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BGG랭킹
BGG전체 : 8770
PARTYGAMES : 516
FAMILYGAMES : 2134 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
6+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.03 / 5
-
디자이너
Jun'ichi Sato
-
아티스트
152°, Mathieu Leyssenne
-
인원
게임 소개
빨간 두건과 돼지 가족이 마을 &NDASH에서 평화롭게 살고 있는데, 어느 날, 배고픈 늑대가 나타나 누군가를 잡아먹고 싶어합니다. 붉은 돼지들과 돼지들이 잡아먹힐 위험에 처해 있어요! 그러나 그들은 접시에 항복하는 대신 늑대를 가둬 마을에서 쫓아내기로 결심한다. 그들이 늑대를 쫓아낼 수 있을까요? 아니면 모두 잡아먹힐까요?
Eat Me, If You Can에서 늑대 플레이어는 점수를 얻기 위해 다른 플레이어 중 하나를 먹으려 하고, 먹잇감인 플레이어들은 늑대를 가둬서 점수를 얻으려고 한다. 각 라운드에서 한 명은 늑대이고 다른 한 명에게는 빨간 두건(3점 상당), 엄마 돼지(2점) 또는 돼지(1점)가 주어진다. 그리고 나서 각 비늑대 플레이어는 손에 들고 있는 두 개의 카드 중 하나를 비밀리에 선택한다: 플레이어는 늑대에 의해 방해받지 않기를 바라며 자고 쉴 것인가? 아니면 늑대가 그녀를 잡으러 올 거라고 생각하고 덫을 놓을까요? 일단 선수들이 카드를 내려놓으면 늑대는 선수들 중 한 명을 선택한다. 만약 이 플레이어가 잠들면 늑대는 이 플레이어로부터 캐릭터의 가치와 동등한 점수를 얻고, 반대로 덫을 설치하면 늑대로부터 점수를 얻는다. 이번 라운드에서 휴식을 취한 다른 모든 사람들은 그들의 캐릭터 &mdash로 은행으로부터 점수를 얻습니다; 하지만 그들이 그들의 아름다운 수면을 취해야만 합니다!
그 라운드에서 실점을 한 사람은 다음 라운드의 늑대가 되고 그녀가 원하는 대로 플레이어들에게 캐릭터 카드를 나눠준다. 한 선수가 10점 이상 획득하면 게임이 종료되고 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리한다.
Eat Me, If You Can에서 늑대 플레이어는 점수를 얻기 위해 다른 플레이어 중 하나를 먹으려 하고, 먹잇감인 플레이어들은 늑대를 가둬서 점수를 얻으려고 한다. 각 라운드에서 한 명은 늑대이고 다른 한 명에게는 빨간 두건(3점 상당), 엄마 돼지(2점) 또는 돼지(1점)가 주어진다. 그리고 나서 각 비늑대 플레이어는 손에 들고 있는 두 개의 카드 중 하나를 비밀리에 선택한다: 플레이어는 늑대에 의해 방해받지 않기를 바라며 자고 쉴 것인가? 아니면 늑대가 그녀를 잡으러 올 거라고 생각하고 덫을 놓을까요? 일단 선수들이 카드를 내려놓으면 늑대는 선수들 중 한 명을 선택한다. 만약 이 플레이어가 잠들면 늑대는 이 플레이어로부터 캐릭터의 가치와 동등한 점수를 얻고, 반대로 덫을 설치하면 늑대로부터 점수를 얻는다. 이번 라운드에서 휴식을 취한 다른 모든 사람들은 그들의 캐릭터 &mdash로 은행으로부터 점수를 얻습니다; 하지만 그들이 그들의 아름다운 수면을 취해야만 합니다!
그 라운드에서 실점을 한 사람은 다음 라운드의 늑대가 되고 그녀가 원하는 대로 플레이어들에게 캐릭터 카드를 나눠준다. 한 선수가 10점 이상 획득하면 게임이 종료되고 가장 많은 점수를 획득한 선수가 승리한다.
Little Red Riding Hood and the family of pigs are living peacefully in the village – but one day, a hungry wolf appears who would dearly love to eat someone. Red and the pigs are in danger of being eaten! Rather than surrender to the plate, though, they decide to trap the wolf and shoo him from the village. Can they drive the wolf away – or will they all be eaten?
In Eat Me, If You Can, the wolf player tries to eat one of the other players to score points while the players, being prey, score by trapping the wolf. In each round, one player is the wolf and the other players are given Little Red Riding Hood (worth 3 points), Mother Pig (2 points), or a little piggy (1 point). Each non-wolf player then secretly chooses one of two cards in hand: Will the player sleep and rest, hoping not to be disturbed by the wolf? Or will the player set up a trap, thinking that the wolf will be coming for her? Once the players lay down their cards, the wolf chooses one of the players. If this player went to sleep, the wolf takes points from this player equal to the value of her character; if she set up a trap, on the other hand, she takes points from the wolf. Everyone else who rested this round scores points from the bank for their character — but only if they got their beauty sleep!
Whoever lost points that round becomes the wolf for the next round and hands out the character cards to players as she wishes. As soon as a player has ten or more points, the game ends and the player with the most points wins.
In Eat Me, If You Can, the wolf player tries to eat one of the other players to score points while the players, being prey, score by trapping the wolf. In each round, one player is the wolf and the other players are given Little Red Riding Hood (worth 3 points), Mother Pig (2 points), or a little piggy (1 point). Each non-wolf player then secretly chooses one of two cards in hand: Will the player sleep and rest, hoping not to be disturbed by the wolf? Or will the player set up a trap, thinking that the wolf will be coming for her? Once the players lay down their cards, the wolf chooses one of the players. If this player went to sleep, the wolf takes points from this player equal to the value of her character; if she set up a trap, on the other hand, she takes points from the wolf. Everyone else who rested this round scores points from the bank for their character — but only if they got their beauty sleep!
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