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BGG랭킹
BGG전체 : 18374
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-45 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Andrew Wilson (II)
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아티스트
Ivy Cave, JoJo Leong, Anton Magdalin, Juan Paulo Mananita, Eric Prine, Andrei Sitari
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인원
게임 소개
캐릭터를 선택하고 글로마운트, 멜트우드, 그림자 동굴의 만남과 마주치는 이벤트 덱을 견디고 전투, 생존, 지성의 기술로 극복하십시오. 퀘스트를 찾아서 완료하고 게임에서 승리하십시오!
각 턴마다 현재 만남이나 앞으로 전개될 게임을 수정할 이벤트 카드를 뽑은 다음, 만남 카드를 입력합니다. 6면 주사위 5개를 굴려 결과를 유익한 조합과 적 조합으로 잠근 다음 잠금 해제된 주사위를 원하는 만큼 다시 굴려 적 조합에 위험을 가합니다.
퀘스트: 어웨이닝 오브 멜리오르(Quest: Awakening of Melior)는 멜리오르의 신기하고 새로운 마법에 의해 변화된 몇 안 되는 캐릭터 중 하나로 플레이하는 싱글 플레이어 확장형 카드 게임이다. 누군가가 기억하는 한 멜리오르는 평범하고 마법이 없는 중세 세계였지만 하늘에서 크리스탈이 떨어지고 있었고, 1년 전엔 창백한 달이 나타나 크리스탈과 세계를 잔물결치는 마법의 에너지로 떨쳐냈다.
한때는 평범한 숲의 일부였던 멜트우드 숲이 지금은 동물, 식물, 사람, 그리고 그것이 흘러내린 모든 것을 녹여버린 녹는 비로 인해 변모한 숲의 모습을 마주하게 된다.글로마운트—하늘에서 떨어져 난쟁이들에 의해 성으로 조각된 뒤 인간들에 의해 점령된 거대한 크리스탈로, 이제는 새로운 마법으로 빛을 발하고 그 시민들을 미쳤고, 결정 같은 존재들로 뒤틀리고, 기억과 상상력으로 빚어진 일련의 무기력한 통로들—그림자 동굴들은 세상의 공포로 인해 어둡지만, 하지만, 그러나, 그러나, 성.다양한 수용성과 카타르시스를 제공한다.
각 턴마다 현재 만남이나 앞으로 전개될 게임을 수정할 이벤트 카드를 뽑은 다음, 만남 카드를 입력합니다. 6면 주사위 5개를 굴려 결과를 유익한 조합과 적 조합으로 잠근 다음 잠금 해제된 주사위를 원하는 만큼 다시 굴려 적 조합에 위험을 가합니다.
퀘스트: 어웨이닝 오브 멜리오르(Quest: Awakening of Melior)는 멜리오르의 신기하고 새로운 마법에 의해 변화된 몇 안 되는 캐릭터 중 하나로 플레이하는 싱글 플레이어 확장형 카드 게임이다. 누군가가 기억하는 한 멜리오르는 평범하고 마법이 없는 중세 세계였지만 하늘에서 크리스탈이 떨어지고 있었고, 1년 전엔 창백한 달이 나타나 크리스탈과 세계를 잔물결치는 마법의 에너지로 떨쳐냈다.
한때는 평범한 숲의 일부였던 멜트우드 숲이 지금은 동물, 식물, 사람, 그리고 그것이 흘러내린 모든 것을 녹여버린 녹는 비로 인해 변모한 숲의 모습을 마주하게 된다.글로마운트—하늘에서 떨어져 난쟁이들에 의해 성으로 조각된 뒤 인간들에 의해 점령된 거대한 크리스탈로, 이제는 새로운 마법으로 빛을 발하고 그 시민들을 미쳤고, 결정 같은 존재들로 뒤틀리고, 기억과 상상력으로 빚어진 일련의 무기력한 통로들—그림자 동굴들은 세상의 공포로 인해 어둡지만, 하지만, 그러나, 그러나, 성.다양한 수용성과 카타르시스를 제공한다.
Choose your Character, and endure the Event deck as you face the Encounters of Glowmount, Meltwood, and the Shadow Caves and overcome them with your skills of Combat, Survival, and Intellect. Find a Quest, complete it, and win the game!
Each turn, draw an Event card that will modify the current Encounter or the game going forward, and then enter an Encounter card to face it. Roll five six-sided dice, lock the results into beneficial combos and enemy combos, and then reroll unlocked dice as much as you like—risking the enemy combos the whole time.
Quest: Awakening of Melior is a single-player expandable card game in which you play as one of a few characters who has been changed by the strange, new magic of Melior. For as long as anyone remembers, Melior has been a mundane, magicless medieval world, but crystals have been falling from the sky, and a year ago, a pale moon appeared, alighting the crystals and the world with rippling magical energy.
Face encounters in the Meltwood Forest—once a normal patch of woods now reshaped by a melting rain that fused animals, plants, people, and everything it dripped on—Glowmount—a massive crystal that fell from the sky and was carved into a castle by dwarves and then taken over by humans, now glowing with the new magic and twisting its denizens into crazy, crystalline beings—and the Shadow Caves—a sinewy series of passages shaped by memory and imagination, dark with the fears of the world but strangely accommodating and cathartic.
Each turn, draw an Event card that will modify the current Encounter or the game going forward, and then enter an Encounter card to face it. Roll five six-sided dice, lock the results into beneficial combos and enemy combos, and then reroll unlocked dice as much as you like—risking the enemy combos the whole time.
Quest: Awakening of Melior is a single-player expandable card game in which you play as one of a few characters who has been changed by the strange, new magic of Melior. For as long as anyone remembers, Melior has been a mundane, magicless medieval world, but crystals have been falling from the sky, and a year ago, a pale moon appeared, alighting the crystals and the world with rippling magical energy.
Face encounters in the Meltwood Forest—once a normal patch of woods now reshaped by a melting rain that fused animals, plants, people, and everything it dripped on—Glowmount—a massive crystal that fell from the sky and was carved into a castle by dwarves and then taken over by humans, now glowing with the new magic and twisting its denizens into crazy, crystalline beings—and the Shadow Caves—a sinewy series of passages shaped by memory and imagination, dark with the fears of the world but strangely accommodating and cathartic.
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