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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 4+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Carsten Gjerløv
-
아티스트
Carsten Gjerløv
-
인원
게임 소개
몬스터랜드는 멋진 놀이공원이지만 해가 진 후에는 몬스터들이 출몰합니다. 유감스럽게도, 당신과 당신의 친구들은 제시간에 공원을 떠나지 못했어요. 문이 닫히고 당신은 몬스터랜드에 갇혔어요.
지금 이 순간부터는 겁먹지 않고 밤을 넘기는 게 전부지만 동시에 다른 선수들도 겁먹게 해야 해 왜냐면 게이트가 다시 열리면 한 명만 몬스터랜드에서 나갈 테니까
몬스터랜드는 아이들과 가족들을 위한 흥미진진하고 가벼운 전술 게임입니다. 몬스터랜드에서 성공하기 위해서는 행운과 기술이 모두 필요하다. 왜냐하면 언제 올바른 카드를 손에 쥐어야 하는지 알아야 하고 게임에서 이길 수 있는 위치를 잡아야 하기 때문이다.
몬스터랜드에는 운 좋게 밤을 넘겼지만 여전히 관문에 가장 가까이 있을 수 있는 유일한 승자가 있다. 다른 선수들은 모두 바뀔 거고 영원히 괴물처럼 살 거야
게임 턴 동안 플레이어는 다음 중 하나를 수행해야 한다.
1. 몬스터 카드로 다른 플레이어를 겁주려고 한다.
2. 위로카드로 자신을 진정시킨다.
3. 패스 턴
다른 플레이어들에게 행해지는 공포 카드는 그들이 뒤로 이동하도록 강요한다.
위로 카드는 선수가 앞으로 나아갈 수 있는 용기를 줍니다.
방어 카드(다른 플레이어가 공격할 때만 플레이 가능)는 어느 정도 공격에 대응한다.
가장 강력한 공포 카드와 같은 특별 카드 뱀파이어는 마늘 등 특수카드로 완벽하게 차단할 수 있다.
경로에는 선수들이 머무는 동안 공격에 면역이 되는 은신처도 있다.
이 게임의 삽화는 카스텐 제를øv - http://raevestreger.dk/pageGB/frontpage가 맡았다.html
지금 이 순간부터는 겁먹지 않고 밤을 넘기는 게 전부지만 동시에 다른 선수들도 겁먹게 해야 해 왜냐면 게이트가 다시 열리면 한 명만 몬스터랜드에서 나갈 테니까
몬스터랜드는 아이들과 가족들을 위한 흥미진진하고 가벼운 전술 게임입니다. 몬스터랜드에서 성공하기 위해서는 행운과 기술이 모두 필요하다. 왜냐하면 언제 올바른 카드를 손에 쥐어야 하는지 알아야 하고 게임에서 이길 수 있는 위치를 잡아야 하기 때문이다.
몬스터랜드에는 운 좋게 밤을 넘겼지만 여전히 관문에 가장 가까이 있을 수 있는 유일한 승자가 있다. 다른 선수들은 모두 바뀔 거고 영원히 괴물처럼 살 거야
게임 턴 동안 플레이어는 다음 중 하나를 수행해야 한다.
1. 몬스터 카드로 다른 플레이어를 겁주려고 한다.
2. 위로카드로 자신을 진정시킨다.
3. 패스 턴
다른 플레이어들에게 행해지는 공포 카드는 그들이 뒤로 이동하도록 강요한다.
위로 카드는 선수가 앞으로 나아갈 수 있는 용기를 줍니다.
방어 카드(다른 플레이어가 공격할 때만 플레이 가능)는 어느 정도 공격에 대응한다.
가장 강력한 공포 카드와 같은 특별 카드 뱀파이어는 마늘 등 특수카드로 완벽하게 차단할 수 있다.
경로에는 선수들이 머무는 동안 공격에 면역이 되는 은신처도 있다.
이 게임의 삽화는 카스텐 제를øv - http://raevestreger.dk/pageGB/frontpage가 맡았다.html
Monsterland is a nice amusement park, but it's haunted by monsters after nightfall. Unfortunately, you and your friends didn't exit the park on time. The gates are closed and you are trapped in Monsterland.
From this moment forth, it's all about getting through the night without getting scared senseless, but at the same time you need to scare the other players, because only ONE of you will exit Monsterland when the gates opens up again.
Monsterland is an exciting and light tactical game for kids and families. To be successful in Monsterland you need both luck and skills, because you need to know when to play the right card from your hand, positioning yourself to win the game.
There is only one real winner in Monsterland - the player lucky enough to get through the night, yet still able to keep closest to the gates. All the other players will be turned- and forever live their lives as monsters...
During a turn of the game, a player must either:
1. Try to scare another player with a monster card
2. Calm one self down with a consolation card
3. Pass turn
Scare cards played on other players forces them to move backwards
Consolation cards gives a player courage to move forward.
Defend cards (can only be played when attacked by another player) counteracts attacks (to some degree).
Special cards such as the most powerful scare card; The Vampire, can be completely blocked by the special card; Garlic etc.
On the route there are also some hiding places, in which players are immune to attacks while staying there.
The game is illustrated by Carsten Gjerløv - http://raevestreger.dk/pageGB/frontpage.html
From this moment forth, it's all about getting through the night without getting scared senseless, but at the same time you need to scare the other players, because only ONE of you will exit Monsterland when the gates opens up again.
Monsterland is an exciting and light tactical game for kids and families. To be successful in Monsterland you need both luck and skills, because you need to know when to play the right card from your hand, positioning yourself to win the game.
There is only one real winner in Monsterland - the player lucky enough to get through the night, yet still able to keep closest to the gates. All the other players will be turned- and forever live their lives as monsters...
During a turn of the game, a player must either:
1. Try to scare another player with a monster card
2. Calm one self down with a consolation card
3. Pass turn
Scare cards played on other players forces them to move backwards
Consolation cards gives a player courage to move forward.
Defend cards (can only be played when attacked by another player) counteracts attacks (to some degree).
Special cards such as the most powerful scare card; The Vampire, can be completely blocked by the special card; Garlic etc.
On the route there are also some hiding places, in which players are immune to attacks while staying there.
The game is illustrated by Carsten Gjerløv - http://raevestreger.dk/pageGB/frontpage.html
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