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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-9 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Rafel Torrens Crespí, Jason Robinette, Jaume Salvà i Lara
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 플레이어들이 돌아가면서 히어로(코난, 레드 소냐, Bêlight...)를 플레이한다. 나머지 플레이어들은 히어로와 스쿼의 적들과 싸우고, 다음 플레이어가 히어로를 플레이한다. 따라서 한 번에 한 명의 선수만 영웅을 플레이하고 나머지는 적과 플레이합니다. 플레이어가 히어로’t의 적수를 플레이하는 경우, 현재 히어로가 비활성화되어 플레이에 반영되지 않습니다. 영웅은 적들을 물리침으로써 명성을 얻습니다. 승리 조건에는 여러 가지가 있는데, 가장 먼저 40위에 오른 선수, 마지막 남은 영웅, 마지막 남은 카드 플레이어가 승리한다.
각 플레이어는 하나의 히어로 카드, 적 덱, 무승부 덱으로 시작합니다. 선수들은 무작위로 누가 먼저 할지를 정합니다. 그 선수가 현역 선수가 되어 자신의 히어로 카드를 테이블 중앙에 놓고 히어로 게임을 하는 것으로 간주됩니다. 그리고 나서 모든 선수들은 카드를 뽑고 경기가 시작된다. 그런 다음 히어로 플레이어는 자신이 가지고 있는 모든 아군과 장소를 플레이할 수 있으며, 다음 전투에서 사용할 아이템과 무기를 히어로 카드에 넣을 수 있습니다. 카드를 사용할 수 있는지는 몇 가지 요인에 달려 있지만, 적과 히어로의 주요 메카닉은 기량 포인트 풀이다. 대부분의 카드는 카드를 플레이에 넣기 위해 이 풀에서 빼는 기술 비용이 있습니다.
그런 다음 적들은 적갑판에서 영웅의 명성에 따라 카드를 몇 장 뽑는다. 영웅은 모든 적을 죽일 때마다 적들의 카드를 연대기라고 불리는 지역에 넣는다. 각 적에게는 명성이 있는 악보가 있으며, 코난의 연대기에서 잘린 적들의 명성은 모두 그의 명성이 된다.
영웅의 연대기에서 패배한 적이 많을수록 상대 플레이어가 더 많은 적을 투입할 수 있습니다. 즉, 영웅이 더 유명해질수록 더 많은 적들이 그를 쓰러뜨리고 싶어 합니다. 일단 적의 풀이 뽑히면, 적군 플레이어들은 적군 카드 중 어떤 카드를 사용할지 결정한다. 적군으로부터 얼마나 많은 적을 끌어들일 수 있는지를 결정하는 규칙과 주요 적군들이 있다. 적들이 적 카드 중 어떤 카드를 사용할지 결정하면 적 카드를 영웅 주변의 4개 영역(전면, 왼쪽, 오른쪽, 뒤쪽)에 배치한다. 그런 다음 그들은 영웅과 전투를 벌이도록 배정된 적들을 위해 추첨갑판에서 카드를 꺼내 놓는다. 이 카드들은 아래를 향하고 있으며 공격과 수비의 요소를 모두 나타낸다. 영웅 플레이어는 이 무브 카드에 대해 위를 향하게 하여 적과 무브 카드를 대응한다. 히어로&rsquo의 무브 카드 또한 공격과 수비의 요소를 모두 포함하고 있다. 그러면 적들은 이동 카드를 공개하고 전투가 해결된다. 적군 중 하나라도 살아남으면, 모든 플레이어는 추첨 갑판에서 카드를 뽑고, 살아남은 적군은 새로운 카드를 테이블 위에 놓는다. 영웅은 다시 한번 모든 적을 물리치거나 퇴각할 때까지 반격하고 전투를 해결한다. 영웅이 퇴각하면 명성을 잃게 됩니다. 만약 그가 그의 적들을 모두 물리친다면, 영웅은 휴식을 취하기로 결심할 수 있다. 영웅은 또한 밀고 나갈 수 있다.영웅은 계속 돌진하면 새로운 전투를 시작하지만, 기량이나 생명력을 보충할 수 없습니다. 영웅은 쉬거나 물러나면 다음 플레이어가 영웅이 됩니다.
플레이는 승리 조건이 충족될 때까지 계속된다(40명의 명성에 도달한 첫 번째 플레이어, 코난이 생존한 마지막 플레이어 또는 남은 카드 플레이어).
각 선수는 적절한 요건을 충족하는 2개의 덱을 제공해야 한다. 드로 덱에는 40장 이상의 비포 카드가 있어야 합니다. 3장 이하의 카드 복사가 허용되며, 고유 카드 사본은 1장 이하입니다. 적 덱에는 25장 이상의 적 카드가 있어야 합니다. 주어진 적 카드(또는 고유 카드 1장)는 3장 이내로 허용된다. 적갑판에서 적군의 총 명성은 95에서 105점 사이여야 합니다.
