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BGG랭킹
BGG전체 : 15294
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jake Thornton
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아티스트
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인원
게임 소개
드레드볼: 킥오프는 모체 게임인 드레드볼: 퓨처리스트 스포츠 게임의 모든 하이퍼 키네틱 공상 과학 스포츠 게임의 속도와 맹렬함을 도입 버전으로 포장합니다.
이 게임은 14턴 동안 진행되며, 각 선수는 7턴을 갖게 된다. 각 차례에 따라 현장 수치 간에 다섯 가지 동작을 분배해야 합니다. 이 게임은 육각 그리드가 겹쳐진 필드에서 진행된다. 목표는 상대편의 절반에 있는 세 개의 득점 구역 중 하나에 점수를 얻기 위해 공을 던지는 것입니다. 득점 후, 당신의 차례가 끝나고 공이 운동장으로 다시 발사됩니다. 게임의 핵심은 액션입니다. 당신의 각 피규어는 그에게 지출된 5개의 용돈 중 2개까지 가질 수 있습니다. 보드는 이후에 리셋되지 않기 때문에 선수들은 특히 득점을 할 경우 미리 계획을 세울 필요가 있다. 사용 가능한 동작으로는 이동, 슬램(태클), 도루, 던지기, 공 줍기, 일어서기 등이 있습니다. 그 행동들은 모두 같은 기본 메커니즘을 가지고 있기 때문에 그것들을 배우고 기억하는 것은 쉽다. 7점 이상 또는 실패했을 경우, 경기가 끝날 때 가장 높은 점수가 승리한다.
킥오프는 간단한 새로운 포맷으로 포켓 크기의 규칙집, 게임 보드, 기본 선발 2개 팀, 게임에 필요한 모든 카운터 및 주사위를 갖추고 있다. 가장 가치 있는 선수인 RefBot과 파울, 리그 플레이를 제거해 드레드볼을 단순화한다. 박스에는 카드, 레퍼런스, 로스터 패드, 16진 베이스가 없습니다. 한 팀당 모델도 두 개가 적다.
이 게임은 14턴 동안 진행되며, 각 선수는 7턴을 갖게 된다. 각 차례에 따라 현장 수치 간에 다섯 가지 동작을 분배해야 합니다. 이 게임은 육각 그리드가 겹쳐진 필드에서 진행된다. 목표는 상대편의 절반에 있는 세 개의 득점 구역 중 하나에 점수를 얻기 위해 공을 던지는 것입니다. 득점 후, 당신의 차례가 끝나고 공이 운동장으로 다시 발사됩니다. 게임의 핵심은 액션입니다. 당신의 각 피규어는 그에게 지출된 5개의 용돈 중 2개까지 가질 수 있습니다. 보드는 이후에 리셋되지 않기 때문에 선수들은 특히 득점을 할 경우 미리 계획을 세울 필요가 있다. 사용 가능한 동작으로는 이동, 슬램(태클), 도루, 던지기, 공 줍기, 일어서기 등이 있습니다. 그 행동들은 모두 같은 기본 메커니즘을 가지고 있기 때문에 그것들을 배우고 기억하는 것은 쉽다. 7점 이상 또는 실패했을 경우, 경기가 끝날 때 가장 높은 점수가 승리한다.
킥오프는 간단한 새로운 포맷으로 포켓 크기의 규칙집, 게임 보드, 기본 선발 2개 팀, 게임에 필요한 모든 카운터 및 주사위를 갖추고 있다. 가장 가치 있는 선수인 RefBot과 파울, 리그 플레이를 제거해 드레드볼을 단순화한다. 박스에는 카드, 레퍼런스, 로스터 패드, 16진 베이스가 없습니다. 한 팀당 모델도 두 개가 적다.
Dreadball: KickOff packs all the hyper-kinetic sci-fi sports game speed and ferocity of its parent game Dreadball: the Futuristic Sports Game into an introductory version.
The game lasts 14 turns, with each player getting seven turns. Each turn you have five actions to distribute between your on-field figures. The game takes place on field overlaid with a hex grid. The aim is to throw the ball for a score into one of three score zones in your opponent's half. After scoring, your turn ends and the ball is launched back onto the field. At the core of the game are the actions. Each of your figures can have up to two of your five allowance spent on him. Players need to plan ahead, especially if they score, since the board does not reset afterwards. Available actions include move, slam (tackle), steal the ball, throw the ball, pick up the ball, and stand up. The actions all have the same basic mechanisms, so learning and remembering them is easy. Seven points or more, or, failing that, the highest score at the end of the game wins.
KickOff is a simple new format that features a pocket-sized rulebook, game board, 2 basic starter teams and all the counters and dice needed to play. It simplifies Dreadball by removing most valuable players, RefBot, fouls and league play. In the box you will find no cards, ref, roster pad or hex bases. There are also two fewer models per team.
The game lasts 14 turns, with each player getting seven turns. Each turn you have five actions to distribute between your on-field figures. The game takes place on field overlaid with a hex grid. The aim is to throw the ball for a score into one of three score zones in your opponent's half. After scoring, your turn ends and the ball is launched back onto the field. At the core of the game are the actions. Each of your figures can have up to two of your five allowance spent on him. Players need to plan ahead, especially if they score, since the board does not reset afterwards. Available actions include move, slam (tackle), steal the ball, throw the ball, pick up the ball, and stand up. The actions all have the same basic mechanisms, so learning and remembering them is easy. Seven points or more, or, failing that, the highest score at the end of the game wins.
KickOff is a simple new format that features a pocket-sized rulebook, game board, 2 basic starter teams and all the counters and dice needed to play. It simplifies Dreadball by removing most valuable players, RefBot, fouls and league play. In the box you will find no cards, ref, roster pad or hex bases. There are also two fewer models per team.
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