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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
Todd Sanders
-
인원
게임 소개
고대 전설에 따르면, 신화 속의 투어허 다넌은 아일랜드 해안에 도착했고, 그곳에서 그들은 거대한 포모르인 혼돈과 자연을 만났다. 그리고 막 뚜아르아드에서 영토와 보물을 차지하기 위한 끔찍한 싸움이 뒤따랐다...
포모르 전쟁은 약 30분 동안 3~4명의 선수들이 벌이는 카드 게임입니다. 플레이어들은 아일랜드의 영토와 보물을 차지하기 위해 싸우면서 부족의 일부로 전투에서 그들을 돕기 위해 비밀리에 투어타 신들을 선택한다. 그들은 또한 포모르에게 도움을 요청하거나 신성한 물건의 힘을 사용할 수 있다. 클랜 배틀에서 승리하면 승리 포인트를 획득합니다.
게임은 일련의 라운드 동안 또는 모든 땅과 보물을 한 씨족이 소유할 때까지 계속된다. 승점이 가장 많은 선수가 승자로 선언된다.
플레이해야 함 - 플레이어당 54장의 카드와 2유로의 큐브로 구성된 갑판. 선수들은 펜과 종이로 점수를 기록하기로 선택할 수 있다.
재생:
게임의 각 라운드는 같은 단계의 순서로 진행된다.
1단계 - 전투 지역. 플레이어가 선택한 데티에 따라, 서클 오브 카드 중 배틀 사이트가 될 카드 두 개를 선택합니다. 선택한 두 개의 카드는 왼쪽 아래에 서로 다른 클랜 홀딩 아이콘을 표시해야 합니다. 카드는 서로 인접해 있어야 합니다.
2단계 - 투어사 앨리를 선택하십시오. 현재 선발 선수는 투어타 덱을 섞어서 두 장의 카드를 서클 오브 카드 중앙에 엎드린 상태로 버리고 나머지 카드 중 하나를 선택하여 다른 플레이어에게 비밀로 한다. 그런 다음 나머지 덱을 왼쪽으로 넘겨서 남은 카드 중 하나를 고른다. 각 선수가 카드를 선택할 때까지 덱은 이쪽으로 통과됩니다. 남은 카드는 중앙으로 폐기됩니다.
3단계 - 전사 카드를 표시합니다. 현재 시작 플레이어부터 시작하여 각 플레이어는 앞에서 다른 모든 플레이어가 볼 수 있도록 하나 이상의 워리어 카드를 플레이합니다. 이 전사 카드는 각 전장 카드와 초기 전장 값에 씨족에 대한 배틀 포인트 값을 추가합니다.
같은 클랜의 플레이어들이 다른 클랜의 배틀포인트 합계를 이기기 위해 노력하고 있습니다.
4단계 - 투어타 연합군을 밝혀라. 이제 각 플레이어는 차례로 숨겨진 투어타 앨리를 드러낼 것입니다. 현재 출발한 선수가 순서대로(1번부터 7번까지) 번호를 부르고, 그 번호를 가진 선수가 이를 드러내고, 그 카드의 힘을 선수가 사용할 수 있다. 투어타 동맹군은 순서대로 해결되었습니다.
5단계 - 전투를 해결합니다. 투어사, 신성 아이템 및 포모어 파워가 해결된 후, 각 씨족의 배틀 포인트 값을 합산하여 비교합니다. 승자는 배틀 포인트가 가장 많은 클랜입니다. 패배한 클랜’의 배틀 사이트 카드는 다른 쪽으로 뒤집혀서 승리 클랜’의 정렬 아이콘을 보여줍니다. 동점일 경우, 배틀 사이트 카드가 뒤집히지 않으며 6단계에서 승리 포인트가 부여되지 않습니다.
6단계 - 승리 포인트. 승리 클랜의 모든 플레이어는 배틀 사이트 카드 하단에 표시된 차트에 따라 승리 포인트를 받게 됩니다. 스코어 카드에서 승리 포인트를 추적합니다.
7단계 - 새로운 전사 카드를 폐기하고 뽑거나 소떼를 추가합니다.
사용된 전사 카드를 모두 폐기 더미로 폐기하십시오.
8단계 - 새 시작 플레이어 현재 선발 선수 왼쪽에 있는 선수가 이제 새 선발 선수입니다.
게임 종료:
게임은 두 가지 방법 중 하나로 끝난다.
A. 4명이면 8라운드, 3명이면 9라운드.
B. Circle의 모든 카드가 동일한 클랜 홀딩 아이콘을 표시할 경우.
이 시점에서 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승자입니다. 동점일 경우 가장 많은 소 떼 카드를 가진 플레이어가 승자가 된다.
포모르 전쟁은 약 30분 동안 3~4명의 선수들이 벌이는 카드 게임입니다. 플레이어들은 아일랜드의 영토와 보물을 차지하기 위해 싸우면서 부족의 일부로 전투에서 그들을 돕기 위해 비밀리에 투어타 신들을 선택한다. 그들은 또한 포모르에게 도움을 요청하거나 신성한 물건의 힘을 사용할 수 있다. 클랜 배틀에서 승리하면 승리 포인트를 획득합니다.
