or the Vaults of Zin). If you control all of the Citadels on a map, then you win immediately! This gives players a whole new way to win the game! You can be far behind on the Doom track, but pull off a victory by your effectiveness in the Dreamlands.
It's not as easy as it sounds either. The game comes with 6 plastic Zoogs, and a Bhole. Both of these species are controlled by game rules - not the players. The Zoogs scuttle across the Surface World, interfering with your cultists and your Gates, as a pesky annoyance. The Bhole, on the other hand, is a fearsome predator who periodically rises from the depths of the Underworld and can demolish entire armies. Both of these make it more challenging to get a "Citadel victory" which of course improves gameplay further, because typically some players are going for the old-fashioned Doom victory, while others are going for Citadels and the interaction becomes even more thrilling.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18