하스타 엘 모멘토 한 아파레시도:
01. Básico 설정
02. 브루호스 레피도스
벨라스 살바제스
04. 라 레이나 데 로스 예르모스 헬라도스
각 플레이어는 하나의 히어로 카드, 적 덱, 무승부 덱으로 시작합니다. 선수들은 무작위로 누가 먼저 할지를 정합니다. 그 선수가 현역 선수가 되어 자신의 히어로 카드를 테이블 중앙에 놓고 히어로 게임을 하는 것으로 간주됩니다. 그리고 나서 모든 선수들은 카드를 뽑고 경기가 시작된다. 그런 다음 히어로 플레이어는 자신이 가지고 있는 모든 아군과 장소를 플레이할 수 있으며, 다음 전투에서 사용할 아이템과 무기를 히어로 카드에 넣을 수 있습니다. 카드를 사용할 수 있는지는 몇 가지 요인에 달려 있지만, 적과 히어로의 주요 메카닉은 기량 포인트 풀이다. 대부분의 카드는 카드를 플레이에 넣기 위해 이 풀에서 빼는 기술 비용이 있습니다.
그런 다음 적들은 적갑판에서 영웅의 명성에 따라 카드를 몇 장 뽑는다. 영웅은 모든 적을 죽일 때마다 적들의 카드를 연대기라고 불리는 지역에 넣는다. 각 적에게는 명성이 있는 악보가 있으며, 코난의 연대기에서 잘린 적들의 명성은 모두 그의 명성이 된다.
영웅의 연대기에서 패배한 적이 많을수록 상대 플레이어가 더 많은 적을 투입할 수 있습니다. 즉, 영웅이 더 유명해질수록 더 많은 적들이 그를 쓰러뜨리고 싶어 합니다. 일단 적의 풀이 뽑히면, 적군 플레이어들은 적군 카드 중 어떤 카드를 사용할지 결정한다. 적군으로부터 얼마나 많은 적을 끌어들일 수 있는지를 결정하는 규칙과 주요 적군들이 있다. 적들이 적 카드 중 어떤 카드를 사용할지 결정하면 적 카드를 영웅 주변의 4개 영역(전면, 왼쪽, 오른쪽, 뒤쪽)에 배치한다. 그런 다음 그들은 영웅과 전투를 벌이도록 배정된 적들을 위해 추첨갑판에서 카드를 꺼내 놓는다. 이 카드들은 아래를 향하고 있으며 공격과 수비의 요소를 모두 나타낸다. 영웅 플레이어는 이 무브 카드에 대해 위를 향하게 하여 적과 무브 카드를 대응한다. 히어로&rsquo의 무브 카드 또한 공격과 수비의 요소를 모두 포함하고 있다. 그러면 적들은 이동 카드를 공개하고 전투가 해결된다. 적군 중 하나라도 살아남으면, 모든 플레이어는 추첨 갑판에서 카드를 뽑고, 살아남은 적군은 새로운 카드를 테이블 위에 놓는다. 영웅은 다시 한번 모든 적을 물리치거나 퇴각할 때까지 반격하고 전투를 해결한다. 영웅이 퇴각하면 명성을 잃게 됩니다. 만약 그가 그의 적들을 모두 물리친다면, 영웅은 휴식을 취하기로 결심할 수 있다. 영웅은 또한 밀고 나갈 수 있다.영웅은 계속 돌진하면 새로운 전투를 시작하지만, 기량이나 생명력을 보충할 수 없습니다. 영웅은 쉬거나 물러나면 다음 플레이어가 영웅이 됩니다.
플레이는 승리 조건이 충족될 때까지 계속된다(40명의 명성에 도달한 첫 번째 플레이어, 코난이 생존한 마지막 플레이어 또는 남은 카드 플레이어).
각 선수는 적절한 요건을 충족하는 2개의 덱을 제공해야 한다. 드로 덱에는 40장 이상의 비포 카드가 있어야 합니다. 3장 이하의 카드 복사가 허용되며, 고유 카드 사본은 1장 이하입니다. 적 덱에는 25장 이상의 적 카드가 있어야 합니다. 주어진 적 카드(또는 고유 카드 1장)는 3장 이내로 허용된다. 적갑판에서 적군의 총 명성은 95에서 105점 사이여야 합니다.
하스타 엘 모멘토 한 아파레시도:
01. Básico 설정
02. 브루호스 레피도스
벨라스 살바제스
04. 라 레이나 데 로스 예르모스 헬라도스
The game has its players taking turn playing a Hero (Conan, Red Sonja, Bêlit...). The rest of the players play Hero’s foes, fight a round of combat, and then the next player plays his Hero. Hence, only one player is playing a Hero at a time while the rest play his foes. If a player is playing Hero’s foes, their Hero is currently inactive and doesn’t factor into play. The Hero wins renown points by defeating his enemies. There are various victory conditions (the first player to reach 40 renown, the last player with a surviving Hero, or the last player with cards left to play wins the game).
Each player starts with one Hero card, a foe deck and a draw deck. Players randomly decide who will go first. That player becomes the active player, and places his Hero card in the center of the table and is considered to be playing the Hero. All players then draw cards form their draw deck and play begins. The Hero player then can place into play any allies and locations that he or she might have and also place items and weapons on his Hero card for use them in the upcoming combat. Whether or not cards can be placed into play depends on several factors, but the main mechanic for both foes and the Hero is their pool of prowess points. Most cards have a prowess cost that gets subtracted from this pool in order to place a card into play.