게임은 일련의 라운드 동안 또는 모든 땅과 보물을 한 씨족이 소유할 때까지 계속된다. 승점이 가장 많은 선수가 승자로 선언된다.
플레이해야 함 - 플레이어당 54장의 카드와 2유로의 큐브로 구성된 갑판. 선수들은 펜과 종이로 점수를 기록하기로 선택할 수 있다.
재생:
게임의 각 라운드는 같은 단계의 순서로 진행된다.
1단계 - 전투 지역. 플레이어가 선택한 데티에 따라, 서클 오브 카드 중 배틀 사이트가 될 카드 두 개를 선택합니다. 선택한 두 개의 카드는 왼쪽 아래에 서로 다른 클랜 홀딩 아이콘을 표시해야 합니다. 카드는 서로 인접해 있어야 합니다.
2단계 - 투어사 앨리를 선택하십시오. 현재 선발 선수는 투어타 덱을 섞어서 두 장의 카드를 서클 오브 카드 중앙에 엎드린 상태로 버리고 나머지 카드 중 하나를 선택하여 다른 플레이어에게 비밀로 한다. 그런 다음 나머지 덱을 왼쪽으로 넘겨서 남은 카드 중 하나를 고른다. 각 선수가 카드를 선택할 때까지 덱은 이쪽으로 통과됩니다. 남은 카드는 중앙으로 폐기됩니다.
3단계 - 전사 카드를 표시합니다. 현재 시작 플레이어부터 시작하여 각 플레이어는 앞에서 다른 모든 플레이어가 볼 수 있도록 하나 이상의 워리어 카드를 플레이합니다. 이 전사 카드는 각 전장 카드와 초기 전장 값에 씨족에 대한 배틀 포인트 값을 추가합니다.
같은 클랜의 플레이어들이 다른 클랜의 배틀포인트 합계를 이기기 위해 노력하고 있습니다.
4단계 - 투어타 연합군을 밝혀라. 이제 각 플레이어는 차례로 숨겨진 투어타 앨리를 드러낼 것입니다. 현재 출발한 선수가 순서대로(1번부터 7번까지) 번호를 부르고, 그 번호를 가진 선수가 이를 드러내고, 그 카드의 힘을 선수가 사용할 수 있다. 투어타 동맹군은 순서대로 해결되었습니다.
5단계 - 전투를 해결합니다. 투어사, 신성 아이템 및 포모어 파워가 해결된 후, 각 씨족의 배틀 포인트 값을 합산하여 비교합니다. 승자는 배틀 포인트가 가장 많은 클랜입니다. 패배한 클랜’의 배틀 사이트 카드는 다른 쪽으로 뒤집혀서 승리 클랜’의 정렬 아이콘을 보여줍니다. 동점일 경우, 배틀 사이트 카드가 뒤집히지 않으며 6단계에서 승리 포인트가 부여되지 않습니다.
6단계 - 승리 포인트. 승리 클랜의 모든 플레이어는 배틀 사이트 카드 하단에 표시된 차트에 따라 승리 포인트를 받게 됩니다. 스코어 카드에서 승리 포인트를 추적합니다.
7단계 - 새로운 전사 카드를 폐기하고 뽑거나 소떼를 추가합니다.
사용된 전사 카드를 모두 폐기 더미로 폐기하십시오.
8단계 - 새 시작 플레이어 현재 선발 선수 왼쪽에 있는 선수가 이제 새 선발 선수입니다.
게임 종료:
게임은 두 가지 방법 중 하나로 끝난다.
A. 4명이면 8라운드, 3명이면 9라운드.
B. Circle의 모든 카드가 동일한 클랜 홀딩 아이콘을 표시할 경우.
이 시점에서 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승자입니다. 동점일 경우 가장 많은 소 떼 카드를 가진 플레이어가 승자가 된다.
In ancient legend the mythic Tuatha dé Danann arrived on the shores of Ireland and there they met the mighty Fomor, they of chaos and nature. And there ensued at Mag Tuireadh a terrible battle for control of the lands and their treasures...
The Fomorian War is a card game for 3 or 4 players lasting about 30 minutes. Players secretly choose Tuatha deities to help them in battle as part of a clan as they fight for control of the lands and treasures of Ireland. They can also appeal to the Fomor for help of an underhanded sort or use the power of sacred items. Winning a battle for their clan gains Victory Points.
The game continues for a series of rounds or until all the lands and their treasures are held by one clan. The player with the most Victory Points is then declared the winner.
Needed to play - The deck of 54 cards and 2 eurocubes per player. Players may elect to keep score with pen and paper.
Play:
Each round of the game is played in the same order of phases.
Phase 1 - Battle Area. Depending on their chosen detiy, a player will choose which two cards in the Circle of Cards which will be the Battle Sites. The two cards chosen must show different Clan Holding Icons in the lower left. The cards must be adjacent to each other.
