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BGG랭킹
BGG전체 : 2822
STRATEGY : 1287
FAMILYGAMES : 860 -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
9+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.21 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
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아티스트
Jean-Marie Minguez
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인원
게임 소개
Le Fant&occ;me de l’작전은 미스터 잭 게임 시스템 &NDASH를 기반으로 하는 2인용 게임으로, 한 명의 플레이어가 게임보드의 어떤 의심스러운 토큰이 상대방을 대표하는지 공개하고 싶은 비대칭 게임으로, 두 명의 플레이어가 번갈아 모든 용의자를 이동시켜 정보를 공개하고 숨기는 방식이다. 그렇긴 하지만 이 게임은 미스터 잭과 여러 면에서 다르다. 자세한 내용은...
르 Fant&occ;me de l’에서Opéra, 8개의 용의자 토큰이 Opéra 가르니에의 10개의 방에 서 있습니다. 용의자 각각은 오페라 가수 라 카를로타를 프로덕션에서 몰아낼 이유가 있고, 게임이 시작될 때 용의자 중 한 명이 팬텀 플레이어의 진짜 신원이라는 것을 무작위로 판단한다. 다른 한 명은 탐정인데, 그는 환영의 정체를 밝혀내고 싶어 한다. 그렇지 않으면 그는 진다. (신인과 경험자 사이의 균형을 맞추기 위해 라 카를로타의 선발 위치는 바뀔 수 있다.)
홀수 라운드가 시작될 때마다 8장의 용의자 카드가 섞이고 그 중 4장이 드러난다. 수사관은 용의자 한 명을 이동시켜 용의자의 독특한 능력을 이용하고, 팬텀은 나머지 세 명 중 두 명을 이동시키고, 수사관은 최종 용의자를 이동시킨다. 그리고 팬텀 플레이어는 작전 수행 중 가르니에를 소란스럽게 할 수 있는지 없는지를 밝히고, 라 카를로타를 위협한다. 그가 소란을 피울 수 있는 경우, 조사관은 불이 켜진 방을 공유하는 모든 용의자를 제거하고, 그렇지 않은 경우 조사관은 어둠 속에서 또는 스스로 모든 용의자를 제거합니다. 그 후, 라 카를로타는 결백하다고 선언되지 않은 용의자 한 명 한 명에게 도피에 한 걸음 더 다가간다.
짝수 라운드마다 나머지 4장의 의심 카드가 공개되며, 플레이어는 다시 캐릭터를 이동시켜 특수 능력을 발휘하며 팬텀이 먼저 간다. 단 한 명의 용의자가 무죄가 되거나 라 카를로타가 밀라노의 안전을 위해 프랑스를 떠날 때까지 게임은 계속된다.
문자가 이동할 때, 해당 문자가 이동하는 룸의 문자 수만큼 공백으로 이동할 수 있습니다. 대부분의 캐릭터들은 열린 복도를 통해서만 움직일 수 있지만, 멕 기리는 많은 방들을 연결하는 비밀 통로를 이용할 수 있다. 플레이어들은 정보를 숨기거나 드러내기 위해 메그의 능력과 다른 캐릭터들의 특별한 능력을 사용해야 합니다. 예를 들어, 한 캐릭터는 한 코리더를 막는 자물쇠를 움직이며, 다른 캐릭터는 팬텀이 어둠 속에서 작동할 수 있도록 하는 로밍 정전을 담당한다. 한 명의 달콤한 캐릭터는 인접한 방에서 그녀의 옆으로 모두를 끌어당길 수 있는 반면, 불쾌한 친구는 모두를 쫓아낼 수 있다. 또 다른 한 명은 알리바이 카드를 공개(또는 숨김)하여 한 명의 용의자를 무혐의로 처리한다. 모든 캐릭터는 적절한 상황에서 유용합니다. 넌 그냥 그 상황들이 어떤 건지 알아야만 해
르 Fant&occ;me de l’에서Opéra, 8개의 용의자 토큰이 Opéra 가르니에의 10개의 방에 서 있습니다. 용의자 각각은 오페라 가수 라 카를로타를 프로덕션에서 몰아낼 이유가 있고, 게임이 시작될 때 용의자 중 한 명이 팬텀 플레이어의 진짜 신원이라는 것을 무작위로 판단한다. 다른 한 명은 탐정인데, 그는 환영의 정체를 밝혀내고 싶어 한다. 그렇지 않으면 그는 진다. (신인과 경험자 사이의 균형을 맞추기 위해 라 카를로타의 선발 위치는 바뀔 수 있다.)
홀수 라운드가 시작될 때마다 8장의 용의자 카드가 섞이고 그 중 4장이 드러난다. 수사관은 용의자 한 명을 이동시켜 용의자의 독특한 능력을 이용하고, 팬텀은 나머지 세 명 중 두 명을 이동시키고, 수사관은 최종 용의자를 이동시킨다. 그리고 팬텀 플레이어는 작전 수행 중 가르니에를 소란스럽게 할 수 있는지 없는지를 밝히고, 라 카를로타를 위협한다. 그가 소란을 피울 수 있는 경우, 조사관은 불이 켜진 방을 공유하는 모든 용의자를 제거하고, 그렇지 않은 경우 조사관은 어둠 속에서 또는 스스로 모든 용의자를 제거합니다. 그 후, 라 카를로타는 결백하다고 선언되지 않은 용의자 한 명 한 명에게 도피에 한 걸음 더 다가간다.
짝수 라운드마다 나머지 4장의 의심 카드가 공개되며, 플레이어는 다시 캐릭터를 이동시켜 특수 능력을 발휘하며 팬텀이 먼저 간다. 단 한 명의 용의자가 무죄가 되거나 라 카를로타가 밀라노의 안전을 위해 프랑스를 떠날 때까지 게임은 계속된다.