Then the foes draw from their foe deck a number of cards partly based upon how many much renown the Hero has. For every foe the Hero kills, that player places that foes card into the area known as the chronicle. Each foe has a renown score, and the total of all the felled’ foes renown score in Conan’s chronicle is his renown score.
The more defeated foes in a Hero's chronicle, the more foes the opposing player gets to put into play, i.e. the more famous the Hero gets, the more enemies want to take him down. Once the foe pool is drawn, the foe players then decide which of these foe cards they want to put into play. There are major and minor foes and rules governing how many foes from the foe draw can be put into play. Once the foes decide which of their foe cards they are able and want to play, they place their foe cards into 4 zones around the Hero(front, left, right and rear). They then place “move” cards from their draw deck for each foe they have assigned to do battle with the Hero. These cards are placed face down and represent both offensive and defensive elements. The Hero player then responds to these move cards with his own move cards, placed face up, to counter each foes’ move card. Hero’s move cards also incorporate both offensive and defensive elements. The foes then reveal their move cards and combat is resolved. If any of the foes are left alive, all players draw cards from their draw deck, and the surviving foes place new move cards onto the table. The Hero once again counters, combat is resolved, etc. until either the Hero retreats or defeats all his foes. If the Hero retreats he loses renown. If he defeats all of his foes, the Hero then can decide to rest and replenish his prowess pool and a small fraction of his life points. The Hero can also “press on.” If the Hero presses on, he starts a new round of combat, but does not get to replenish any prowess or life. Once the Hero rests or retreats, the next player then becomes the Hero.
Play continues until a victory condition is met (the first player to reach 40 renown, the last player with a surviving Conan, or the last player with cards left to play).
Each player must provide two decks which meet the appropriate requirements. The Draw Deck must contain at least 40 non-foe cards. No more than 3 copies of any given card are allowed, with no more than 1 copy of any unique card. The Foe Deck must contain at least 25 foe cards. No more than 3 copies of any given foe card (or 1 copy of any unique card) are permitted. The total renown of the foes in the Foe Deck must total from 95 to 105 points.
Hasta el momento han aparecido:
01. Set Básico
02. Brujos Resentidos
03. Velas Salvajes
04. La reina de los Yermos Helados
Each player starts with one Hero card, a foe deck and a draw deck. Players randomly decide who will go first. That player becomes the active player, and places his Hero card in the center of the table and is considered to be playing the Hero. All players then draw cards form their draw deck and play begins. The Hero player then can place into play any allies and locations that he or she might have and also place items and weapons on his Hero card for use them in the upcoming combat. Whether or not cards can be placed into play depends on several factors, but the main mechanic for both foes and the Hero is their pool of prowess points. Most cards have a prowess cost that gets subtracted from this pool in order to place a card into play.
Then the foes draw from their foe deck a number of cards partly based upon how many much renown the Hero has. For every foe the Hero kills, that player places that foes card into the area known as the chronicle. Each foe has a renown score, and the total of all the felled’ foes renown score in Conan’s chronicle is his renown score.
The more defeated foes in a Hero's chronicle, the more foes the opposing player gets to put into play, i.e. the more famous the Hero gets, the more enemies want to take him down. Once the foe pool is drawn, the foe players then decide which of these foe cards they want to put into play. There are major and minor foes and rules governing how many foes from the foe draw can be put into play. Once the foes decide which of their foe cards they are able and want to play, they place their foe cards into 4 zones around the Hero(front, left, right and rear). They then place “move” cards from their draw deck for each foe they have assigned to do battle with the Hero. These cards are placed face down and represent both offensive and defensive elements. The Hero player then responds to these move cards with his own move cards, placed face up, to counter each foes’ move card. Hero’s move cards also incorporate both offensive and defensive elements. The foes then reveal their move cards and combat is resolved. If any of the foes are left alive, all players draw cards from their draw deck, and the surviving foes place new move cards onto the table. The Hero once again counters, combat is resolved, etc. until either the Hero retreats or defeats all his foes. If the Hero retreats he loses renown. If he defeats all of his foes, the Hero then can decide to rest and replenish his prowess pool and a small fraction of his life points. The Hero can also “press on.” If the Hero presses on, he starts a new round of combat, but does not get to replenish any prowess or life. Once the Hero rests or retreats, the next player then becomes the Hero.
Play continues until a victory condition is met (the first player to reach 40 renown, the last player with a surviving Conan, or the last player with cards left to play).
Each player must provide two decks which meet the appropriate requirements. The Draw Deck must contain at least 40 non-foe cards. No more than 3 copies of any given card are allowed, with no more than 1 copy of any unique card. The Foe Deck must contain at least 25 foe cards. No more than 3 copies of any given foe card (or 1 copy of any unique card) are permitted. The total renown of the foes in the Foe Deck must total from 95 to 105 points.
Hasta el momento han aparecido:
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