Phase 2 - Choose Tuatha Ally. The current start player will shuffle the Tuatha Deck and discard two cards face down to the center of the Circle of Cards, and then choose one of the remaining cards from the deck, keeping it secret from the other players. They will then pass the rest of the deck the player to their left to choose a card from those that remain. The deck will be passed this way until each player has chosen a card. Any remaining cards are discarded to the center.
Phase 3 - Reveal Warrior Cards. Each player, beginning with the current start player, will now play one or more Warrior Cards in front of them, face up for all other players to see. These Warrior Cards will add Battle Point Values, for their clans, to the respective Battle Site cards and their initial Battle Point Values.
Players of the same clan are trying to beat the combined Battle Point Value of the other clan.
Phase 4 - Reveal Tuatha Allies. Now each player will, in turn, reveal their hidden Tuatha Ally. The current start player will call out the numbers in order (from 1 to 7) and the player possessing that numbered card will reveal it and the power of that card may be used by the player. Tuatha allies are resolved in order.
Phase 5 - Resolve Battle. After the Tuatha, and Sacred Item and Fomor powers have been resolved, total the Battle Point Values for each clan and compare. The winner is the clan with the most Battle Points. The losing clan’s Battle Site card is flipped over to the other side to show the winning clan’s alignment icon. In the case of a tie, no Battle Site cards are flipped and no Victory Points are awarded in Phase 6.
Phase 6 - Victory Points. All players of the winning clan receive Victory Points as stated by the chart at the bottom the winning Battle Site card. Track Victory Points on the Score Card.
Phase 7 - Discard and Draw new Warrior Cards or add Cattle Herd.
Discard all used Warrior Cards to the discard pile.
Phase 8 - New Start Player. The player to the left of the current start player is now the new start player.
Game End:
The game ends in one of two ways:
A. After 8 rounds if playing with 4 players, or 9 rounds if playing with 3 players.
B. If all of the cards in the Circle show the same Clan Holding icon.
At this point the player with the most Victory Points is the winner. In the event of a tie the player with the most Cattle Herd Cards played is the winner.
The Fomorian War is a card game for 3 or 4 players lasting about 30 minutes. Players secretly choose Tuatha deities to help them in battle as part of a clan as they fight for control of the lands and treasures of Ireland. They can also appeal to the Fomor for help of an underhanded sort or use the power of sacred items. Winning a battle for their clan gains Victory Points.
The game continues for a series of rounds or until all the lands and their treasures are held by one clan. The player with the most Victory Points is then declared the winner.
Needed to play - The deck of 54 cards and 2 eurocubes per player. Players may elect to keep score with pen and paper.
Play:
Each round of the game is played in the same order of phases.
Phase 1 - Battle Area. Depending on their chosen detiy, a player will choose which two cards in the Circle of Cards which will be the Battle Sites. The two cards chosen must show different Clan Holding Icons in the lower left. The cards must be adjacent to each other.
Phase 2 - Choose Tuatha Ally. The current start player will shuffle the Tuatha Deck and discard two cards face down to the center of the Circle of Cards, and then choose one of the remaining cards from the deck, keeping it secret from the other players. They will then pass the rest of the deck the player to their left to choose a card from those that remain. The deck will be passed this way until each player has chosen a card. Any remaining cards are discarded to the center.
Phase 3 - Reveal Warrior Cards. Each player, beginning with the current start player, will now play one or more Warrior Cards in front of them, face up for all other players to see. These Warrior Cards will add Battle Point Values, for their clans, to the respective Battle Site cards and their initial Battle Point Values.
Players of the same clan are trying to beat the combined Battle Point Value of the other clan.
Phase 4 - Reveal Tuatha Allies. Now each player will, in turn, reveal their hidden Tuatha Ally. The current start player will call out the numbers in order (from 1 to 7) and the player possessing that numbered card will reveal it and the power of that card may be used by the player. Tuatha allies are resolved in order.
Phase 5 - Resolve Battle. After the Tuatha, and Sacred Item and Fomor powers have been resolved, total the Battle Point Values for each clan and compare. The winner is the clan with the most Battle Points. The losing clan’s Battle Site card is flipped over to the other side to show the winning clan’s alignment icon. In the case of a tie, no Battle Site cards are flipped and no Victory Points are awarded in Phase 6.
Phase 6 - Victory Points. All players of the winning clan receive Victory Points as stated by the chart at the bottom the winning Battle Site card. Track Victory Points on the Score Card.
Phase 7 - Discard and Draw new Warrior Cards or add Cattle Herd.
Discard all used Warrior Cards to the discard pile.
Phase 8 - New Start Player. The player to the left of the current start player is now the new start player.
Game End:
The game ends in one of two ways:
A. After 8 rounds if playing with 4 players, or 9 rounds if playing with 3 players.
B. If all of the cards in the Circle show the same Clan Holding icon.
At this point the player with the most Victory Points is the winner. In the event of a tie the player with the most Cattle Herd Cards played is the winner.
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