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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.53 / 5

게임 소개

당신은 현재 확장되고 있는 위대한 국가의 지도자입니다. 게임이 적용되는 70년 동안 경쟁력을 유지하기 위해서는 인프라와 산업에 투자하고 국가에 에너지를 공급하며 선진 연구에 투자해야 합니다.

하지만 번영에는 대가가 있다. 당신은 건강한 세상을 남겨주는 것이 미래 세대에게 빚진 것입니다. 오염이 도사리고 있지만, 당신은 그것을 제한할 수 있나요?

번영은 에너지와 생태에 대한 우려와 지속적인 자본의 필요성 및 번영 포인트의 장기적인 목표의 균형을 맞출 필요가 있는 가운데, 플레이어들이 거대하지만 추상적인 규모로 국가를 건설하게 한다.

게임은 공유 게임 보드의 에너지 측면과 생태 측면의 절반인 24개의 타일로 시작한다. 각 면의 두 타일은 레벨 1~6에 배치되며, 플레이어들은 레벨 1부터 시작하는 에너지와 생태, 두 가지 연구 표지를 가지고 있다. 각 플레이어는 타일을 위한 컬러 코딩 공간, 오염 트랙, 에너지와 생태계를 위한 트랙이 있는 개별 게임보드를 가지고 있다. 36개의 타일이 수십 년씩 배열되어 있는데, 그 중 하단의 6개, 2020년도의 5개, 1970년도의 5개이다.

차례대로 플레이어가 스택에서 맨 위 타일을 그린 다음 모든 사용자가 타일 위에 강조 표시된 기호를 확인합니다.


에너지 – 긍정적인 가치를 위해서는 돈을 벌고, 부정적인 가치를 위해서는 돈을 잃거나 오염을 증가시킨다.
생태학 – 오염 트랙에 디스크 제거 또는 추가
Capital – 소유하고 있는 타일의 각 대문자에 대해 돈을 벌 수 있습니다.
소유하고 있는 타일의 각 연구 기호마다 하나의 연구 마커를 한 칸씩 전진시킵니다.
자신이 소유한 타일의 번영 상징에 대해 번영 – 점수를 매기지만 오염이 최대가 아닐 경우에만 그렇습니다.


모든 사람이 이 동작을 수행한 후, 활성 플레이어는 두 가지 동작을 취하며, 원할 경우 동작을 반복합니다. 가능한 작업은 다음과 같습니다.


돈을 가져가다.
오염 마커 하나를 제거합니다.
하나의 연구 트랙에서 한 칸 앞으로 이동하세요.
타일이 에너지인지 생태학인지 여부와 해당 연구 마커의 수준에 따라 지불해야 할 금액을 계산하여 타일을 구입하십시오. 같은 레벨의 타일을 구매하면 가격이 €100, 상위 레벨의 타일은 €100, 각 레벨당 €100, 하위 레벨의 타일은 50입니다.


플레이어는 특히 타일 및 공간이 색상으로 구분되어 있기 때문에 개별 보드에 타일을 넣을 수 있는 공간이 제한되어 있지만, 플레이어들은 원한다면 기존의 타일을 덮을 수 있으며, 이 과정에서 이익(또는 페널티)을 잃을 수 있다. 개별 보드의 일부 부분은 처음에 교통수단을 제공하기 전까지는 새로운 인프라로 진입할 수 없습니다; 유료 도로, 고속도로, 그리고 심지어 기차 시스템도 그 나름대로의 단점이 있지만, 이상적으로는 너무 많은 오염을 초래하지 않고 이러한 문제 지역을 통과할 수 있는 길을 만들 수 있습니다.

마지막 타일이 그려지면 자신의 차례를 마치면 모든 사람이 자신의 에너지와 생태학 수준에 따라 점수를 매긴다. 승산점수를 가장 많이 얻은 자가 승리한다!
You're the leader of a great nation which is currently expanding. Over the course of the seven decades covered by the game, you will have to invest in infrastructures and industries, provide your country with energy and invest in advanced research in order to remain competitive.

But prosperity has a price. You owe it to future generations to leave them a healthy world. Pollution lurks, but will you be able to limit it?

Prosperity has players building up their countries on a grand but abstract scale, with them needing to balance concerns over energy and ecology with the constant need for capital and the long-term goal of prosperity points.

The game starts with 24 tiles available, half on the energy side of the shared game board and half on the ecology side. Two tiles on each side are placed on levels 1-6, with the players each having two research markers – energy and ecology – that start at level 1. Each player has an individual game board with color-coded spaces for tiles, a pollution track, and tracks for energy and ecology. A stack of 36 tiles – with tiles arranged by decades: the six from 2030 on the bottom, then the five from 2020, and so on to the five from 1970 – is set up during the playing area.

On a turn, a player draws the top tile from the stack, then everyone resolves the symbol highlighted on the tile:


Energy – for a positive value, earn money; for a negative value, lose money or increase your pollution
Ecology – remove or add discs to your pollution track
Capital – earn money for each capital symbol on the tiles you own
Research – advance one research marker one space for each research symbol on tiles you own
Prosperity – score points for each prosperity symbol on tiles you own, but only if your pollution isn't maxed out


Once everyone has done this, the active player takes two actions, repeating an action if desired. The possible actions are:


Take money.
Remove one pollution marker.
Move forward one space on one research track.
Buy a tile, with the amount owed being based on whether the tile is energy or ecology and the level of your corresponding research marker. If you buy a tile of the same level, the cost is €100; if the tile is of a higher level, you pay €100, plus €100 for each level; and if the tile is lower, you pay a flat €50.


Players have limited space for tiles on their individual boards, especially since the tiles and spaces are color-coded, but players can cover existing tiles, if desired, losing any benefits (or penalties) in the process. Some parts of the individual board are off-limits to new infrastructure until you first provide transport; toll roads, highways and even train systems have drawbacks of their own, but ideally you'll be able to build your way past those trouble spots without causing too much pollution.

When the final tile is drawn, that player finishes his turn, then everyone scores: twice for their energy and ecology levels, one for capital (with money being converted into prosperity points), once for research on both tracks (with points for those researching the most), and once for prosperity. Whoever tallies the most prosperity points wins!

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