문자가 이동할 때, 해당 문자가 이동하는 룸의 문자 수만큼 공백으로 이동할 수 있습니다. 대부분의 캐릭터들은 열린 복도를 통해서만 움직일 수 있지만, 멕 기리는 많은 방들을 연결하는 비밀 통로를 이용할 수 있다. 플레이어들은 정보를 숨기거나 드러내기 위해 메그의 능력과 다른 캐릭터들의 특별한 능력을 사용해야 합니다. 예를 들어, 한 캐릭터는 한 코리더를 막는 자물쇠를 움직이며, 다른 캐릭터는 팬텀이 어둠 속에서 작동할 수 있도록 하는 로밍 정전을 담당한다. 한 명의 달콤한 캐릭터는 인접한 방에서 그녀의 옆으로 모두를 끌어당길 수 있는 반면, 불쾌한 친구는 모두를 쫓아낼 수 있다. 또 다른 한 명은 알리바이 카드를 공개(또는 숨김)하여 한 명의 용의자를 무혐의로 처리한다. 모든 캐릭터는 적절한 상황에서 유용합니다. 넌 그냥 그 상황들이 어떤 건지 알아야만 해
Le Fantôme de l’Opéra is a two-player game based on the Mr. Jack game system – that is, the game is an asymmetric affair in which one player wants to reveal which suspect token on the game board represents the opponent, with both players taking turns moving all of the suspects to alternately reveal and hide information. That said, the game differs in a number of ways from Mr. Jack. In more detail...
In Le Fantôme de l’Opéra, eight suspect tokens stand in the ten rooms of the Opéra Garnier. Each suspect has a reason to drive the opera singer La Carlotta away from the production, and at the start of the game one of the suspects is randomly determined to be the true identity of the Phantom player. The other player is the Investigator, and he wants to discover the Phantom's identity; if he does so before La Carlotta flees the Opéra Garnier, then he wins. Otherwise, he loses. (To balance play between newcomers and experienced players La Carlotta's starting position can changed.)
At the start of each odd round, eight suspect cards are shuffled and four of them revealed. The Investigator moves one suspect and (likely) uses this suspect's unique ability, then the Phantom moves two of the remaining three suspects, then the Investigator moves the final suspect. The Phantom player then reveals whether he can or cannot cause a disturbance in the Opéra Garnier, thus scaring La Carlotta; he can cause a disturbance only if he's alone or if he's in the room with the blackout token. If he can cause a disturbance, the Investigator clears all suspects sharing a lit room; if not, the Investigator clears all suspects in the dark or on their own. After this, La Carlotta moves one step closer to fleeing for each suspect that hasn't been declared innocent (and an additional step if the Phantom did create a disturbance).
For each even round, the remaining four suspect cards are revealed, and the players again move characters and use their special abilities, with the Phantom going first. The game continues until only a single suspect is not innocent or La Carlotta flees France for the safety of Milan.
When a character moves, it can move up to as many spaces as the number of characters in the room from which it moves. Most characters can move only through open corridors, but Meg Giry can use secret passageways that connect many of the rooms. The players must use Meg's ability and the other characters' special abilities to hide or reveal information. One character, for example, moves a padlock that blocks one corridor, while another is responsible for the roaming blackout that allows the Phantom to operate in darkness (or at least provide cover for his activity elsewhere). One sweet character can draw everyone from adjacent rooms to her side, while an unpleasant fellow can drive everyone away. Still another reveals (or hides) an alibi card, clearing one suspect (or keeping his true nature unknown). Every character is useful in the right situation. You just have to learn what those situations are...
In Le Fantôme de l’Opéra, eight suspect tokens stand in the ten rooms of the Opéra Garnier. Each suspect has a reason to drive the opera singer La Carlotta away from the production, and at the start of the game one of the suspects is randomly determined to be the true identity of the Phantom player. The other player is the Investigator, and he wants to discover the Phantom's identity; if he does so before La Carlotta flees the Opéra Garnier, then he wins. Otherwise, he loses. (To balance play between newcomers and experienced players La Carlotta's starting position can changed.)
At the start of each odd round, eight suspect cards are shuffled and four of them revealed. The Investigator moves one suspect and (likely) uses this suspect's unique ability, then the Phantom moves two of the remaining three suspects, then the Investigator moves the final suspect. The Phantom player then reveals whether he can or cannot cause a disturbance in the Opéra Garnier, thus scaring La Carlotta; he can cause a disturbance only if he's alone or if he's in the room with the blackout token. If he can cause a disturbance, the Investigator clears all suspects sharing a lit room; if not, the Investigator clears all suspects in the dark or on their own. After this, La Carlotta moves one step closer to fleeing for each suspect that hasn't been declared innocent (and an additional step if the Phantom did create a disturbance).
For each even round, the remaining four suspect cards are revealed, and the players again move characters and use their special abilities, with the Phantom going first. The game continues until only a single suspect is not innocent or La Carlotta flees France for the safety of Milan.
When a character moves, it can move up to as many spaces as the number of characters in the room from which it moves. Most characters can move only through open corridors, but Meg Giry can use secret passageways that connect many of the rooms. The players must use Meg's ability and the other characters' special abilities to hide or reveal information. One character, for example, moves a padlock that blocks one corridor, while another is responsible for the roaming blackout that allows the Phantom to operate in darkness (or at least provide cover for his activity elsewhere). One sweet character can draw everyone from adjacent rooms to her side, while an unpleasant fellow can drive everyone away. Still another reveals (or hides) an alibi card, clearing one suspect (or keeping his true nature unknown). Every character is useful in the right situation. You just have to learn what those situations are...
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